Proč nedělat další nové cashbackové projekty?

Proč nedělat další nové cashbackové projekty?

Možná se bude zdát, že „střílím“ do vlastních řad, ale musel jsem. Cashback, jako takový, vypadá na první pohled jako super byznys. Ale pak člověk uvidí, že se měl pustit do něčeho jiného. Proč?

V posledních měsících vzniká vícero cashbacků a „donate“ systémů po vzoru například Givt. Vypadá to jednoduše – zapojím všechny affiliate sítě, samostatné programy a budu dělat cashback. Lidé budou nakupovat, já budu mít polovinu z provize a zbytek dám člověku nebo neziskovce. A ještě lépe, že si to sama neziskovka bude propagovat. První plán dobrý, ale jaká je realita?

  1. Náročná technická část – naprogramovat a spravovat cashback je náročná věc. A pokud chcete nedej bože ještě také nějak lépe sledovat a vyhodnocovat marketing, to je už úplně jiný level.
  2. Vyplácení – musíte vyplácet tisíce fyzických osob. Cashbacky vyplácejí často od pár eur. Tím pádem vzniká strašná administrativní zátěž. 
  3. Komunikace – víte, jací jsou lidé. Nejvíc je třeba řešit ty, co přinesou nejméně. Připravte se, že při cashbacku budete řešit desítky otázek denně. 
  4. Osobní údaje – mnoho cashbacků těžilo z obrovské mailové databáze. Jak to bude teď, když už „staré“ souhlasy nestačí? Čím větší databáze, tím větší nebezpečí nahlášení a pokuty. 
  5. Přidaná hodnota – bez silných sociálních sítí a e.mailingu je málo přidané hodnoty, kterou umíte dát inzerentovi jako affiliate publisher. Nebo máte něco v rukávu?
  6. Marketing – abyste předběhli velké hráče, potřebujete velký tým a hodně peněz na marketing. Máte je? 

Všechno se dá, ale tímto článkem jsem chtěl říct, že na fungující cashback potřebujete desítky tisíc eur a know-how. A ty můžete investovat lépe – například do obsahového webu. Tam budete mít lepší podmínky, vyšší provize, nižší administrativní zátěž a můžete dáť inzerentovi přidanou hodnotu v trafficu, který by jinak nedostal.

Nebo máte jiný názor? Těšíme se na komentáře. 🙂

Investujte rozumně

Chcete získat informace a know-how o obsahových webech? Dali jsme dohromady knížku od 20 autorů z oblasti online a affiliate marketingu. Zadejte kupón „robimobsah“ a máte 30% slevu. 😉 Pozor, kupón platí jen pro 10 nejrychlejších. Tak si pohněte. 🙂 Knížku psali také Peťo Chodelka, Milan Pichlík,  Jaroslav Janíček či Ondřej Martinek.

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?