Vícero publisherů touží po rancích kampaní nebo informaci o průměrné ceně za kliknutí. Tak jsme přidali
v seznamu kampaní RANK. Ale není to jen o průměrné ceně za klik, ani o výšce provize. Proč? Protože to je úplně irelevantní informace.
Jak jsme určili rank
Rank jsme určili na základě výkonu kampaně, provize, jednání inzerenta, rychlosti schvalování a vyplácení. Data vidíme denno denně a víme, „co funguje“ a co ne. Víme, kdo schvaluje rychle a u koho čekáme na vyplacení půl roku. Proto je rank celkový a neodvíjí se od nějaké automatické metriky, která je nereálná.
Průměrná cena za klik v affiliate kampaních je bullsh*t
Pokud bychom brali do úvahy nějaký průměrný výkon z kliku, tak by to bylo značně zkreslené. Protože někdo, kdo má traffic z Facebooku, se nemůže rovnat s tím, co má kliky z tematické landing page. Tím pádem se to všechno průměruje a zkresluje. Nedává to smysl ani na porovnání kampaní, protože může přijít nějaký „optimista“, který napouští redirectový nebo pop up traffic na dobrou kampaň a najednou bude průměrný výnos z kliku o 90 % nižší.
Náhodně jsme si vybrali 2 publishery v kampani 4home.sk a jeden měl průměrnou provizi za kliknutí 0,05656€ a druhý 0,1506€.
Takže proto jsme to neautomatizovali. Podívat se na kampaně a usoudit, že ta je lepší, protože má vyšší průměrnou cenu za proklik, je prostě špatné 🙂