
Proč neposíláte newslettery?
Každý jeden internetový projekt má potenciál sbírat a aktivně využívat direct mailing a newslettery pro svoje uživatele. Tak proč je většina projektů vůbec nevyužívá? Je to ovoce, které roste na stromech. Stačí ho jen správně uchopit a prodat!
Nejhorší věc, kterou může majitel webového portálu udělat, je, že se uspokojí s výdělky, které mu projekt přináší. Nasadí Google AdSense, eTarget, nějaký CPT systém, do patičky dá odkaz „Reklama“ a tím jeho aktivita končí. Následně začíná lamentace nad tím, že projekt prostě nevydělává.
Newsletter jako zdroj příjmu
Než se začneme věnovat tomu, jako databáze sbírat, povězme si hned na začátku, jak se dají „prodat“. Standardní PPC či CPT systémy vypadávají hned na začátku, protože je technicky nemožné je do newsletteru integrovat. Základem by mohly být právě affiliate kampaně a přímý prodej reklamy. V rámci affiliate sítě .dognet jsou k dispozici kampaně, které je možné do newsletteru ihned nasadit.
Do newsletteru se dají umisťovat reklamní články, odkazy a bannery podobně jako na web. Není to nic složitého. Dnešní mailingové nástroje, jako například MailChimp nebo Hromadnýmail.sk, poskytují neuvěřitelné funkce na vytváření newsletterů, a to úplně zdarma.
Neposíláme jen reklamy
Pod pojmem newsletter či direct mail si nepředstavujme jen reklamu, která skoro nikoho nezajímá. Zkusme si zavést pojem „quality newsletter“, resp. „informative newsletter“. Jde o newsletter, který uživatel chce, pravidelně ho otevírá a dostává z něj užitečné informace. Tedy například články, tipy, rady, novinky a podobně – celkový obsah, který může uživatele zaujmout a pravidelně zajímat. Právě k takovému obsahu se přidá neagresivní reklama.
Pár příkladů pro „quality newsletter“ a jeho obsah:
- Herní portál (online hry) – nově přidané hry, nové TOP score, hra týdne, doporučené hry podle naposledy hrané hry.
- Zábavní portál – obrázek (video, vtip, písnička a podobně) na dnešní den, obrázek měsíce, týdne či nejoblíbenější a nejprohlíženější obsah.
- Magazín – pokud jde o odborný magazín, tak je ideální propojit obsah. Na jedné straně obsah na připomínání nových článků v online magazínu, na druhé straně obsah, který zaujme přímo v newsletteru – nějaká zpráva, krátký článek, fotky a podobně. Právě pro ten si budou uživatelé newsletter otvírat a číst. Dobrým obsahem je i nejčtenější či nejdiskutovanější článek týdne, výzva na vyjádření názoru a podobně.
- Inzerce – nejnovější inzeráty, poslední inzeráty ze sekce, kterou si uživatel prohlížel, TOP inzeráty, tipy jak ušetřit či jak nakupovat online použité zboží.
- Nevíte si rady? Pokud máte portál a nevíte, jaký obsah posílat, stačí se nám ozvat. Společně něco určitě vymyslíme ;).
Jak získávat databázi pro newsletter
- Když se uživatelé registrují, stačí právně ošetřit to, abyste jim vy, jako provozovatel portálu, mohli zasílat reklamní a marketingové zprávy.
- Prémiový obsah pro registrované – pokud chce uživatel přehrát video, musí se zaregistrovat a tím se přihlásit na odběr novinek.
- Prémiový obsah na jeden klik – v případě, že uživatel bude chtít zobrazit obsah, bude muset zadat svůj e-mail a odsouhlasit zpracování osobních údajů.
- Soutěž – soutěž pro všechny návštěvníky. Při zařazení do soutěže bude v podmínkách zakotvené povolení na marketingové zpracování údajů.
- Komentáře – pokud chce někdo komentovat, musí se zaregistrovat, potvrdit zpracování údajů, a tím i možnost odesílat marketingové zprávy ze strany provozovatele.
- Klasické přihlášení na newsletter – uživatel se sám přihlásí na odběr.
- Nevíte si rady? Pokud máte portál a nevíte, jak získávat databázi, stačí se nám ozvat a navrhneme východiska.
Reklama v newsletterech
Do newsletteru tedy umísťujeme užitečné informace a reklamu velmi neagresívním a sofistikovaným způsobem. Je to jeden z velmi málo používaných kanálů na obchodní využití webu. Pro ilustraci můžete vidět nápady, jak se dá velmi efektivně „vsunouť“ reklama do obsahu.