Květnové novinky pro publishery

Květnové novinky pro publishery

Je tu nový měsíc, máj lásky čas, a s ním přichází i další část Novinek pro publishery.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale také jako podcast. Ve videu vám dubnové Novinky přináší Štefan a Ondrej. 🙂

Zastoupení trhů v dubnu 2021

Pořadí zastoupení jednotlivých zemí se stále nemění, slovenský je stále náš nejsilnější trh, ale rozdíl mezi ním a českým trhem se stále zmenšuje. Naposledy to bylo 53 % ke 37 % a teď to je už jen 49 % Slovensko k 38 % českého trhu.

O málo si polepšil také maďarský a rumunský trh, polský zůstal beze změny.

Zastoupení segmentů v dubnu 2021

V těchto měsících se zastoupení segmentů výrazněji nemění. Tak tomu je i teď a poměry jednotlivých segmentů na celkovém zastoupení konverzí v Dognetu zůstaly proti březnu víceméně stejné.

Nejvíc konverzí je stále z kampaní ze segmentu Bydlení a nábytku, i když je v tomto segmentu méně kampaní než například v Móda a krása.

Změny v segmentech duben 2021 vs. březen 2021

Teď se dostáváme do klidnějšího období, kdy standardně počet konverzí klesá napříč všemi segmenty. Jinak tomu není ani teď a oproti předcházejícímu měsíci mírně poklesl počet konverzí ve všech segmentech. Když se ale podíváme na meziroční srovnání, tak v průměru bylo v dubnu 2021 o více než 40 % konverzí víc než v dubnu 2020.

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

I když celkový počet konverzí stále klesá, průměrná hodnota objednávky i průměrná provize stále roste a i v dubnu byla mírně vyšší než v březnu.

Po minuloměsíčním  skoku směrem dolů v segmentu financí se to znovu vrátilo na průměrnou hodnotu. Tyto výrazné výkyvy tam způsobují kampaně s různými typy odměňování. 

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při srovnání dubna vs. března. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v březnu aspoň 50 a víc konverzí.

  1. Orsay.com +314 %
  2. CCC.eu/hu +169 %
  3. Nessisport.cz +144 %
  4. Mall.sk +100 %
  5. Euronics.hu +80 %
  6. Shop.rukahore.sk +72 %
  7. Incacollagen.sk +64 %
  8. Pneumatiky.cz +50 %
  9. Boel.sk +46 %
  10. ManuCafe.cz +46 %
  11. E-beko.cz +44 %
  12. Novaline.cz +40 %
  13. Zdravestravovani.cz +36 %
  14. e4home.ro 34 %
  15. Magnet-3pagen.cz +32 %
  16. Svet-kupelne.sk 29 %
  17. eCipo.hu 28 %
  18. Blancheporte.cz 26 %
  19. Profimed.cz +24 %
  20. Herbatica.sk +22 %

Největším skokanem je překvapivě kampaň Orsay.com, která meziměsíčně narostla v počtu konverzí až o 314 %.

Kampaně s největšími výdělky

  1. Moebelix.cz
  2. Baumax.cz
  3. Moebelix.sk
  4. 4home.cz
  5. Decathlon.sk
  6. Svetla24.cz
  7. MerkuryMarket.sk
  8. 4home.sk
  9. AndreaShop.sk
  10. Temponabytok.sk

Žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní jednoznačně dominují kampaně ze segmentu bydlení a nábytku, které tvoří drtivou většinu z TOP 10. Jedinou kampaní z jiného segmentu, ze segmentu sportu, je Decathlon.sk

Nejlepší výdělky publisherů za březen 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 5 183 ‎26 980.33 €
Obsah 3 375 22 941.36 €
Obsah 8 309 22 671.07 €
Ostatní 4 634 ‎21 648.68 €
Obsah 3 927 18 256.50 €
Ostatní 5 029 13 372.25 €
Obsah 1 924 9 951,04 €
Ostatní 3 708 9 598.27 €
Ostatní 2 686 7 840.69 €
Ostatní 2 330 6 279.33 €
Obsah 1 723 5 944.04 €
Obsah 863 4 950.52 €
Obsah 785  ‎4653.05 €
Obsah 940 4 511,88 €
Obsah 435 3 818,59 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback / voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cahback, voucher i CSS partnery.

Největší část z TOP publisherů tvoří stále obsahoví publisheři – až dvě třetiny. Přičemž v TOP 3 jsou stále pouze obsahoví. Zajímavé je, že partner, který skončil na třetím místě, má mnohem víc konverzí než partner, který vydělal na provizích nejvíc. Je to způsobené odlišnými segmenty, kterým se věnují. 

Tip na květen – máj lásky čas a nezapomeňte ani na Den matek a Den dětí

Květen je měsíc lásky, zaměřte se tedy při tvorbě obsahu i na toto téma. Využít se to dá různými způsoby. Dávejte zamilovaným tipy na společné zážitky, květy či romantické dárky.

Kromě toho je v měsíci i krásný svátek – Den matek, který tento rok vychází na neděli 9.5. V obou případech se dají krásně využít různé kampaně Dognetu. Například personalizovaná bonboniéra z Chocolissimo, kytice z Kvetyprevas.sk, zážitek ze ZľavaDňa.sk nebo kvalitní vínko nebo jiný alkohol ze Svetnapojov.sk, či Panalfred.cz.

Nezapomeňte ani na Den dětí, který je 1. června. Využít se dají kampaně jako Najlepšiehracky.sk, Toyeto.sk, Wiky.sk, Heliumking.sk / cz a další.

Kromě toho samozřejmě nezapomeňte sledovat akce a případné kupony k těmto svátkům v administraci.

Kampaň Odkaz na produkty Provize Detail kampaně Konverzní poměr Prům. provize
Chocolissimo.sk Produkty až 12% Zobraziť 4,90% 1,90€
Kvetyprevas.sk Produkty 12% Zobraziť 4,04% 5,82€
ZlavaDňa.sk Produkty až 5% Zobraziť 1,75% 2,44€
Svetnapojov.sk Produkty 5% Zobraziť 3,04% 3,38€
Panalfred.cz Produkty až 5% Zobraziť 4,97% 1,85€
Najlepšiehracky.sk Produkty až 8% Zobraziť 4,60% 1,17€
Bajecnehracky.cz Produkty až 8% Zobraziť 3,96% 1,02€
Toyeto.sk Produkty až 6,2% Zobraziť 6,07% 1,52€
Wiky.sk Produkty až 10% Zobraziť 3,72% 2,10€
Heliumking.sk Produkty až 12,5% Zobraziť 12,14% 1,84€
Heliumking.cz Produkty až 12,5% Zobraziť 5,84% 1,90€
Market-24.cz Produkty až 5% Zobraziť 0,95% 1,39€
Market24.sk Produkty až 5% Zobraziť 1,41% 1,71€

Know-how tip

Už jsme připomínali v Novinkách naši facebookovou skupinu – Affiliate podpora Dognet, kterou určitě doporučujeme všem publisherům sledovat.

Dnes pro vás jako know-how typ máme další FB skupinuMarketeri, copywriteri, SEO optimalizátori 😉

Je to skvělá skupina pro každého, kdo se pohybuje v online prostoru, tedy i pro všechny publishery. Ať už potřebujete poradit nějaký nástroj, sehnat copywritera, překladatele, nebo jen chcete podebatovat na různá témata, v této více než 22tisícové skupině to určitě najdete.

Takže pokud zatím nejste jejím členem, určitě se přidejte. 🙂

To bude od nás pro dnešní novinky všechno, děkujeme, že jste s námi, a přejeme hodně konverzí. 🙂

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?