
Lednové novinky pro publishery
Je zde nový rok, který nám přinese nové výzvy a věříme, že také nové úspěchy. Leden je už tradičně čas bilancování, tak se pojďme nyní společně podívat na to, jak dopadl nejen prosinec, ale i celý rok 2021. Tentokrát se připravte na delší novinky, protože přidáváme i nové statistiky. Věříme, že se vám budou líbit.
Video jsme tento měsíc pro Vás nemohli nahrát :(. Během svátků jsme se pustili do malého předělávání našich kanceláří a naše studio je nepoužitelné. Novinky jsme Vám ale chtěli přinést už teď a video Vám vynahradíme příští měsíc. 🙂
Síť rostla i v roce 2021
Začněme tedy něčím extra. Dognet rostl meziročně o:
- 48 % v počtu konverzí
- 56 % v provizích vyplacených publisherem
- o 71 % v obratu, který jsme přinesli klientům
Samozřejmě, ne tak výrazně jako loni. Když se však podíváme na to, že všechno děláme férově a s „čistým štítem“, tak je to super výsledek.
Již v roce 2015 se říkalo, že už není na trhu místo. Ale Dognet ho našel 🙂 Trh potřeboval lepší službu a lepší přístup. A ten jsme, hlavně do československého affiliate marketingu, přinesli. I díky nám je celý trh lepší a profesionálnější.
Zastoupení trhů v prosinci 2021
A teď pojďme na klasiku. I v prosinci se mírně zvýšil podíl slovenského trhu na celkovém počtu konverzí v síti Dognet a to až 59 %. Český trh se podílel 31 % a maďarský, rumunský a polský zůstaly proti listopadu beze změny, tedy 7 %, 1 % a 2 %.
Zastoupení segmentů v prosinci 2021
V prosinci se oproti listopadu mírně změnilo zastoupení jednotlivých segmentů jak na počtu konverzí, tak na výši vyplacených konverzí.
Polepšily si segmenty Móda a krása, Ostatní a sport v obou parametrech. Zajímavé je, že v segmentu Zdraví a výživa o 2 % klesl podíl na počtu konverzí, ale o 1 % stouply vydělané provize. Je to způsobeno vyšší průměrnou hodnotou objednávky, která byla v prosinci v průměru o 10 € vyšší než v listopadu.
Změny v segmentech listopad 2021 vs. prosinec 2021
Potvrdilo se, že listopad bývá většinou nejsilnější měsíc v roce ve většině segmentů. Počet prodejů v dlouhodobě nejsilnějším segmentu bydlení a nábytek mírně poklesl, ale stále je nejsilnějším segmentem.
Naopak více se v prosinci nakupovaly produkty ze segmentů móda a krása, elektro či sport.
Změny v segmentech prosinec 2020 vs. prosinec 2021
Letošní prosinec byl silnější ve všech segmentech kromě elektroniky. Nejvýrazněji znovu vzrostl počet konverzí v segmentu Bydlení a nábytek.
Porovnání let 2020 vs. 2021
Tady se hodí přihodit jednu extra statistiku. Jak se změnily podíly jednotlivých segmentů v roce 2021 ve srovnání s rokem 2020? Které segmenty výrazně narostly a které aktuálně nejsou až tak populární? Samozřejmě to ovlivňuje řada faktorů. V těchto letech určitě aktuální stav korona krize, ale samozřejmě i zajímavé kampaně spuštěné v daných segmentech a v neposlední řadě samotné affiliate projekty publisherů.
Segment bydlení a nábytku je v posledních letech nejsilnější v síti Dognet. V roce 2021 dokonce nejvíce rostl ve výši vyplacených provizí, a to až o 46% ve srovnání s rokem 2020, přičemž počet konverzí vzrostl „pouze“ o 38 %. V počtu konverzí nejvíce vyrostl segment sportu až o 45 %, přičemž počet konverzí se zvýšil o 36 %. Navýšení způsobilo výrazné zvýšení průměrné hodnoty objednávky, která byla v roce 2020 49 € a v roce 2021 se zvýšila až na 66 €.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání listopadu a prosince. Pro relevanci výsledků jsme brali v úvahu jen kampaně, které měly už v listopadu alespoň 50 a více konverzí.
- Planeo.sk +356%
- ZlavaDna.sk +185%
- Lazenskakava.cz +131%
- Sportby.cz +124%
- Johnc.sk +122%
- Shop.rukahore.sk +119%
- Spartoo.sk +103%
- Olivie.sk +102%
- Sportby.sk +100%
- Gamisport.sk +100%
- Ekszer-eshop.hu +99%
- Vsetkonamobil.sk +96%
- Alinda.hu +93%
- Ruzovyslon.sk +92%
- UzasneDarceky.sk +92%
- Vibratory.net +90%
- Alinda.sk +89%
- IronAesthetics.sk +88%
- Sperky-eshop.sk +86%
- Laab.cz +79%
V prosincových skokanech zaznamenala jednoznačně největší úspěch teprve nedávno spuštěná kampaň Planeo.sk, , která v listopadu zaznamenala prvních pár desítek konverzí a v prosinci se už pořádně rozjela.
Úspěšné bylo také několik sportovních kampaní jako Sportby, Gamisport či IronAesthetics. Jako vánoční dárky letos očividně dobře šly i hračky pro dospělé, což je vidět na číslech kampaní RuzovySlon.sk a Vibratory.net.
Kampaně s největšími výdělky
- 4home.cz
- Moebelix.sk
- 4home.sk
- Moebelix.cz
- Decathlon.sk
- Svetla24.cz
- Mall.sk
- MerkuryMarket.sk
- ManuCafe.pl
- Baumax.cz
Vánoční měsíc znovu dobře zamíchal dlouhodobě stabilní seznam kampaní s největšími výdělky. Na prvních místech se sice stále drží kampaně 4home.cz a sk a Moebelix.cz a sk, ale ostatní pozice se pomíchaly.
Decathlon.sk si v prosinci polepšil z 8. místa na 5. místo. Překvapivě se na 9. místě objevila polská kampaň ManuCafe.pl a ze seznamu vypadla tentokrát kampaň Dormeo.sk.
Nejlepší výdělky publisherů za prosinec 2021
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 9 726 | 38 963€ |
Obsah | 16 344 | 29 127€ |
Obsah | 7 307 | 28 089€ |
Ostatní | 8 242 | 27 921€ |
Obsah | 5 764 | 22 737€ |
Ostatní | 11 166 | 20 225€ |
Ostatní | 3 136 | 15 646€ |
Obsah | 2 528 | 15 530€ |
Ostatní | 6 345 | 15 398€ |
Ostatní | 5 288 | 13 085€ |
Obsah | 475 | 12 232€ |
Obsah | 1 789 | 7 717€ |
Obsah | 1 028 | 6 428€ |
Obsah | 1 243 | 6 418€ |
Obsah | 1 457 | 5 797€ |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tip na leden – všichni sportují a hubnou
Leden je již tradičně měsíc plný předsevzetí. V posledních letech již standardně sledujeme zvýšenou poptávku zejména po produktech sportovních kampaní – sportovním vybavení, sportovní výživě, ale i různých produktech na podporu hubnutí.
V lednu se tedy vyplatí propagovat právě kampaně s takovým sortimentem.
V lednu se tedy vyplatí propagovat právě kampaně s takovým sortimentem. Decathlon.sk, InSPORTline.sk, Exisport.sk a Exisport.cz či Gymbeam.sk nebo Mastersport.cz
Pokud se chcete věnovat tématu hubnutí a zdravé výživy, nezapomeňte na kampaně Grizly.sk a Grizly.cz, Zdravestravovanie.sk / Zdravestravovani.cz, Proteinaco.sk /Proteinaco.cz a další, zajímavé kampaně, které u nás naleznete.
Rozšířený seznam kampaní, které doporučujeme propagovat naleznete v samostatném článku.
To je od nás na dnešní novinky všechno. Přejeme všem našim publisherům úspěšný start do nového roku a spoustu konverzí. 🙂