Lednové novinky pro publishery

Lednové novinky pro publishery

Je zde nový rok, který nám přinese nové výzvy a věříme, že také nové úspěchy. Leden je už tradičně čas bilancování, tak se pojďme nyní společně podívat na to, jak dopadl nejen prosinec, ale i celý rok 2021. Tentokrát se připravte na delší novinky, protože přidáváme i nové statistiky. Věříme, že se vám budou líbit.

Video jsme tento měsíc pro Vás nemohli nahrát :(. Během svátků jsme se pustili do malého předělávání našich kanceláří a naše studio je nepoužitelné. Novinky jsme Vám ale chtěli přinést už teď a video Vám vynahradíme příští měsíc. 🙂

Síť rostla i v roce 2021

Začněme tedy něčím extra. Dognet rostl meziročně o:

  • 48 % v počtu konverzí
  • 56 % v provizích vyplacených publisherem
  • o 71 % v obratu, který jsme přinesli klientům

Samozřejmě, ne tak výrazně jako loni. Když se však podíváme na to, že všechno děláme férově a s „čistým štítem“, tak je to super výsledek.

Již v roce 2015 se říkalo, že už není na trhu místo. Ale Dognet ho našel 🙂 Trh potřeboval lepší službu a lepší přístup. A ten jsme, hlavně do československého affiliate marketingu, přinesli. I díky nám je celý trh lepší a profesionálnější.

Zastoupení trhů v prosinci 2021

A teď pojďme na klasiku. I v prosinci se mírně zvýšil podíl slovenského trhu na celkovém počtu konverzí v síti Dognet a to až 59 %. Český trh se podílel 31 % a maďarský, rumunský a polský zůstaly proti listopadu beze změny, tedy 7 %, 1 % a 2 %.

Zastoupení segmentů v prosinci 2021

V prosinci se oproti listopadu mírně změnilo zastoupení jednotlivých segmentů jak na počtu konverzí, tak na výši vyplacených konverzí.

Polepšily si segmenty Móda a krása, Ostatní a sport v obou parametrech. Zajímavé je, že v segmentu Zdraví a výživa o 2 % klesl podíl na počtu konverzí, ale o 1 % stouply vydělané provize. Je to způsobeno vyšší průměrnou hodnotou objednávky, která byla v prosinci v průměru o 10 € vyšší než v listopadu.

Změny v segmentech listopad 2021 vs. prosinec 2021

Potvrdilo se, že listopad bývá většinou nejsilnější měsíc v roce ve většině segmentů. Počet prodejů v dlouhodobě nejsilnějším segmentu bydlení a nábytek mírně poklesl, ale stále je nejsilnějším segmentem.

Naopak více se v prosinci nakupovaly produkty ze segmentů móda a krása, elektro či sport.

Změny v segmentech prosinec 2020 vs. prosinec 2021

Letošní prosinec byl silnější ve všech segmentech kromě elektroniky. Nejvýrazněji znovu vzrostl počet konverzí v segmentu Bydlení a nábytek.

Porovnání let 2020 vs. 2021

Tady se hodí přihodit jednu extra statistiku. Jak se změnily podíly jednotlivých segmentů v roce 2021 ve srovnání s rokem 2020? Které segmenty výrazně narostly a které aktuálně nejsou až tak populární? Samozřejmě to ovlivňuje řada faktorů. V těchto letech určitě aktuální stav korona krize, ale samozřejmě i zajímavé kampaně spuštěné v daných segmentech a v neposlední řadě samotné affiliate projekty publisherů.

Segment bydlení a nábytku je v posledních letech nejsilnější v síti Dognet. V roce 2021 dokonce nejvíce rostl ve výši vyplacených provizí, a to až o 46% ve srovnání s rokem 2020, přičemž počet konverzí vzrostl „pouze“ o 38 %. V počtu konverzí nejvíce vyrostl segment sportu až o 45 %, přičemž počet konverzí se zvýšil o 36 %. Navýšení způsobilo výrazné zvýšení průměrné hodnoty objednávky, která byla v roce 2020 49 € a v roce 2021 se zvýšila až na 66 €.

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání listopadu a prosince. Pro relevanci výsledků jsme brali v úvahu jen kampaně, které měly už v listopadu alespoň 50 a více konverzí.

  1. Planeo.sk +356%
  2. ZlavaDna.sk +185%
  3. Lazenskakava.cz +131%
  4. Sportby.cz +124%
  5. Johnc.sk +122%
  6. Shop.rukahore.sk +119%
  7. Spartoo.sk +103%
  8. Olivie.sk +102%
  9. Sportby.sk +100%
  10. Gamisport.sk +100%
  11. Ekszer-eshop.hu +99%
  12. Vsetkonamobil.sk +96%
  13. Alinda.hu +93%
  14. Ruzovyslon.sk +92%
  15. UzasneDarceky.sk +92%
  16. Vibratory.net +90%
  17. Alinda.sk +89%
  18. IronAesthetics.sk +88%
  19. Sperky-eshop.sk +86%
  20. Laab.cz +79%

V prosincových skokanech zaznamenala jednoznačně největší úspěch teprve nedávno spuštěná kampaň Planeo.sk, , která v listopadu zaznamenala prvních pár desítek konverzí a v prosinci se už pořádně rozjela.

Úspěšné bylo také několik sportovních kampaní jako Sportby, Gamisport či IronAesthetics. Jako vánoční dárky letos očividně dobře šly i hračky pro dospělé, což je vidět na číslech kampaní RuzovySlon.sk a Vibratory.net.

Kampaně s největšími výdělky

  1. 4home.cz
  2. Moebelix.sk
  3. 4home.sk
  4. Moebelix.cz
  5. Decathlon.sk
  6. Svetla24.cz
  7. Mall.sk
  8. MerkuryMarket.sk
  9. ManuCafe.pl
  10. Baumax.cz

Vánoční měsíc znovu dobře zamíchal dlouhodobě stabilní seznam kampaní s největšími výdělky. Na prvních místech se sice stále drží kampaně 4home.cz a sk a Moebelix.cz a sk, ale ostatní pozice se pomíchaly.

Decathlon.sk si v prosinci polepšil z 8. místa na 5. místo. Překvapivě se na 9. místě objevila polská kampaň ManuCafe.pl a ze seznamu vypadla tentokrát kampaň Dormeo.sk.

Nejlepší výdělky publisherů za prosinec 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 9 726 38 963€
Obsah 16 344 29 127€
Obsah 7 307 28 089€
Ostatní 8 242 27 921€
Obsah 5 764 22 737€
Ostatní 11 166 20 225€
Ostatní 3 136 15 646€
Obsah 2 528 15 530€
Ostatní 6 345 15 398€
Ostatní 5 288 13 085€
Obsah 475 12 232€
Obsah 1 789 7 717€
Obsah 1 028 6 428€
Obsah 1 243 6 418€
Obsah 1 457 5 797€

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.

Tip na leden – všichni sportují a hubnou

Leden je již tradičně měsíc plný předsevzetí. V posledních letech již standardně sledujeme zvýšenou poptávku zejména po produktech sportovních kampaní – sportovním vybavení, sportovní výživě, ale i různých produktech na podporu hubnutí.

V lednu se tedy vyplatí propagovat právě kampaně s takovým sortimentem.

V lednu se tedy vyplatí propagovat právě kampaně s takovým sortimentem. Decathlon.sk, InSPORTline.sk, Exisport.sk a Exisport.cz či Gymbeam.sk nebo Mastersport.cz

Pokud se chcete věnovat tématu hubnutí a zdravé výživy, nezapomeňte na kampaně Grizly.sk a Grizly.cz, Zdravestravovanie.sk / Zdravestravovani.cz, Proteinaco.sk /Proteinaco.cz a další, zajímavé kampaně, které u nás naleznete.

Rozšířený seznam kampaní, které doporučujeme propagovat naleznete v samostatném článku.

To je od nás na dnešní novinky všechno. Přejeme všem našim publisherům úspěšný start do nového roku a spoustu konverzí. 🙂

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?