Jak si vybrat domény pro minisites

Jak si vybrat domény pro minisites

V naší síti stále tlačíme publishery do alternativních pozicí a nestandardních řešení affiliate kampaní. Není to jen o tom, že máte projekt, dáte tam banner a čekáte. 🙂 Dnes si povíme něco o organickém trafficu a o tom, jak získat traffic z Google rychleji.

Jak postavit web

To, jak si vybrat téma nového projektu, jaký CMS vybrat atd., jsme řešili v Super Affiliate Akademii. Máme v ní už více než 800 odběratelů, což nás velmi těší. Přidejte se a naučíte se dělat affiliate weby. Dnes bude řeč o doménách a organickém trafficu – tedy přirozené návštěvnosti z Google.

Google vás musí mít rád

Pokud chcete mít svůj projekt vysoko ve vyhledávaní, musí být opravdu dobrý. Pokud jste už o SEO slyšeli, tak víte, že to není věc na zapnutí/vypnutí. Na výsledek optimalizace webu je třeba čekat měsíce, dokonce roky. Google má svůj algoritmus a ten vyhodnocuje, co je dobré a co ne. Co posune ve vyhledávání výše, co naopak pro vyhledávajícího uživatele nic nepřinese. Postupně musí vaši stránku Google brát jako autoritativní. V rámci Off-page SEO a On-page SEO se řeší linkbuilding, content marketing, struktura webu… ale v neposlední řadě jde o doménu samotnou, kterou musí Google brát do úvahy.

Nová doména

Když si registrujete novou doménu, je to snadné. Vyberete si pěkný název a máte “tabuli rasa”, neposkvrněnou doménu. Můžete začít na ní stavět. Postupně ji Google začne mít rád a získáte autoritu a i nějaké pozice. To však trvá velmi dlouho a také to stojí mnoho úsilí. Dá se to ale trošku popohnat.

Exspirované domény

Ne, není tam chyba. Domény mohou být exspirované i expirované. Co to je, asi všichni víme. Když doménu aktuální majitel nezaplatí, tato propadne a dá se  opět registrovat. No a? Vzpomeňme si na předchozí řádky. Stavět projekt na organickém trafficu na nové doméně trvá velmi dlouho. Proč tedy nekoupit exspirovanou doménu, kterou už “Google má rád”?

Google musí mít doménu projektu rád. Nová doména to bude mít na rozdíl od exspirované velmi těžké. Bude dost dlouho trvat, než získá autoritu.
Každá doména, která se uvolní, má už cosi za sebou. Může mít stránky zaindexované v Google, může mít tisíce backlinků, dlouhý věk či minulou aktivitu na sociálních sítích. To všechno pomůže při optimalizaci!!! S takto silnou doménou můžete získat organický traffic o mnoho rychleji.

Sledujte exspirované domény

Seznamů domén, které se uvolňují, je mnoho. Ale určitě doporučujeme náš sesterský projekt Reborn.domains, kde vidíte všechny domény dohromady, přehledně. SK i .CZ koncovky. Do 30. 6. 2015 jsou registrace a systém volně přístupné všem. Používejte a těšíme se na feedback! 🙂
transparent

Co si o projektu myslí SEO specialisté?

  • Jedním z mnoha faktorů, které ovlivňují pozice stránky ve vyhledávači, je i stáří domény. Proto pokud začínáte nový projekt, může být pro vás výhodnější koupit si doménu, která už má nějakou historii. Vždy je však třeba myslet i na to, jaká byla ta historie. Jestliže s tou doménou předtím někdo praktikoval nějaké BLACK HAT praktiky, tak by vám to mohlo i uškodit. V každém případě, když budu v budoucnosti hledat doménu na nový projekt, určitě začnu hledat na reborn.domains. // Michal Stín, Co-Founder of Truniversity.
  • Starší domény jsou často ve výsledcích vyhledávače zvýhodňované oproti novým doménám. Platí to hlavně tehdy, pokud na nich od začátku byl nějaký obsah a nebyly jen odparkované a nepoužité. Proto takovéto domény poskytnou projektu mnohem lepší odrazový můstek a výsledky se dostaví daleko rychleji než při koupi nové domény bez historie. // Peter Svatoň, SEO specialista VISIBILITY.
  • Exspirované domény s historií, které splňují několik základních kritérií, mohou pomoci při optimalizaci vaší domény pro vyhledávače. // Michal Královič, Online marketing specialista ONLINE TORO.
  • I přesto, že samotné stáří domény podle mého názoru není ve skutečnosti jedním z parametrů, na základě kterých vyhledávače hodnotí weby, začít projekt na „staré“ doméně může mít, kromě jiného, výhodu v tom, že na ni časem může existovat množství odkazů z externích stránek. A ty, resp. jejich počet a kvalita, naopak jsou důležitým kritériem pro úspěch ve vyhledávačích. // Peter Olvecký, Online Marketing Specialist.
  • Už vícekrát v minulosti jsem náhodně registroval doménu, která měla návštěvnost a odkazovaly na ni jiné weby. Někdy dokonce velké společnosti. Pokud na takovéto doméně vybudujete hodnotný obsah, podobného zaměření, jako byl ten původní, získáte velkou počáteční výhodu. Můžete objevit i skutečně excelentní kousky, které původní majitelé neuměli využít. Reborn.domains je služba, která vám v tomto pomůže. // Vladimír Rejholec, Internetový podnikatel.
  • Jedním ze způsobů, jak urychlit, aby Google Vaši stránku začal indexovat ve vyhledávačích, je právě zakoupení domény s historií. Tím mám na mysli datum první indexace (pozor, ne stáří!) a zpětné odkazy, které na ni vedou. Pokud byl na doméně hodnotný obsah, který Google indexoval, a vedou na ni relevantní zpětné odkazy, tak může takováto doména být velmi dobrým odrazovým můstkem pro nový projekt. // Peter Chodelka, Internetový podnikatel, provozovatel Pôžička.sr.
  • Při výběru domény je vhodné přihlížet i k její historii a kvalitě. Kvalitní domény, které mají tematické odkazy a určitou historii, vám pomohou při startu vašeho nového projektu. Výběr vhodné domény vám může pomoci i při vašem existujícím projektu. Odchyt a získávání silných tematických domén a následné vytvoření vhodných přesměrování na váš existující projekt může přispět k vyšší kvalitě vašeho webu. // Peter Nemček, SEO konzultant v Effectix.com.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?