Jak naimportovat XML do WordPressu
Jak naimportovat XML do WordPressu
Pro naše publishery jsou k dispozici XML feedy produktů našich inzerentů. Produktový XML feed je soubor, který obsahuje všechny produkty na e-shopu inzerenta. Obsahuje ID, název produktu, cenu produktu, url adresu obrázku produktu, url adresu stránky produktu a mnoho jiného.
Tento XML feed můžete použít na vytvoření katalogové stránky. V tomto článku si ukážeme, jak naimportovat produkty z XML feedu do systému WordPress. Použijeme na to e-shopový plugin WooCommerce pro WordPress, který umožňuje vytvářet i externí produkty. Pro import XML feedu použijeme WP ALL Import s Woocommerce add-on. WP ALL Import je placený plugin, ale stačí umět dobře googlit.
V prvním kroku nastavíme „Download from URL“ a vložíme URL adresu XML feedu, který chceme importovat.
Dále nastavíme, že chceme vytvořit nové WooCommerce produkty.
Všimněte si, že můžete nastavit import do existujících položek. Když už máte položky v e-shopu, můžete je jednoduše aktualizovat. Každý import si můžete uložit i jako šablonu a nastavit, jak často se má spouštět. Tím si můžete nastavit pravidelnou aktualizaci produktů ve vašem katalogu.Ve druhém kroku musíme vybrat prvek XML feedu, ve kterém se nacházejí informace o produktu. V Heureka XML feedech je to prvek shopitem.
Po výběru prvku se vám ukáže, co obsahuje. Prvek musí mít v sobě název produktu, url adresu obrázku, url adresu samotného produktu a cenu. V mnohých XML feedech najdete spoustu dalších informací.Ve druhém kroku níže si můžeme vyfiltrovat, které produkty se nám mají nebo nemají importovat.
Pokud chceme z e-shopu importovat jen produkty z vybrané kategorie nebo na základě jiné podmínky, zde si to nastavíme. Na obrázku je filtr, který zaručí, že se NEbudou importovat produkty, jejichž kategorie obsahuje slovo „výprodej“ nebo „intimní“ nebo „ovocné tyčinky“ nebo název produktu neobsahuje slovo „křupavá tyčinka“.Ve třetím kroku si nastavíme, které elementy se mají ukládat do kterých políček.
Funguje na principiu drag and drop. Z přehledu XML feedu vpravo vezmu položku „product“ a vložím ji do políčka pro název produktu. Stejně tak přesunu i popis produktu.Níže si rozkliknu WooCommerce Add-on a nastavím, že se jedná o externí produkt.
Zároveň zde uvedu SKU (něco jako kód produktu). SKU je třeba nastavit tak, aby bylo jedinečné. „ITEM_ID“ v XML feedu je jedinečné ID pro produkt. Nenajdete 2 produkty se stejným ID u jednoho inzerenta. Ale protože chci mít v katalogu XML feed více e-shopů, může se mi stát, že v XML feedech od různých inzerentů najdu stejné ID. Proto jsem si do položky SKU dopsal název inzerenta a za něj přidal „ITEM_ID“ z XML feedu. Odkaz na produkt (Product URL) je vlastně položka „URL“ z XML feedu. Ale protože dělám affiliate web, musím k odkazu přidat moje sledovací kódy (najdete v administraci). Při pohlede na URL adresu v XML feedu jsem si všiml, že adresa už obsahuje otazník. A proto jsem svoje sledovací kódy nedal s otazníkem nebo jsem je upravil. Více ve zvláštních článku Úprava affiliate adres. Do kolonky „Button text“ jsem zadal „Do obchodu“. To je text, který bude napsaný na tlačítku. Můžete si tam dát „Více info“, „Více o produktu“, je to na vás.V kolonce Images nastavíte url adresu obrázku z XML feedu.
Ve čtvrtém kroku kliknete na „Auto-detect“, aby vám vytvořil unikátní identifikátor.
Potvrdíte import.
Jak dlouho to bude trvat, záleží na množství importovaných produktů a výkonnosti vašeho hostingu.
140 produktů i s obrázkem se mně naimportovalo za 1 minutu a 10 sekund na WebSupportu.Tadá. Mám externí produkty v e-shopu.
Jak udělat pro XML katalog maximum
- Upravte popis produktů, abyste měli jedinečný obsah.
- Nebojte se za obsah zaplatit copywriterovi. Vrátí se vám to.
- Bez jedinečného obsahu je velmi těžké získat organický traffic, protože ho máte duplicitní.
- Ideální je udělat podstránky ke konkrétním sekcím „zimní boty“, „detoxikace organismu“ a podobně a k nim připravit jedinečný obsah.
- Pohrajte si s kategorizací, přidávejte vlastnosti, na jejichž základě se produkty dají filtrovat. Dejte návštěvníkovi přidanou hodnotu.
- Nezapomeňte na linkbuilding, který řeší teď na blogu například Peťo Chodelka.
- Při tvorbě obsahu myslete i na analýzu klíčových slov