Ideální rozměry bannerů
Ideální rozměry bannerů
V rámci affiliate kampaní je k dispozici stále několik rozměrů bannerů. Jaký rozměr banneru však vybrat? Pročtěte si tipy, které vám pomohou při výběru.
Podle Františka Szaba z AffiliateBlog.cz a jeho průzkumu „Průzkum – affiliate bannery“ jsou nejvíce využívané bannery v rozměrech 250×250, 468×60 a 728×90. Následují klasické boxy 300×300, 200×200 atd. Nejlepšími konvertujícími jsou opět 468×60, 250×250 a 300×300.
Podle Gemius AdMonitoru (2011) zase vzhledem na CTR jsou u nás nejatraktivnějšími netradiční rozměry, jako 990×200, 468×300 a už více standardní 300×300. Logicky, čim je banner větší, tím má vyšší CTR. Na druhé straně jsou ale velké bannery agresivní a zabírají hodně místa na samotné stránce.
Všeobecně se však nedá kategorizovat, které bannerové rozměry jsou nejlepší. Všechno záleží na umístění banneru. Dobrá úspěšnost se dá dosáhnout i bannerem menších rozměrů, ale umístěném na kvalitním, viditelném místě – ideálně v článku, resp. v trajektorii oka při prohlížení webu. Uplatňuje se tzv. „F“ vzor a zlatý trojúhelník.
Podle Michaela Bernarda & Ashwina Sheshadriho a jejich studie „Preliminary Examination of Global Expectations of Users’ Mental Models for E-Commerce Web Layouts“ se nacházejí reklamy na standardních místech v horní části. Zde je efekt bannerové slepoty nejvyšší, tedy nemá vůbec žádný smysl sem umísťovat bannery.
Pár tipů:
- Nepoužívejte standardní pozice – pokud jde o úspěšnost, CTR a efektivitu. Na tyto pozice se už nikdo nedívá.
- Bannery nedávejte tam, kam se hodí, ale tam, kde jsou efektivní. Pozice, kde se „logicky hodí“, jsou většinou právě ta místa, kam se už uživatel nedívá.
- Bannery nemusí být velké, ale musí být vidět. Nejlepší pozice jsou v článku. Tedy když uživatel čte článek, tak musí banner zaznamenat, přeskočit ho a číst dál. Proto je rozměr 468×60 stále tak úspěšný. Velmi se hodí na použití v článcích.
- Nebojte se textových odkazů Dají se inteligentně vložit tak, že budou mít větší úspěšnost než banner 900×200.
- Nebojte se brandingu. Dobře udělaný branding je neagresivní a velmi účinný.
- Používejte i levou stranu webu. Tam je ještě zatím menší míra bannerové slepoty.