Ideální rozměry bannerů

Ideální rozměry bannerů

V rámci affiliate kampaní je k dispozici stále několik rozměrů bannerů.  Jaký rozměr banneru však vybrat? Pročtěte si tipy, které vám pomohou při výběru. Podle Františka Szaba z AffiliateBlog.cz a jeho průzkumu „Průzkum – affiliate bannery“ jsou nejvíce využívané bannery v rozměrech  250×250, 468×60 a 728×90. Následují klasické boxy 300×300, 200×200 atd. Nejlepšími konvertujícími jsou opět 468×60, 250×250 a 300×300. Podle Gemius AdMonitoru (2011) zase vzhledem na CTR jsou u nás nejatraktivnějšími netradiční rozměry, jako 990×200, 468×300 a už více standardní 300×300. Logicky, čim je banner větší, tím má vyšší CTR. Na druhé straně jsou ale velké bannery agresivní a zabírají hodně místa na samotné stránce. Všeobecně se však nedá kategorizovat, které bannerové rozměry jsou nejlepší. Všechno záleží na umístění banneru. Dobrá úspěšnost se dá dosáhnout i bannerem menších rozměrů, ale umístěném na kvalitním, viditelném místě – ideálně v článku, resp. v trajektorii oka při prohlížení webu. Uplatňuje se tzv. „F“ vzor a zlatý trojúhelník.
Eye Tracking

Eye Tracking

Podle Michaela Bernarda & Ashwina Sheshadriho a jejich studie „Preliminary Examination of Global Expectations of Users’ Mental Models for E-Commerce Web Layouts“ se nacházejí reklamy na standardních místech v horní části. Zde je efekt bannerové slepoty nejvyšší, tedy nemá vůbec žádný smysl sem umísťovat bannery.
Bannerová slepota

Bannerová slepota

Pár tipů:
  1. Nepoužívejte standardní pozice – pokud jde o úspěšnost, CTR a efektivitu. Na tyto pozice se už nikdo nedívá.
  2. Bannery nedávejte tam, kam se hodí, ale tam, kde jsou efektivní. Pozice, kde se „logicky hodí“, jsou většinou právě ta místa, kam se už uživatel nedívá.
  3. Bannery nemusí být velké, ale musí být vidět. Nejlepší pozice jsou v článku. Tedy když uživatel čte článek, tak musí banner zaznamenat, přeskočit ho a číst dál. Proto je rozměr 468×60 stále tak úspěšný. Velmi se hodí na použití v článcích.
  4. Nebojte se textových odkazů Dají se inteligentně vložit tak, že budou mít větší úspěšnost než banner 900×200.
  5. Nebojte se brandingu. Dobře udělaný branding je neagresivní a velmi účinný.
  6. Používejte i levou stranu webu. Tam je ještě zatím menší míra bannerové slepoty.
Ukázky:
bannery-pozicie-1

Standardní pozici bannerů 160×600, resp. 120×600, už všichni přehlížejí. Zkuste jej však dáť na levou stranu.

TOP pozícia je často prehliadaná z dôvodu, že užívateľ očami automaticky prechádza na obsah pod headerom. Je to už automatický proces. Tak isto pozícia na konci stránky je prehliadaná a vhodná iba na PPV, resp. CPT kampane.

TOP pozice je často přehlížená z důvodu, že užíiatel očima automaticky přechází na obsah pod headem. Je to už automatický proces. Stejně tak pozice na konci stránky je přehlížená a vhodná jen na PPV, resp. CPT kampaně.

Banner 468x60 sa štandardne dával do headeru. Tam má už však takmer nulovú úspešnosť. Skúste ho dať do článku, ale pod nadpis. Užívateľ ho pri čítaní musí preskočiť, a preto ho určite zaznamená.

Banner 468×60 se standardně dával do headu. Tam má už však téměř nulovou úspěšnost. Zkuste ho dát do článku, ale pod nadpis. Uživatel ho při čtení musí přeskočit, a proto ho určitě zaznamená.

Štvorcové formáty je tak isto vhodné dávať do tela článku. Pravú stranu a obsah pod článkom nikto nevníma.

Čtvercové formáty je také vhodné dávat do těla článku. Pravou stranu a obsah pod článkem nikdo nevnímá.

   
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?