
Dubnové novinky pro publishery
Za námi jsou první jarní dny, pomaličku přichází teplejší počasí, a to se může odrážet i na výkonu některých kampaní. Dnes Vám přinášíme další část novinek, ve kterých se společně podíváme, jak to v Dognetu vypadá. 🙂 Ve videu Vám dubnové novinky přináší Štefan a Šimon.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale také jako podcast.
Začněme standardní statistikou zastoupení trhů. Jak to vypadalo na jednotlivých trzích v březnu?
Zastoupení trhů v březnu 2022
V březnu se oproti únoru poměr jednotlivých trhů na celkovém počtu konverzí téměř vůbec nezměnil. Poměry slovenského, českého a polského trhu zůstaly stejné. Malá změna se udála na maďarském a rumunském trhu, kde maďarský trh vzrostl z 10 % na 11 % a rumunský trh klesl ze 3 % na 2 %.
Shrnutí měsíce březen 2022
- Počet konverzí – 72 460
- Vyplacené provize publisherům – 312 856 €
- Celkový obrat e-shopů – 6 313 439 €
Zastoupení segmentů v březnu 2022
V březnu ve srovnání s únorem si na podíly na celkovém počtu konverzí i vyplacených provizích polepšily segmenty Elektro, Finance a Ostatní. Zajímavé je, že v segmentu Móda a Krása o 1 % klesl podíl na celkovém počtu konverzí, ale o 1 % narostly vydělané provize. Je to díky tomu, že se hodnota objednávky zvýšila v tomto segmentu..
Zastoupení segmentu Zdraví a výživa se nezměnilo.
Změny v segmentech březen 2022 vs. únor 2022
Zajímavý nárůst konverzí je v segmentu Financí, který v posledních měsících v Dognetu docela stagnoval. Na poměrně stejné úrovni se drží segmenty Móda a krása, Zdraví a výživa, Elektro, Sport a Ostatní.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
Průměrná hodnota objednávky napříč většinou segmentů nadále roste.
Výraznější pokles v hodnotě průměrné objednávky zaznamenáváme v segmentu Finance. Ve všech ostatních segmentech narostla. Nejvýraznější nárůst průměrné hodnoty objednávky pozorujeme v segmentech Móda a krása, Nábytek a bydlení, Sport a Ostatní.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
Spolu s nárůstem průměrné hodnoty objednávky se zvýšila také průměrná hodnota provize, která nejvíce narostla v segmentech Móda a krása a Ostatní.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání února a března. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly již v únoru alespoň 50 a více konverzí.
- Portsystem.sk +212 %
- Mobilfox.com/ro +194 %
- Boel.sk +164 %
- Voyo.cz +157 %
- Prezdravie.sk +141 %
- Bonprix.cz +91 %
- Olšákovi.cz +84 %
- AFG.sk +80 %
- Kinekus.sk +74 %
- 4home.pl +62 %
- eTabletka.sk +60 %
- MyProtein.cz + 55 %
- Klarstein.cz +53 %
- MyShirt.cz +52 %
- Bubulákovo.cz +51 %
- Creative-home.cz +48 %
- Blancheporte.cz +46 %
- Timestore.hu +41 %
- Blancheporte.sk +40 %
- Herbatica.sk +38 %
Na vrchol žebříčku skokanů se umístila kampaň Portsystem.sk, která si meziměsíčně polepšila o 212 %.
Druhým skokanem v žebříčku je překvapivě rumunská kampaň Mobilfox.com/ro nabízející kryty na telefony.
Třetí místo obsadila kampaň Boel.sk, která nabízí zahradní techniku a polepšila si o 164 %.
Kampaně s největšími výdělky v březnu 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla24.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4Home.cz
- Decathlon.sk
- 4Home.sk
- Svetla.sk
- Euronics.hu
V seznamu TOP 10 kampani s největšími výdělky za březen se udály jen mírné změny. Na prvních dvou místech v žebříčku, které zůstaly beze změny, jsou kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk. Třetí místo nahradila kampaň Baumax.cz minulo měsíční Svetla24.cz, která se posunula na čtvrté místo.
Ze seznamu vypadla kampaň Kondela.sk, které 10.místo obsadila maďarská kampaň Euronics.hu.
Nejlepší výdělky publisherů za březen 2022
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 4 449 | 28 937 € |
Obsah | 4 473 | 20 480 € |
Ostatní | 2 004 | 14 745 € |
Obsah | 1 317 | 11 015 € |
Ostatní | 1 214 | 10 870 € |
Ostatní | 3 841 | 10 585 € |
Obsah | 4 120 | 10 425 € |
Obsah | 1 671 | 10 188 € |
Ostatní | 2 959 | 8 356 € |
Ostatní | 1 956 | 5 300 € |
Obsah | 582 | 5 101 € |
Ostatní | 437 | 4 587 € |
Obsah | 707 | 4 247 € |
Obsah | 501 | 3 906 € |
Ostatní | 1 450 | 3 751€ |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tip na duben – Jarní zahrada
Zahrada na jaře vyžaduje velké množství práce, od úklidu spadaného listí, přes hnojení a odstraňování plevele až po vysazování nových stromků a květin. Terasy a balkony si můžete obohatit zahradním nábytkem, kde během teplejšího počasí lidé rádi relaxují a užívají si prvních slunečních paprsků.
Kterým kampaním se vyplatí věnovat pozornost při jarní péči o zahradu? Přinášíme Vám tipy na kampaně, které nabízejí zahradní techniku a nářadí, vybavení pro pěstování, doplňky do zahrady a zahradní nábytek.
Zamerajte sa na skvelú kampaň Boel.sk, ktorá ponúka záhradnú techniku a je profesionálom vo svojom odbore. Záhradné vybavenie a doplnky na pestovanie nájdete v obľúbenej kampani 4Home.sk / 4Home.cz, ktorá má v administrácií k dispozícií aj zľavové kupóny.
Pestrý výber záhradného nábytku nájdete v kampaniach Moebelix.sk / Moebelix.cz alebo i-zahradnynabytok.sk / i-zahradninabytek.cz.
Viac tipov na zaujímavé kampane na apríl a bližšie informácie k jednotlivým kampaniam nájdete v samostatnom článku v našom magazíne.
Zaměřte se na skvělou kampaň Boel.sk, která nabízí zahradní techniku a je profesionálem ve svém oboru. Zahradní vybavení a doplňky k pěstování naleznete v oblíbené kampani 4Home.sk / 4Home.cz, která má v administraci k dispozici i slevové kupóny.
Pestrý výběr zahradního nábytku naleznete v kampaních Moebelix.sk / Moebelix.cz nebo i-zahradnynabytok.sk / i-zahradninabytek.cz.
Více tipů na zajímavé kampaně na duben a bližší informace k jednotlivým kampaním naleznete v samostatném článku v našem magazínu.