Prosincové novinky pro publishery

Prosincové novinky pro publishery

Listopad zvykne být v e-commerce nejsilnějším měsícem v roce. Lidé už objednávají dárky, je Black Friday, dny se zkracují a počasí se zhoršuje a tedy celkově se nakupuje víc. Letos je však kvůli mnoha vnějším vlivům netradiční a nákupní chování spotřebitelů se výrazně mění. Pojďme se společně podívat na to, jak se to odrazilo na číslech a statistikách v Dognetu.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale také jako podcast. Prosincové novinky pro publishery vám ve videu přináší Julie a Zuzka. 🙂 Zuzko, pro většinu z vás nová tvář, vás bude ve videích od teď doprovázet mnohem častěji. Julie si dá menší pauzu na mateřské „dovolené“, a tudíž ji bude plně nahrazovat nejen ve videích ale i ve všech ostatních záležitostech. Takže v případě jakýchkoli otázek se na ni neváhejte obrátit na riglerova@dognet.sk

Zastoupení trhů v listopadu 2022

V listopadu výrazněji poklesl podíl rumunského trhu na celkovém počtu konverzí v síti Dognet a to ze 3 % na 1 %. O něco si polepšil český trh, jehož podíl se zvýšil na 43 % ze 41 %, podíl polského trhu o jedno procento poklesl a slovenského naopak o 1 % narostl. Podíl maďarského trhu zůstal beze změny.

Shrnutí měsíce listopad 2022

  • Počet konverzí – 153 403
  • Vyplacené provize publisherem – 507 105 €
  • Celkový obrat e-shopů – 10 009 362 €

Zastoupení segmentů v listopadu 2022

Nejvýraznější změna nastala v segmentu ostatní. V listopadu v porovnání s říjnem se podíl na celkovém počtu konverzí zvýšil až o 10 %, přičemž podíl na výši provizí se zvýšil jen o 3 %.

Nejsilnějším nadále zůstává samozřejmě segment Bydlení a nábytek, kde však nastal mírný pokles, a to o 2 % v počtu konverzí i výši provizí.

V segmentu Móda a krása nastal mírný pokles, rovněž v segmentech Zdraví a výživa a Finance.

Změny v segmentech říjen 2022 vs. listopad 2022

Při srovnání října a listopadu došlo snad k nejdramatičtějším meziměsíčním změnám. Ve všech segmentech sledujeme nárůst v počtu konverzí. Absolutně nejvíce, o téměř 170 %, to bylo v segmentu Ostatní.

Zajímavý růst ale sledujeme i ve všech ostatních segmentech. Nejvíce, tedy o +/- 80 %, to bylo v segmentech Bydlení a nábytek, Elektro a Sport.

Průměrná hodnota objednávky podle segmentů

Sice počet objednávek ve většině segmentů dramaticky vzrostl, hodnota jednotlivých objednávek byla ve většině případů o málo nižší. To pozorujeme v segmentech Bydlení a nábytek, Elektro, Finance, Ostatní a velmi mírné i Sport.

Beze změny zůstal segment Móda a krása (kde ale na druhou stranu byl i propad v počtu objednávek) a hodnota objednávek narostla iv segmentu Zdraví a výživa.

Průměrná hodnota provize podle segmentů

Podobně to je i při srovnání průměrné hodnoty provize podle segmentů. Průměrná vyplacená provize mírně stoupla v segmentu Móda a krása a Zdraví a výživa. Naopak, pokles vidíme v segmentech Bydlení a nábytek, Finance, Ostatní a velmi mírné Elektro a Sport.

Skokani listopadu

Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání října s listopadem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v říjnu alespoň 50 a více konverzí.

  1. Kaercher.com/sk +482 %
  2. Klarstein.hu +327 %
  3. Kokiskashop.cz +254 %
  4. Mall.sk +246 %
  5. EXIsport.cz +219 %
  6. Tesla-electronics.eu +215 %
  7. Cosori.hu +204 %
  8. Najlepsiehracky.sk +189 %
  9. 4home.sk +176 %
  10. Kokiskashop.sk +174 %
  11. Eyerim.sk +165 %
  12. Malirske-platno.cz +162 %
  13. MyProtein.cz +144 %
  14. Delimano.sk +141 %
  15. Astoreo.cz +139 %
  16. TimeStore.cz +139 %
  17. PGS.sk +138 %
  18. Kampotskypepr.cz +137 %
  19. Born2be.hu +136 %
  20. Bux.sk +136 %

V tomto měsíci se skokani opravdu „posnažili“. Vidno, že jdou Vánoce, jelikož se v nich objevily zejména e-shopy s typicky předvánočním sortimentem – knihy, hry hračky, elektronika, vánoční světýlka, výzdoby a podobně.

Kampaně s největšími výdělky v listopadu 2022

  1. Moebelix.cz
  2. 4home.cz
  3. Moebelix.sk
  4. 4home.sk
  5. Svetla24.cz
  6. Mall.sk 
  7. Svetla.sk
  8. Baumax.cz
  9. Andreashop.sk
  10. MerkuryMarket.sk

 

Tento měsíc se pořadí nejlépe vydělávajících kampaní trošku pomíchalo. Na prvních třech příčkách jsou kampaně Moebelix.cz, 4home.cz a Moebelix.sk.

Ze seznamu oproti minulému měsíci vypadla kampaň Voyo.cz a místo ní se znovu dostala kampaň Mall.sk, aktuálně na 6. příčce.

Nejlepší výdělky publisherů za listopad 2022

Typ Počet prodejů Provize
Ostatní 5 431 39 421
Obsah 5787 32944
Ostatní 13230 27457
Obsah 15923 26301
Obsah 4954 20121
Ostatní 8676 18486
Obsah 3067 15169
Obsah 1966 13681
Ostatní 4898 12398
Ostatní 4759 11001
Obsah 1797 10969
Obsah 1401 8778
Ostatní 5078 7253
Ostatní 2846 6372
Obsah 1024 5414

“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”

Tip na prosinec

Prosinec se nese ve znamení Vánoc. S oblíbeným svátkem celého roku přichází také spěch a nakupování dárků. Kolegyně Veronika si pro Vás tentokrát připravila rozsáhlejší téma s tipy na dárky.

Kromě toho jsme se na konci článku podívali také na kampaně nabízející oblečení na hory.

A jelikož tentokrát to je opravdu rozsáhlé, můžete si rovnou prohlédnout všechny tipy doporučení a statistiky v samostatném článku.

Vydělávající affiliate web
E-book zdarma

Vydělávající affiliate web

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?