
Prosincové novinky pro publishery
Listopad zvykne být v e-commerce nejsilnějším měsícem v roce. Lidé už objednávají dárky, je Black Friday, dny se zkracují a počasí se zhoršuje a tedy celkově se nakupuje víc. Letos je však kvůli mnoha vnějším vlivům netradiční a nákupní chování spotřebitelů se výrazně mění. Pojďme se společně podívat na to, jak se to odrazilo na číslech a statistikách v Dognetu.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale také jako podcast. Prosincové novinky pro publishery vám ve videu přináší Julie a Zuzka. 🙂 Zuzko, pro většinu z vás nová tvář, vás bude ve videích od teď doprovázet mnohem častěji. Julie si dá menší pauzu na mateřské „dovolené“, a tudíž ji bude plně nahrazovat nejen ve videích ale i ve všech ostatních záležitostech. Takže v případě jakýchkoli otázek se na ni neváhejte obrátit na riglerova@dognet.sk.
Zastoupení trhů v listopadu 2022
V listopadu výrazněji poklesl podíl rumunského trhu na celkovém počtu konverzí v síti Dognet a to ze 3 % na 1 %. O něco si polepšil český trh, jehož podíl se zvýšil na 43 % ze 41 %, podíl polského trhu o jedno procento poklesl a slovenského naopak o 1 % narostl. Podíl maďarského trhu zůstal beze změny.
Shrnutí měsíce listopad 2022
- Počet konverzí – 153 403
- Vyplacené provize publisherem – 507 105 €
- Celkový obrat e-shopů – 10 009 362 €
Zastoupení segmentů v listopadu 2022
Nejvýraznější změna nastala v segmentu ostatní. V listopadu v porovnání s říjnem se podíl na celkovém počtu konverzí zvýšil až o 10 %, přičemž podíl na výši provizí se zvýšil jen o 3 %.
Nejsilnějším nadále zůstává samozřejmě segment Bydlení a nábytek, kde však nastal mírný pokles, a to o 2 % v počtu konverzí i výši provizí.
V segmentu Móda a krása nastal mírný pokles, rovněž v segmentech Zdraví a výživa a Finance.
Změny v segmentech říjen 2022 vs. listopad 2022
Při srovnání října a listopadu došlo snad k nejdramatičtějším meziměsíčním změnám. Ve všech segmentech sledujeme nárůst v počtu konverzí. Absolutně nejvíce, o téměř 170 %, to bylo v segmentu Ostatní.
Zajímavý růst ale sledujeme i ve všech ostatních segmentech. Nejvíce, tedy o +/- 80 %, to bylo v segmentech Bydlení a nábytek, Elektro a Sport.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
Sice počet objednávek ve většině segmentů dramaticky vzrostl, hodnota jednotlivých objednávek byla ve většině případů o málo nižší. To pozorujeme v segmentech Bydlení a nábytek, Elektro, Finance, Ostatní a velmi mírné i Sport.
Beze změny zůstal segment Móda a krása (kde ale na druhou stranu byl i propad v počtu objednávek) a hodnota objednávek narostla iv segmentu Zdraví a výživa.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
Podobně to je i při srovnání průměrné hodnoty provize podle segmentů. Průměrná vyplacená provize mírně stoupla v segmentu Móda a krása a Zdraví a výživa. Naopak, pokles vidíme v segmentech Bydlení a nábytek, Finance, Ostatní a velmi mírné Elektro a Sport.
Skokani listopadu
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání října s listopadem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v říjnu alespoň 50 a více konverzí.
- Kaercher.com/sk +482 %
- Klarstein.hu +327 %
- Kokiskashop.cz +254 %
- Mall.sk +246 %
- EXIsport.cz +219 %
- Tesla-electronics.eu +215 %
- Cosori.hu +204 %
- Najlepsiehracky.sk +189 %
- 4home.sk +176 %
- Kokiskashop.sk +174 %
- Eyerim.sk +165 %
- Malirske-platno.cz +162 %
- MyProtein.cz +144 %
- Delimano.sk +141 %
- Astoreo.cz +139 %
- TimeStore.cz +139 %
- PGS.sk +138 %
- Kampotskypepr.cz +137 %
- Born2be.hu +136 %
- Bux.sk +136 %
V tomto měsíci se skokani opravdu „posnažili“. Vidno, že jdou Vánoce, jelikož se v nich objevily zejména e-shopy s typicky předvánočním sortimentem – knihy, hry hračky, elektronika, vánoční světýlka, výzdoby a podobně.
Kampaně s největšími výdělky v listopadu 2022
- Moebelix.cz
- 4home.cz
- Moebelix.sk
- 4home.sk
- Svetla24.cz
- Mall.sk
- Svetla.sk
- Baumax.cz
- Andreashop.sk
- MerkuryMarket.sk
Tento měsíc se pořadí nejlépe vydělávajících kampaní trošku pomíchalo. Na prvních třech příčkách jsou kampaně Moebelix.cz, 4home.cz a Moebelix.sk.
Ze seznamu oproti minulému měsíci vypadla kampaň Voyo.cz a místo ní se znovu dostala kampaň Mall.sk, aktuálně na 6. příčce.
Nejlepší výdělky publisherů za listopad 2022
Typ | Počet prodejů | Provize |
Ostatní | 5 431 | 39 421 |
Obsah | 5787 | 32944 |
Ostatní | 13230 | 27457 |
Obsah | 15923 | 26301 |
Obsah | 4954 | 20121 |
Ostatní | 8676 | 18486 |
Obsah | 3067 | 15169 |
Obsah | 1966 | 13681 |
Ostatní | 4898 | 12398 |
Ostatní | 4759 | 11001 |
Obsah | 1797 | 10969 |
Obsah | 1401 | 8778 |
Ostatní | 5078 | 7253 |
Ostatní | 2846 | 6372 |
Obsah | 1024 | 5414 |
“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”
Tip na prosinec
Prosinec se nese ve znamení Vánoc. S oblíbeným svátkem celého roku přichází také spěch a nakupování dárků. Kolegyně Veronika si pro Vás tentokrát připravila rozsáhlejší téma s tipy na dárky.
Kromě toho jsme se na konci článku podívali také na kampaně nabízející oblečení na hory.
A jelikož tentokrát to je opravdu rozsáhlé, můžete si rovnou prohlédnout všechny tipy doporučení a statistiky v samostatném článku.