
Červnové novinky pro publishery
Léto nás připravuje na svůj příchod nádherným počasím, a proto nepochybujeme, že mnozí z vás už vycestovali na výlety a dovolené. Ať už sedíte na terase dobré kavárny, doma na zahradě, nebo nás posloucháte jako podcast u bazénu, jsme rádi, že jste tady opět s námi. Pojďme se spolu podívat na nejnovější výsledky z Dognetu.
Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Červnové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Veronika. 🙂
Shrnutí měsíce květen 2023
- Počet konverzí – 76 205
- Vyplacené provize publisherem – 297 272 €
- Celkový obrat e-shopů – 5 518 682 €
V květnu pozorujeme nárůst v celkovém počtu konverzí o téměř 11 %.
Společně jste přinesli 76 205 konverzí, což je nejvyšší počet za poslední 4 měsíce. 🙂
Zastoupení segmentů v květnu 2023
Podíl jednotlivých segmentů na celkovém počtu konverzí v síti nepřinesl v květnu velká překvapení. Nadále dominuje segment Bydlení a nábytek, i když jeho podíl na celkové výši provizí klesl o 4 procentní body.
Naopak, o 4 procentní body narostl podíl na celkové výši provizí v segmentu Ostatní. K tomu přispělo dubnové spuštění kampaně Voyo.sk, která se hned umístila mezi TOP 10 nejlépe vydělávajících kampaní v tomto segmentu. Není se čemu divit, nakolik žebříčku dlouhodobě kraluje oblíbená kampaň Voyo.cz.
Porovnání segmentů v měsících duben vs. květen 2023
Podle počtu konverzí
Počet konverzí nejvýrazněji vzrostl v segmentu Elektro, a to až o 25 % ve srovnání s dubnem. Nejoblíbenějšími byly kampaně AndreaShop.sk, kde vzrostl počet konverzí o více než 40 %, a Planeo.sk, kde evidujeme nárůst o více než 50%.
Nezaostával ani segment Ostatní s nárůstem o 23 %, kde neustále dominují v počtu konverzí oblíbené kampaně Mall.sk, AutoHotarek.cz a Pepita.hu.
Naopak, sportovní vybavení po jarních měsících ztrácí na popularitě, což se odrazilo v 19 % poklesu počtu konverzí v segmentu Sport.
Podle průměrné hodnoty objednávky
V květnu se zastavil několikaměsíční trend rostoucí průměrné hodnoty objednávky. Přestože počet objednávek v síti vzrostl, průměrná hodnota objednávky v některých segmentech klesla, a to o 7 eur v segmentu Bydlení a nábytek a o 6 eur v segmentu Elektro.
Lidé tedy nakupovali více elektroniky a nábytku, ale za nižší částky, nebo si vybírali levnější produkty. To může být způsobeno nejistotou z dalšího zdražování, ale také šetřením na letní dovolené.
Podle průměrné výše provize
Nižší hodnoty objednávek se odrážejí i v nižší výši vydělaných provizí. Pokles, naštěstí, není dramatický a ani v jednom segmentu nepřekročil 1 euro.
Skokani května
Skokani jsou kampaně, ve kterých nejvýrazněji narostl počet konverzí při srovnání dubna s květnem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v dubnu alespoň 50 a více konverzí.
- Kinekus.sk +141 %
- Marimex.sk +119 %
- RO – Sinsay.com +87 %
- Blancheporte.sk +83 %
- Svet-kupelne.sk +81 %
Nejšikovnějšími květnovými skokany jsou kampaně Kinekus.sk a Marimex.sk s nárůstem v počtu konverzí o více než 100 %.
Obě kampaně nabízejí zahradní nábytek, bazény, vířivky a další produkty, které jsou neoddělitelně spjaty s pěkným počasím. Není proto překvapením, že je lidé nakupují právě v tomto období, aby si následně mohli plnohodnotně užít léto na svých zahradách.
Nejlepší výdělky publisherů v květnu 2023
Kampaně s nejvyššími výdělky publisherů
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- 4Home.cz
- Voyo.cz
- 4Home.sk
- Mall.sk
- Zdravestravovani.cz
- Svetla24.cz
- MerkuryMarket.sk
- Planeo.sk
V květnu vám opětovně přinesly největší výdělky stálice tohoto žebříčku – Moebelix.cz, Moebelix.sk, 4Home.cz, Voyo.cz a 4Home.sk.
Spolu s poklesem konverzí ve sportovním segmentu se z žebříčku vytratila kampaň Gymbeam.sk, ale také Venira.cz. Naopak se sem probojovaly kampaně Planeo.sk a Zdravestravovani.cz – ta se dokonce ocitla hned na sedmém místě.
Publisheři s nejvyššími výdělky
Typ |
Počet prodejů |
Provize |
Ostatní |
2 133 |
15 348 € |
Obsah |
2 124 |
13 320 € |
Ostatní |
4 105 |
10 503 € |
Obsah |
2 045 |
9 815 € |
Obsah |
5 821 |
9 572 € |
Ostatní |
1 059 |
8 947 € |
Ostatní |
3 081 |
8 776 € |
Obsah |
1 215 |
7 581 € |
Ostatní |
2 746 |
7 410 € |
Obsah |
968 |
7 219 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál.
„Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tipy na červen
Mall.sk
Provize: až 5 %
Pokud jste měli v minulosti o propagaci kampaně Mall.sk zájem, ale nebyli jste schváleni nebo o jejím nasazení teprve uvažujete, nyní je ta nejlepší příležitost. 🙂
Šance na schválení si zvýšíte co nejkonkrétnějším popsáním způsobu, jakým chcete kampaň propagovat (např. „Plánuji propagovat kupony, slevy a akce na kuponovém webu www.nazovmojhowebu.cz, prostřednictvím newsletteru a na podpůrných sociálních sítích). Způsob propagace uveďte do administrace o přidání do kampaně nebo nám napište na riglerova@dognet.sk.
Rucni-naradi.cz
Provize: až 3 %
Hezké počasí láká na zahrady a do zahradních dílen. Na e-shopu Rucni-naradi.cz najdete vše pro domácí i profesionální mistry – ruční a elektrické nářadí, zahradní, měřící i čistící techniku a mnoho dalšího.
Emos.sk / Emos.cz
Provize: až 5,2 %
Léto je čas, kdy své příbytky na kratší či delší dobu opouštíme, a proto je třeba dbát zvýšené bezpečnosti domů a bytů. Širokou nabídku elektroniky do domácnosti včetně zabezpečovacích systémů najdete v kampani Emos.
Emos patří k největším firmám v České republice v oblasti elektro. V jejich nabídce najdete širokou nabídku svítidel, meteostanice, zvonky, antény a mnoho dalšího. Nabízejí odborné poradenství při nákupu, dopravu zdarma bez ohledu na výši objednávky a každých 14 dní nové slevové akce. Tato kampaň je k dispozici také pro maďarský, polský a slovinský trh.
Shop.rukahore.sk / Merch.sk
Provize: až 10 %
Mnoho lidí se kromě dovolených těší také na letní hudební festivaly, se kterými se neodmyslitelně spojují kampaně Rukahore.sk a Merch.sk. Kromě široké nabídky CD a vinylů nabízí také exkluzivní merch slovenských, českých i zahraničních interpretů, díky čemuž se mohou fanoušci na oblíbené koncerty patřičně připravit.
Puaree.cz
Provize: až 16 %
Při dlouhém pobytu na slunci bychom neměli zapomínat ani na zvýšenou péči o svoji pleť a kůži. Doporučujeme kampaň Puaree.cz, která nabízí přírodní pleťovou, tělovou i vlasovou kosmetiku vyrobenou v České republice. V kampani jsou povoleny všechny typy publisherů a v administraci najdete slevový kupón.
Doporučujeme se zaměřit na jejich bestsellery:
- Oční krém Rich oils & coffee & coenzyme q10
- Pleťový krém Plumeria
- Pleťové sérum Bakuchiol & acai & moroccan tansy
Červnové novinky máme za sebou a nám na závěr nezbývá nic jiného, než vám popřát krásné léto plné odpočinku a zážitků. 🙂