Červencové novinky z Dognetu pro publishery

Červencové novinky z Dognetu pro publishery

Léto je v plném proudu a s vedry přichází i “affiliate okurková sezóna”. Už standardní letní pokles výkonu většiny kampaní se ukazuje napříč všemi statistikami. Ale nezoufejte. Existují segmenty, jejichž sezóna je právě teď v plném proudu a i na to se v dnešních novinkách podíváme.

Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale i jako podcast. Ve videu vám červencové novinky přinášejí Júlia a Šimon.

Nová kniha z dílny Dognetu

Na úvod začneme dlouho očekávanou novinkou. Konečně je v prodeji kniha určená hlavně začínajícím publisherům – Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem. Tato kniha je ultimátním návodem pro úplné začátečníky v online a affiliate marketingu. Krok za krokem provede čtenáře tvorbou webu, získáváním návštěvnosti, SEO, nasazováním affiliate kampaní a podobně. Jednoduše všechno, co potřebujete k vytvoření úspěšného affiliate webu. Knihu ve fyzické, ale i digitální verzi koupíte na Dognet.store.

Speciálně pro vás, naše publishery, jsme připravili kód „dognetpublisheri„, s nímž digitální i fyzickou verzi knihy získáte s 50% slevou.

Zastoupení trhů v červnu 2021

Po posledních měsících, kdy se rozdíl mezi slovenským a českým trhem stále víc stíral, přišla změna. Český trh měl v červnu trošku menší zastoupení oproti květnu a slovenský o procento stoupl. Za to poměr maďarského trhu se zvýšil z 8 % na 11 %.

Zastoupení segmentů v červnu 2021

Zastoupení segmentů podle počtu konverzí se meziměsíčně nijak dramaticky nezměnilo. O něco víc konverzí v porovnání s květnem bylo v segmentu Móda a Krása a Elektro.

Změny v segmentech červen 2021 vs. květen 2021

Na tomto grafu zobrazujícím meziměsíční změny v počtu konverzí v jednotlivých segmentech můžeme jasně vidět už v úvode uvedený, každoročně standardní pokles výkonu v letních měsících. Během slunečních letních dní lidé přirozeně méně nakupují a odráží se to samozřejmě i v affilu.

Ve většině segmentů tento pokles není nijak dramatický. Trochu výraznější je pouze v segmentu bydlení a nábytku.

Změny v segmentech červen 2021 vs. červen 2020

Tento graf je oproti předcházejícímu o dost optimističtější. Krásně je na něm vidět, jak meziročně stále roste výkon celé sítě. Je v něm porovnávaný stejný měsíc, červen, tento rok a minulý rok.

Průměrná výška nákupů a provizí v jednotlivých segmentech

V červnu už začala i hodnota objednávek stagnovat, nebo mírně klesat. Uvidíme, co přinesou nejbližší letní měsíce. Nejvýraznější změna je v segmentu Módy a krásy, kde průměrná hodnota objednávky klesla ze 60 € na 45 €. Trochu výrazněji poklesla i v Elektru a naopak v segmentu Nábytku a bydlení byla vyšší. V ostatních segmentech zůstala více méně beze změny.

Podobně jako výška objednávky i průměrná výška provize klesla nejvíc v segmentu Módy a krásy. V ostatních segmentech byly jen nepatrné změny. 

Skokani

Skokani jsou kampaně, které procentně nejvíc rostly při porovnání června vs. května. Pro relevantnost výsledků jsme brali do úvahy jen kampaně, které měly už v březnu aspoň 50 a víc konverzí.

  1. CCC.eu/hu +234 %
  2. Marimex.sk +227 %
  3. Bux.sk +167 %
  4. Najlacnejsisport.sk +147 %
  5. Electronic-star.hu +108 %
  6. Wiky.sk +100 %
  7. eObuv.sk +93 %
  8. Klarstein.sk +84 %
  9. Portsystem.sk +84 %
  10. Miadresses.sk +75 %
  11. i-Zahradninabytek.cz +70 %
  12. Botovo.cz +65 %
  13. Klarstein.cz +60 %
  14. Electronic-star.cz +55 %
  15. Najlepsiehracky.sk +50 %
  16. Pepita.hu +49 %
  17. Klarstein.hu +45 %
  18. eFitness.sk +41 %
  19. Bubulákovo.sk +40 %
  20. Vivantis.hu +40 %

Zajímavý je první skokan CCC.eu/hu, který poskočil meziměsíčně až o 234 %. Méně překvapivým je Marimex.sk na druhém místě, který jako prodejce hlavně bazénů má právě top sezónu.

Kampane s největšími výdělky

  1. Moebelix.cz
  2. Baumax.cz
  3. MerkuryMarket.sk
  4. Moebelix.sk
  5. 4home.cz
  6. Svetla24.cz
  7. Decathlon.sk
  8. Klarstein.sk
  9. Marimex.sk
  10. AndreaShop.sk

V žebříčku nejlépe vydělávajících kampaní stále dominují kampaně týkající se domácností. Jedinými výjimkami je Decathlon.sk a samozřejmě Marimex, který, jak jsme už uváděli, má teď top sezónu.

Nejlepší výdělky publisherů za červen 2021

Typ Počet prodejů Provize
Obsah 3 816 20 460 €
Obsah 4 041 18 147 €
Obsah 4 409 14 116 €
Obsah 1 603 11 555 €
Ostatní 2 374 10 377 €
Ostatní 3 411 9 508 €
Ostatní 2 634 6 773 €
Ostatní 1 725 5 829 €
Obsah 936 5 846 €
Ostatní 722 4 686 €
Obsah 1 041 3 989 €
Obsah 530 3 646 €
Obsah 519 3 599 €
Obsah 665 3 435 €
Obsah 550 3 253 €

Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback voucher i CSS partnery.

Tip na červenec – další nápady na letní propagaci

V posledních novinkách jsme vám dali tipy na kampaně, které nabízejí bazény a klimatizace – obě to jsou věci, které se v těchto horkých měsících skvěle prodávají a vyplatí se na ně zaměřit.

Mezi další produkty, které se v létě velmi dobře propagují, patří samozřejmě opalovací a poopalovací přípravky. Doporučujeme tvořit srovnání různých přípravků, žebříčky nejlépe hodnocených přípravků, články o rozdílech mezi chemickými filtry a minerálními filtry, články o důležitosti používání přípravků na opalování a podobně. První volba kampaní budou určitě lékárny jako Benulekaren.sk, Lieky24.sk, eTabletka.sk, nebo kampaně kosmetických e-shopů či drogerií jako Vivantis.sk / cz, Krasa.cz, Eurodrogeria.sk, ale opalovací přípravky najdete i v e-shopech BabičkinaZáhrada.sk, DobráPríroda.cz, Grizly.sk / cz a podobně. 

Kampaň Odkaz na produkty Provize Detail kampaně Konverzní poměr Průměrná provize
Andreashop.sk Produkty 1% Zobrazit 2,09% 1,85€
BabičkinaZáhrada.sk Produkty 8% Zobrazit 1,91% 2,07€
Benulekaren.sk Produkty až 15% Zobrazit 12,96% 0,79€
Bionatural.sk Produkty 10% Zobrazit 2,04% 3,28€
Dobrapriroda.cz Produkty 20% Zobrazit 1,83% 4,90€
Eurodrogeria.sk Produkty až 6% Zobrazit 7,99% 0,86€
eTabletka.sk Produkty až 10% Zobrazit 13,16% 0,80€
Grizly.sk Produkty až 10% Zobrazit 3,32% 1,91€
Grizly.cz Produkty až 10% Zobrazit 12,64% 1,43€
Herbatica.sk Produkty až 13% Zobrazit 2,28% 2,98€
Herbatica.cz Produkty až 13% Zobrazit 2,72% 2,73€
Krasa.cz Produkty až 8% Zobrazit 2,67% 4,48€
Lieky24.sk Produkty až 15% Zobrazit 1,43% 3,24€
Prezdravie.sk Produkty až 10% Zobrazit 2,16% 1,98€
Prozdravi.cz Produkty až 10% Zobrazit 3,54% 2,31€
Vivantis.sk Produkty až 11% Zobrazit 2,49% 3,06€
Vivamtis.cz Produkty až 11% Zobrazit 10,57% 3,34€
Dermacol.sk Produkty až 8% Zobrazit
Dermacol.cz Produkty až 8% Zobrazit

Další skvělou volbou na propagování v letní sezóně jsou sportovní kampaně se zaměřením na letní sporty – vodní sporty, cyklistika ale i camping a turistika. Dobrou volbou budou porovnání různého vybavení, typy na letní aktivity, výlety. Nezapomeňte na kampaně jako Decathlon.sk, Najlacnejsisport.sk, inSPORTline.sk, ale například i takový Mall.sk, Andreashop.sk, Baumax.cz. 

Kampaň Odkaz na produkty Provize Detail kampaně Konverzní poměr Průměrná provize
4home.sk Produkty až 8% Zobrazit 2,42% 2,40€
4home.cz Produkty až 8% Zobrazit 5,99% 2,10€
Andreashop.sk Produkty 1% Zobrazit 2,09% 1,85€
Baumax.cz Produkty 3,5% Zobrazit 2,74% 8,93€
Decathlon.sk Produkty až 6% Zobrazit 7,61% 3,52€
Electronic-star.sk Produkty až 5% Zobrazit 1,60% 6,21€
Electronic.star.cz Produkty až 5% Zobrazit 2,06% 5,80€
Gamisport.sk Produkty až 6% Zobrazit 0,98% 3,41€
Gamisport.cz Produkty až 6% Zobrazit 2,99% 3,25€
inSPORTline.cz Produkty až 5% Zobrazit 0,86% 7,31€
Mall.sk Produkty až 5% Zobrazit 3,94% 1,07€
Marimex.sk Produkty 3% Zobrazit 3,78% 5,30€
Najlacnejsisport.sk Produkty 7% Zobrazit 1,89% 6,24€
Nejlevnejsisport.cz Produkty až 5% Zobrazit 1,11% 2,86€
Nessisport.cz Produkty až 14% Zobrazit 10,22% 7,83€
Sport365.cz Produkty až 6% Zobrazit 3,45% 2,47€
Sportby.sk Produkty až 8% Zobrazit 1,81% 9,46€
Sportby.cz Produkty až 8% Zobrazit 2,61% 3,12€
Teamstore.sk Produkty až 10% Zobrazit 12,5% 2,49€
Teamstore.cz Produkty až 10% Zobrazit 25,96% 2,75€

Know-how tip 

Připravili jsme pro vás nový seznam XML feedů, který je už dostupný ve vaší administraci. Věříme, že vám tato změna pomůže při práci s XML feedy. 

To je od nás pro dnešní novinky všechno, nezapomeňte objednávat novou knihu – Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem na Dognet.store. Děkujeme, že jste s námi ,a v případě jakýchkoliv otázek se na nás můžete obrátit. 🙂

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?