
Červencové novinky pro publishery
Máme zde červenec a s ním letní prázdniny, které v e-commerce zvyknou symbolizovat neoficiální začátek takzvané „okurkové sezóny“. Každoročně během ní zvykneme za pěkné počasí a dovolené platit daň v podobě klesajících prodejů. Pojďme se podívat na to, jestli tento letní trend uvidíme již v červnových výsledcích.
Novinky z Dognetu budou i nadále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast. Červencové novinky pro publishery vám ve videu přinášejí Zuzka a Šimon. 🙂
Shrnutí měsíce červen 2023
- Počet konverzí – 72 140
- Vyplacené provize publisherům – 264 523 €
- Celkový obrat e-shopů – 5 130 708 €
Zastoupení segmentů v červnu 2023
Bydlení a nábytek nadále zůstává nejsilnějším segmentem, přestože jeho podíl na celkovém počtu konverzí v síti poklesl o 2 procentní body. Pokles pozorujeme také v segmentu Móda a krása, a to v rámci jeho podílu na celkovém počtu konverzí i na celkové výši provizí.
Podíl segmentu Ostatní na celkovém počtu konverzí vzrostl ve srovnání s květnem o 5 procentních bodů. Nejvíce konverzí přitom pozorujeme v kampaních Mall.sk, Lidl.sk a Pepita.hu.
Porovnání segmentů v měsících květen vs. červen 2023
Podle počtu konverzí
Meziměsíční srovnání ukazuje, že celkový pokles počtu konverzí v síti nemá na svědomí konkrétní segment, ale pozorujeme ho napříč všemi. Nejvýraznější pokles nastal v segmentu Móda a krása, a to o 18 %.
Nárůst v počtu konverzí pozorujeme pouze v segmentu Ostatní, zato však docela výrazný, ve výši 15 %.
Mimořádně se publisherům dařilo zejména v kampani Lidl.sk, kde vidíme 156 % nárůst v počtu prodejů, ale také v kampani Mall.sk, kde vidíme nárůst o 31 %. To může být způsobeno zapojením kuponových a cashbackových publisherů, kteří byli do června v kampani zakázáni.
Podle průměrné hodnoty objednávky
Průměrná hodnota objednávky se v červnu nijak dramaticky neměnila.
Výraznější nárůst pozorujeme pouze v segmentu Sport, kde průměrná objednávka vzrostla o 11 eur. Kampaně, které vám v tomto segmentu přinesly nejlepší výdělky, byly Decathlon.sk a insportline.sk.
Podle průměrné výše provize
V segmentu Sport pozorujeme nárůst nejen v průměrné hodnotě objednávky, ale také v průměrné výši provize, stejně jako v segmentu Bydlení a nábytek. V ostatních segmentech, naopak, pozorujeme poklesy.
Nejde však o výrazné změny, jelikož žádný z nárůstů nebo poklesů nedosáhl ani 1 euro.
Skokani června
Skokani jsou kampaně, ve kterých nejvýrazněji narostl počet konverzí při srovnání května s červnem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v květnu alespoň 50 a více konverzí.
- Lidl.sk +156 %
- Starstyle.sk +94 %
- Autodielygafa.sk +89 %
- Klarstein.hu +81 %
- Dermacol.cz +68 %
První místo červnového žebříčku skokanů obsadila kampaň Lidl.sk. Její úspěch se může skrývat v široké a sezónně zaměřené nabídce e-shopu, kterou na kamenných prodejnách nenajdete, jako i v nabídce slev na oblíbené letní produkty, jako jsou grily a vybavení na zahradu či dovolenou.
Na druhém místě se umístila kampaň Starstyle.sk, e-shop s módou, kde se daří zejména CSS partnerům.
Nejlepší výdělky publisherů v červnu 2023
Kampaně s nejvyššími výdělky publisherů
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Mall.sk
- 4Home.cz
- 4Home.sk
- MerkuryMarket.sk
- Planeo.sk
- Svetla24.cz
- Voyo.cz
- Blancheporte.cz
V žebříčku kampaní, které publisherům přinesly největší výdělky, vidíme malé překvapení v podobě kampaně Mall.sk. Ta se z květnového šestého místa probojovala v červnu na bronzové, třetí místo.
Nováčkem v tomto žebříčku je kampaň Blancheporte.cz.
Publisheři s nejvyššími výdělky
Typ |
Počet prodejů |
Provize |
Ostatní |
1 799 |
15 573 € |
Obsah |
2 114 |
12 558 € |
Obsah |
5 951 |
9 848 € |
Ostatní |
3 818 |
9 417 € |
Ostatní |
1 260 |
9 307 € |
Obsah |
2 005 |
9 091 € |
Ostatní |
2 685 |
7 746 € |
Ostatní |
2 795 |
6 963 € |
Obsah |
1 025 |
6 501 € |
Obsah |
975 |
6 065 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál.
„Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tipy na červenec
Využijte letní témata a trendy
Léto není jen sezónou dovolených a zahrádkářčení, ale také dobrodružství v přírodě, svateb a letních akcí. Využijte sezónní produkty z jednotlivých kampaní a věnujte jim v tomto období na svém webu více prostoru.
Oblibě se budou těšit koktejlové a společenské šaty, obleky či šperky na svatbu, rozloučení se svobodou nebo na letní festivaly, které najdete například v kampaních Glash.sk, Bonprix.sk (cz/hu/ro), Mohito.com, Buďchlap.sk (cz), Sperky-eshop.sk (cz), iOcel.sk (cz) nebo Sofia.sk (cz).
Mezi kampaně zaměřené na letní dobrodružství patří Bushcraftshop.cz, který nabízí vybavení pro pobyt v přírodě, Decathlon.sk, kde momentálně běží kampaň zaměřená na camping a plavání, ale také Skvelecesko.cz, kde najdete mnoho nápadů na aktivní zábavu s rodinou a přáteli.
Vytvořte nový obsah
Léto nabízí vynikající příležitost aktualizovat svůj obsah o články a sekce zaměřené na témata, která jsou v tomto období oblíbená.
Věnujte ve svých magazínech prostor článkům, jako je průvodce festivalovou módou nebo nápady na dárky pro novomanžele. V katalozích a na cashbackových nebo kuponových webech můžete vytvořit speciální sekci e-shopů a slev, které pomohou zákazníkům zorganizovat svatbu svých snů nebo připravit se na pobyt u moře.
Díky sezónním sekcím a článkům můžete získat pozornost zákazníků, kteří v létě nechtějí rolovat mnoha produkty, podstránkami nebo kupony.
Používejte sociální sítě
Lidé v létě netráví mnoho času na e-shopech, ale to neznamená, že ho netráví na internetu. Mnozí se při relaxování na pláži, v křesle na zahradě nebo při cestování rádi podívají na to, co je nového na Facebooku nebo Instagramu.
Ať už budete přes sociální sítě odkazovat na tematickou podstránku svého webu, vytvoříte nový obsah nebo zorganizujete zajímavou soutěž, využijte prostor, na kterém se v létě zákazníci vyskytují nejčastěji.
Chcete-li od vybraného inzerenta získat produkt do soutěže, připravit recenzi na některý z jeho sezónních produktů nebo navázat jiný typ extra spolupráce, neváhejte nám napsat na riglerova@dognet.sk.
Zaměřte se na kampaně, ve kterých vás čekají letní benefity
Inzerenti si uvědomují dopad léta na výsledky svých partnerů a snaží se vás podpořit zajímavými benefity:
- V kampaních Emos.sk a Emos.cz můžete získat až do konce srpna dvojnásobné provize.
- V kampani Skvelecesko.cz jsou do konce srpna navýšeny provize o 50 %. Kromě toho v administraci najdete kód na slevu 111 Kč při nákupu nad 500 Kč.
- V kampani Tiskni-online.cz najdete 50 % slevový kupón platný od 1. srpna do konce září.