
Březnové novinky pro publishery
Nejkratší měsíc v roce – únor je za námi a my se nyní společně podíváme na to jak to vypadá v Dognetu. Do těchto novinek jsme poprvé zařadili nějaké nové statistiky. Věříme, že se vám budou líbit. 🙂
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa, ale i jako podcast.
Začněme ale standardním zastoupením trhů.
Zastoupení trhů v únoru 2022
V únoru se mírně zvýšil podíl zahraničních trhů na celkovém počtu konverzí. Podíl maďarského trhu se zvýšil z 8 % na 10 % a podíly rumunského a polského trhu z 2 % na 3 %.
Český trh se drží na 36 % beze změny a podíl slovenského trhu mírně poklesl z 52 % na 48 %.
Shrnutí měsíce února 2022
- Počet konverzí – 75 348
- Vyplacené provize publisherem – 323 282 €
- Celkový obrat eshopů – 6 129 858 €
Zastoupení segmentů v únoru 2022
Nejsilnějším segmentem zůstává samozřejmě i nadále bydlení a nábytek. Zajímavé je, že se o něco málo snížil podíl na celkovém počtu konverzí – z 38 % na 36 %, ale narostl podíl na vyplacených provizích o 2 % na 54 %. Je to z toho důvodu, že výše objednávky v tomto segmentu se aktuálně zvyšuje.
V ostatních segmentech došlo k minimálním změnám.
Změny v segmentech únor 2022 vs. leden 2022
Počet konverzí ve většině segmentů mírně poklesl. Na zhruba stejné úrovni se drží segmenty Móda a krása, Zdraví a výživa, Finance i Ostatní.
Dobrou zprávou ale je, že roste průměrná hodnota objednávky napříč většinou segmentů.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
Podle tohoto grafu se nám potvrdilo tvrzení, že průměrná hodnota objednávky napříč většinou segmentů skutečně roste. Beze změny nebo s minimálním poklesem je v segmentech móda a krása, Zdraví a výživa a Ostatní.
Ve všech ostatních segmentech narostla. Nejvíce v segmentech Nábytek a bydlení a Elektro.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
Tak jak roste průměrná hodnota objednávky ve většině segmentů, tak roste i průměrná výše provize. Nejvyšší průměrná provize je v populárním segmentu Bydlení a nábytek.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání ledna a února. Pro relevanci výsledků jsme brali v úvahu jen kampaně, které měly už v lednu alespoň 50 a více konverzí.
- Sinsay.ro +250 %
- Alza.hu +148 %
- Voton.cz +103 %
- Zooplus.hu + 100 %
- Profimed.cz +64 %
- Butorpiac.hu +62 %
- Heliumking.sk +49 %
- MerkuryMarket.sk +45 %
- Olivie.cz +45 %
- Eyerim.cz 4+1 %
- Heliumking.hu +39 %
- Dobrytextil.sk +31 %
- Astoreo.cz +30 %
- Nabytkomanie.cz +29 %
- Darcekovy-raj.sk +28 %
- Dodo.hu +25 %
- Ochutnejorech.cz +25 %
- Pepita.hu +23 %
- Parfemplus.sk +22 %
- Vivantis.cz +19 %
Na prvních dvou příčkách skokanů se překvapivě umístily rumunská a maďarská kampaň – Sinsay.ro a Alza.hu. Na třetím místě je kampaň z Auto-moto segmentu – Voton.cz.
Kampaně s největšími výdělky v únoru 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- Baumax.cz
- 4home.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4home.sk
- Svetla.sk
- Decathlon.sk
- Kondela.sk
V únoru se v seznamu top 10 kampaní s nejlepšími výdělky udály jen minimální změny. V top 10 se znovu ocitla oblíbená kampaň Kondela.sk a MerkuryMarket.sk a ze seznamu vypadly kampaně Idea-nabytok.sk a AndreaShop.sk.
První dvě příčky zůstaly beze změny a jsou na nich kampaně Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na třetím místě nahradila kampaň Svetla24.cz minuloměsíční Baumax.cz.
Nejlepší výdělky publisherů za únor 2022
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 5 101 | 31 961 € |
Obsah | 4 470 | 21 155 € |
Ostatní | 2 504 | 17 902€ |
Ostatní | 1 661 | 15 313 € |
Obsah | 2 055 | 12 309 € |
Obsah | 1 438 | 10 856 € |
Ostatní | 4 077 | 10 625 € |
Obsah | 3 920 | 10 339 € |
Ostatní | 802 | 8 197 € |
Ostatní | 2 880 | 7 463 € |
Ostatní | 2 133 | 5 319 € |
Ostatní | 765 | 4 615 € |
Obsah | 403 | 4 328 € |
Obsah | 567 | 3 923 € |
Obsah | 549 | 3 835 € |
Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.
Tip na březen – Péče & údržba auta
Zimní měsíce dávají našim autům zabrat, proto je jejich péče po zimě stejně důležitá jako před zimou. Pravidelnou údržbou auta přispějete nejen ke zdravějšímu prostředí, ve kterém se budete lépe cítit, ale také prodloužíte životnost vozidla a jeho jednotlivých částí.
Přinášíme vám tipy na kampaně, které nabízejí vše potřebné, co k údržbě a péči o auto zákazník potřebuje. V kampaních najdete sortimenty pneumatik, autokosmetiky, provozních kapalin, ale také auto doplňků.
Více tipů na zajímavé kampaně a bližší informace k jednotlivým kampaním naleznete v samostatném článku v našem magazínu.