Affiliate projekt s recenzemi bez reálných produktů. Jako na to?

Affiliate projekt s recenzemi bez reálných produktů. Jako na to?

Napadla mně jedna úvaha ohledně recenzních affiliate webů. Hledal jsem jedno zboží, ale nemohl jsem najít nějaký web, kde by to někdo zrecenzoval nebo porovnal. Potom jsem si uvědomil, že vlastně na recenzní web by člověk ani nemusel mít ty věci doma. Stačí googlit a dát získané informace dohromady. I na Noci Affiliate Marketingu II jsme dělali web, kde jsme s Vladem recenzovali popkornovač. Měli jsme ho reálně u sebe, fotili, natáčeli. Napadlo mě však, že pokud chce někdo dělat recenzní web, nemusí hned nakupovat zboží a dělat klasické recenze. Dá se to celkem pěkně zjednodušit.

Google a recenze

Recenzní web má poskytnout člověku užitečné informace o produktu, aby se mohl rozhodnout. Na jedné straně reálná recenze je fajn, ale je to jednostranný pohled na zboží, se kterým se někdo jiný nemusí ztotožnit. Proč tedy neudělat recenzi ze všeho, co jsme k danému zboží nebo tématu našli na internetu? Dát to dohromady, porovnat a stát se jakoby rozhodčím.

Recenze auta jako příklad recenzního webu

Pěkným příkladem je modelová situace recenzního webu na auta. Prostě například „Vybíráme velké SUV“. Pokud by to dělal jeden člověk a měl doma 10 SUVček, tak by byla recenze jednostranná. Redaktor by mohl být zaujatý, přiklánět se například k BMW, i když je v principu VOLVO lepším autem. Vezměme si druhý případ. Redaktor si sedne, „vygooglí“ si těch 10 SUVček, přečte si všechny recenze, jak EN, tak SK a CZ. Prohledá fóra, přečte si prostě na internetu všechno o těch autech a udělá z toho průnik. Získá nezaujatý, přímý pohled. Nakonec z toho může být lepší recenze než kdyby měl na pár hodin každé z těchto aut doma.

Získáním a zpracováním informací z internetu může člověk udělat lepší recenzi, než kdyby měl zboží na pár hodin doma.

A to samé se dá udělat s telefony, popkornovači, rýžovary, sluchátky, pneumatikami, zeleným ječmenem … se vším. Recenze jsou na Heuréce, Pricemanii, Alze, všude. Je třeba jen googlit. Samozřejmě, ne všechno na internetu je pravda, je ale třeba si uvědomit, že ani redaktor není neomylný. Nakonec je rozhodnutí na uživateli.

Tedy, pokud máte přehled o nějakém tématu nebo jste našli hladová klíčová slova v Adwords, dejte se do toho. 🙂 To, že jste reálně zboží nikdy neviděli, neznamená, že nemůžete investovat čas, prohledat internet a dát dohromady kvalitní data, fotky a videa.

 

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?