Affiliate jako dlouhodobý koncept pro rozhlasovou reklamu

Affiliate jako dlouhodobý koncept pro rozhlasovou reklamu

Kampaně v rámci affiliate a CPA konceptu už dávno nejsou jen o bannerech. I „offline“ médium jako rádio dokáže využít volné reklamní sloty pro umístění affiliate kampaní. Rádio a affiliate na první pohled nejdou dohromady. Avšak opak může být pravdou. Je více cest, které může rádio zvolit při využívání affiliate kampaní. Odkázání na obsahovou podstránku webu
  • Na stránku rádia stačí přidat specifickou podstránku, kterou redaktor ve vysílání připomene, resp. se její adresa odvysílá v reklamním spotu.
  • Návštěvnost, kterou podstránka získá, může rádio přeměnit na akce.
  • Dá se dokonce udělat relace na nějaké téma, která by se umístila i na web a redaktor by vedl komunikaci tak, aby návštěvník šel na web a udělal akci.
  • Příkladem může být téma „životní pojištění“. Na portálu by se připravila podstránka www.radio.cz/pojištění (nebo pojištění.radio.cz) a redaktor by několikrát ve vysílání upozornil, že na www.radio.cz/pojištění se posluchači dozvědí více informací nebo tam budou moci kontaktovat pojišťovnu.
  • Návštěvnost se extrahuje z offline vysílání do online světa a tam se zpracuje.
  • Výhodou je i to, že návštěvnost bude motivovaná už při příchodu na stránku rádia, a tak bude vyšší úspěšnost plnění akcí.
  • Dalším příkladem jsou půjčky. Stačí otevřít téma půjček nebo nahrát spot, který by přímo komunikoval půjčky.radio.cz. „Jste před výplatou a potřebujete půjčit pár korun? navštivte stránku půjčky.radio.cz a získejte hotovost za pár minut. Více na půjčky.radio.cz.“
  • Nejdůležitější výhodou pro rádio je maximální volnost při zpracování kampaně, variabilní časování a podobně. Je to jiné než při klasických inzercích. Rádio si navrhne kampaň jak jen chce.
Odkazování na přesměrovanou podstránku
  • Affiliate kampaně může rádio komunikovat i přímo, bez nutnosti mezikroku.
  • Stačí přesměrovat adresu, resp. podstránku webu, na adresu inzerenta, kterou si vygeneruje rádio v administraci sítě.
  • Například se adresa www.radio.cz/půjčky přesměruje na affiliate link.
  • V rámci vysílání se bude komunikovat adresa, která nebude podporovat žádnou značku ani společnost.
Kde vzpomenout reklamní odkazy?
  • Tematické relace,
  • Samostatné reklamní sloty,
  • Jen tak „mezi řečí“ moderátora,
  • Slot před spuštěním online vysílání (TOP pozice).
Rádia, na co čekáte? Je to příležitost jak pro malá, tak velká rádia, která mají nevyužité reklamní sloty! Pokud byste potřebovali poradit, střetnout se nebo navrhnout kampaně, jsme k dispozici.
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?