Affiliate namísto prodeje
miesto-predaja

Affiliate namísto prodeje

Existují různé způsoby, jak pracovat s affiliate kampaněmi. Často je velmi efektivní a vhodné propojit offline s online a těžit z nevyužitého potenciálu, například na místě prodeje. Skoro každá firma má dnes svoji webovou stránku. Často se opakuje chyba, že přímo na stránce umísťují reklamu (bannery, Google AdSense apod.) Vydělají z toho pár haléřů, ale přicházejí o pozornost návštěvníka. Stejně tak se stává, že přes AdSense „dělají reklamu“ své konkurenci a drahocenného návštěvníka předávají kvůli několika haléřům. To je samozřejmě špatná strategie. Návštěvníka je třeba si udržet a spíše ho přes PPC kampaně kupovat a ne předávat. Je tu však cesta, jak jedním tahem propagovat svoji stránku a současně využít její potenciál a značkovou hodnotu pro reklamní účely. Hned v úvodu popíšu modelový příklad, na kterém je jasně vidět ideu a možnosti této aktivity.
Je tu však cesta, jak jedním tahem propagovat svoji stránku a současně využít její potenciál a značkovou hodnotu pro reklamní účely.
Modelový příklad, jak využít silu webstránky hotelu nebo ubytovacího zařízení:
  • Zaregistrujte se v .dognetu jako klasický publisher.
  • Vyberte si kampaň, která se hodí pro vaši cílovou skupinu (návštěvníky).
  • Kampaň umístěte na web, ale ne na standardní pozice. Provizi získáváte za prodeje a ne za kliky (podrobný popis obsahuje každá kampaň, kterou nabízíme).
  • Ideální je kampaň umístit jako článek nebo samostatnou podstránku s jednoduše komunikovatelnou URL (např. www.hotel.sk/doporučujeme).
  • Zaměřte se na propagaci této speciální podstránky všude, kde se už návštěvník stránky vyskytuje jako reálný zákazník a ne jako potenciální zákazník, tedy určitě ne v rámci hlavní stránky webu.
  • Stejně tak je možné využít prostor v mailingu, ať už v pravidelných newsletterech, nebo při první využití mailové databáze klientů.
Hlavní výhodou pro tento typ publishera je, že může propojit offline s online světem. Tedy umístit a komunikovat svoji webovou stránku a zároveň seznamovat už existujícího zákazníka s tím, že na stránce (v našem případě hotelu) se může dočíst zajímavé informace.
  1. Příkladem pro využití může být naše kampaň ve spolupráci s Ligsuniversity.sk. Jde o kampaň MBA a BBA online formou. Stačí umístit článek nebo podstránku (např. hotel.sk/mba) na stránku hotelu. Výhodou kampaně je, že umožňuje umístit přímo formulář do článku, a tak maximalizovat pohodlí a efektivitu vzhledem k návštěvníkovi.
  2. Následně komunikovat adresu formou letáků, malých upoutávek či vhodně umístěnou formou, např. v jídelním menu. Je potřebné využít sílu a jméno zařízení, tedy komunikovat tuto kampaň jako „Hotel doporučuje: Vzdělávání online formou přímo z domu. Získejte prestižní americký titul pohodlně“.
  3. Máte v zařízení wifi nebo klasické připojení pro návštěvníky? Není nic jednoduššího než nastavit home page při využívání internetu na vaši „doporučující“ stránku. Tak se při každém připojení návštěvník dozví o tom, co hotel doporučuje.
  4. Tím čerpáte návštěvnost na stránce hotelu a zároveň získáváte provize za získané prodeje přes affiliate síť.
Takto se dá snadno využít propagační prostor zařízení neagresívně a libovolně. Stejně tak je variabilní i plánování. Když zvážíte, že je na to prostor, umístíte reklamu. Ta se dá efektivně vkládat i na velmi netradiční místa, jakými jsou pokladniční bloky, toalety, jídelní lístky, podložky pod poháry apod. Jasným benefitem je, že i vizuál a formu reklamy si můžete zvolit sami. Udělat ji neagresívní, ve firemních barvách. Těšíme se na vás. Stačí se zaregistrovat a přinést svojí firmě nový zdroj příjmů!
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?