Affiliate marketing pro běžného uživatele

Affiliate marketing pro běžného uživatele

Affiliate marketing je online reklamní kanál pro zprostředkování akcí, nejčastěji prodejů, pro inzerenta. Většinou se jím zabývají majitelé mediálního prostoru v online projektech, ale nemusí to být pravidlem. Affiliate kampaně jsou k dispozici i běžným uživatelům. Jak na to si povíme právě v tomto článku. Základní pojmy Při tomto druhu kampaní se budete setkávat s různými novými pojmy, které je dobré si osvojit hned v úvodu. Setkáte se s nimi i v tomto článku.
  • Inzerent – firma, která má zájem o zvyšování prodejů.
  • Kampaň – pro inzerenta se připravuje affiliate kampaň, která technicky zastřeší jeho cíle a procesně pokryje fungování.
  • Publisher – člověk, který využívá affiliate kampaní a vydělává na nich.
  • Affiliate link – jedinečná URL adresa, kterou získá publisher v kampani. Pomocí ní přivádí na web inzerenta návštěvnost a získává provize.
Jak fungují affiliate kampaně Základem affiliate kampaní je akce – určitý cíl, kterého chce inzerent dosáhnout. Může to být prodej, vyplnění formuláře nebo jiná akce, která se od návštěvníka webu očekává. Affiliate program, tedy technické řešení kampaně, poskytuje záznam těchto akcí.
Když se přes link někdo “proklikne a nakoupí”, publisher získává provizi.
V praxi se publisher zaregistruje do affiliate kampaně, resp. sítě, a vybere si kampaň. Základem kampaně je affiliate link, který obsahuje identifikátory publishera. Když se přes tento link někdo “proklikne a nakoupí”, publisher získává provizi. Link je tedy klíčovým prvkem působení v kampani. Jeho upravením nebo porušením může úplně ztratit svou funkčnost.   Předpoklady pro práci s affiliate kampaní Pokud už máte vybranou kampaň a máte i správný affiliate link, je třeba s ním už jen začít pracovat. Nejdříve si však povíme, co s ním dělat nemáte. Porušení pravidel kampaně, podvádění a manipulace se ve většině kampaní považuje za hrubé porušení pravidel a vede k vyloučení z programu.
Podvádění a manipulace se ve většině kampaní považuje za hrubé porušení pravidel a vede k vyloučení z programu.
Co určitě s kampaní dělat nemůžete Uměle vyplňovat formuláře nebo objednávky
    • Většina proplácených akcí je manuálně schvalovaná a kontrolovaná.
    • Jakmile se zjistí, že publisher manipuluje s výsledky, budou mu všechny (i správné) provize zamítnuté a bude vyloučený z programu. Proto se ani nepokoušejte výsledky simulovat nebo podvádět.
Rozesílat SPAM nebo používat jiné aktivity, které by mohly být brány jako SPAM. Je zakázané:
      • Na internetu se dají koupit různé databáze e-mailů, které by se daly teoreticky využít na reklamní účely. To je však přísně zakázané a trestné i podle legislativy Slovenské republiky.
      • Není možné takovéto mailové databáze využívat.
Obtěžování na fórech a v komentářích
    • Affiliate kampaně se sice v některých fórech použít mohou, ale není možné obtěžovat ostatní diskutující.
    • Link se používá k věci, k tématu – tehdy to nemusí být bráno jako reklama.
    • Záleží však na konkrétním fóru, diskuzi či portálu, zda takovéto aktivity povoluje.
  Jak správně využít affiliate kampaně Vytvoření vlastní stránky nebo blogu
      • Kampaně jsou přímo určené na propagaci pomocí webstránek.
      • Pokud máte zájem, chuť a čas, je ideální začít si budovat vlastní stránku, na kterou budete affiliate odkazy a bannery umísťovat.
      • Stránky se dají udělat i zadarmo, například přes webnode.cz.
Sdílení na sociálních sítích
      • Pokud máte svůj profil na Facebooku, Google Plus nebo Twitteru, doporučte obchod nebo službu – vaši přátelé mohou nakoupit a vy získáte provizi.
      • Můžete využít i motivaci kupónem, slevou nebo něčím jiným, co najdete na stránce kampaně.
Přispívání do diskusí a fór
      • Pokud najdete na internetu diskusi, do které by se hodil příspěvek s odkazem, stačí ho přidat. Jr třeba si však dát pozor na to, aby to nebyl SPAM a aby médium takovéto aktivity umožňovalo.
      • Hlavně je třeba napsat i hodnotný příspěvek a k němu přidat odkaz.
Oslovení přátel a známých pomoci e-mailu
      • Pokud máte nějaký seznam e-mailových kontaktů, zkuste si vytipovat pár přátel a poslat jim informaci o nových produktech. Doporučte jim akci, slevu nebo výhodný nákup.
Osobní doporučení
    • Affiliate se dá použít i v běžné řeči.
    • Stačí připomenout web inzerenta, super zboží nebo slevy, následně poslat link známému a když nakoupí, provize je vaše.
  Možností je hodně I běžný uživatel může vydělávat na affiliate kampaních, a to velmi snadno. Hlavní je neskĺouznout do SPAM aktivit a obtěžování. To by mohlo vést až k vyloučení z programu.  
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?