Affiliate marketing pro běžného uživatele

Affiliate marketing pro běžného uživatele
Affiliate marketing je online reklamní kanál pro zprostředkování akcí, nejčastěji prodejů, pro inzerenta. Většinou se jím zabývají majitelé mediálního prostoru v online projektech, ale nemusí to být pravidlem. Affiliate kampaně jsou k dispozici i běžným uživatelům. Jak na to si povíme právě v tomto článku.
Základní pojmy
Při tomto druhu kampaní se budete setkávat s různými novými pojmy, které je dobré si osvojit hned v úvodu. Setkáte se s nimi i v tomto článku.
- Inzerent – firma, která má zájem o zvyšování prodejů.
- Kampaň – pro inzerenta se připravuje affiliate kampaň, která technicky zastřeší jeho cíle a procesně pokryje fungování.
- Publisher – člověk, který využívá affiliate kampaní a vydělává na nich.
- Affiliate link – jedinečná URL adresa, kterou získá publisher v kampani. Pomocí ní přivádí na web inzerenta návštěvnost a získává provize.
Když se přes link někdo “proklikne a nakoupí”, publisher získává provizi.
V praxi se publisher zaregistruje do affiliate kampaně, resp. sítě, a vybere si kampaň. Základem kampaně je affiliate link, který obsahuje identifikátory publishera. Když se přes tento link někdo “proklikne a nakoupí”, publisher získává provizi.
Link je tedy klíčovým prvkem působení v kampani. Jeho upravením nebo porušením může úplně ztratit svou funkčnost.
Předpoklady pro práci s affiliate kampaní
Pokud už máte vybranou kampaň a máte i správný affiliate link, je třeba s ním už jen začít pracovat. Nejdříve si však povíme, co s ním dělat nemáte. Porušení pravidel kampaně, podvádění a manipulace se ve většině kampaní považuje za hrubé porušení pravidel a vede k vyloučení z programu.
Podvádění a manipulace se ve většině kampaní považuje za hrubé porušení pravidel a vede k vyloučení z programu.
Co určitě s kampaní dělat nemůžete
Uměle vyplňovat formuláře nebo objednávky
- Většina proplácených akcí je manuálně schvalovaná a kontrolovaná.
- Jakmile se zjistí, že publisher manipuluje s výsledky, budou mu všechny (i správné) provize zamítnuté a bude vyloučený z programu. Proto se ani nepokoušejte výsledky simulovat nebo podvádět.
- Na internetu se dají koupit různé databáze e-mailů, které by se daly teoreticky využít na reklamní účely. To je však přísně zakázané a trestné i podle legislativy Slovenské republiky.
- Není možné takovéto mailové databáze využívat.
- Affiliate kampaně se sice v některých fórech použít mohou, ale není možné obtěžovat ostatní diskutující.
- Link se používá k věci, k tématu – tehdy to nemusí být bráno jako reklama.
- Záleží však na konkrétním fóru, diskuzi či portálu, zda takovéto aktivity povoluje.
- Kampaně jsou přímo určené na propagaci pomocí webstránek.
- Pokud máte zájem, chuť a čas, je ideální začít si budovat vlastní stránku, na kterou budete affiliate odkazy a bannery umísťovat.
- Stránky se dají udělat i zadarmo, například přes webnode.cz.
- Pokud máte svůj profil na Facebooku, Google Plus nebo Twitteru, doporučte obchod nebo službu – vaši přátelé mohou nakoupit a vy získáte provizi.
- Můžete využít i motivaci kupónem, slevou nebo něčím jiným, co najdete na stránce kampaně.
- Pokud najdete na internetu diskusi, do které by se hodil příspěvek s odkazem, stačí ho přidat. Jr třeba si však dát pozor na to, aby to nebyl SPAM a aby médium takovéto aktivity umožňovalo.
- Hlavně je třeba napsat i hodnotný příspěvek a k němu přidat odkaz.
- Pokud máte nějaký seznam e-mailových kontaktů, zkuste si vytipovat pár přátel a poslat jim informaci o nových produktech. Doporučte jim akci, slevu nebo výhodný nákup.
- Affiliate se dá použít i v běžné řeči.
- Stačí připomenout web inzerenta, super zboží nebo slevy, následně poslat link známému a když nakoupí, provize je vaše.