Affiliate kampaně pro mírně pokročilého publishera

Affiliate kampaně pro mírně pokročilého publishera
Do affiliate sítě Dognet se často registrují i nezkušení uživatelé či marketéři. O “afilijejte” si už něco přečetli, ale stále přesně nevědí, jak a co mohou dělat a jakým způsobem affiliate kampaně využít. Zkusme si shrnout, co se dá po registraci do sítě vytvořit.
Pokud máte web
Nejjednodušší scénář je, když už publisher má nějakou stránku. Tehdy si může vybrat, co dělat:
- Umístit bannery
- každá affiliate kampaň má svoje bannerové sady,
- ty stačí umístit na web a inkasovat provize z prodejů,
- tematice “Ideální rozměry bannerů” se věnujeme v samostatném článku.
- Přidat textové odkazy
- základem affiliate je affiliate link,
- ten najdete při každé kampani a stačí ho umístit na text, obrázek nebo něco jiného,
- díky tomu bude možné prokliknout na stránku inzerenta, kde, když udělá konverzi, získáváte provizi.
- Publikovat PR nebo klasické články s affiliate odkazy
- při kampaní se vyskytnou často i PR články, kde stačí přidat odkazy nebo bannery,
- článek si však můžete napsat i samostatně a jen přidat affiliate reklamu,
- více o problematice článků a affiliate jsme se věnovali v samostatném článku,
- více v článku “Jak affiliate linky integrovat do článku”.
- Využít resp. začít budovat direct-mailingovou databázi a tam umístit odkazy
- newsletter resp. jakýkoliv mailing se dá jednoduše využít na propagaci affiliate kampaně použitím odkazů,
- více se tomu věnujeme v článku “Nevyužitý potenciál mailů” a “Proč neposíláte newslettery?”
- Přidat reklamní lišty
- Vytvořit kampaňové landing pages na vlastním webu
- více v článku “Využijte sílu domény pro affiliate kampaně” a “Tvorba affiliate webů”,
- případně doporučujeme “10 typů affiliate webů + konkrétní příklady ze zahraničí”.
- Umístit iframe formuláře a tak získávat leady
Stačí “nakoupit kliky” a ty zkonvertovat na provize tak, aby byla investice do kliknutí nižší než výsledná provize z affiliate kampaně
.
Tady je však třeba si uvědomit postupný náběh provizí. Cookies, tedy dočasné soubory, umožňují publisherovi získat provizi i 30 dní po návštěvě. Tedy pokud koupíte “klik” a člověk se rozhodne nakoupit později, je třeba to zohlednit. Rozhodnout se může až do 30 dní a provize je vaše.
Pokud si vyberete kampaň, kde není možné posílat návštěvnost přímo, je ideální vytvořit si minisite (microsite, landing page …) a PPC reklamu směrovat tam. Vyberete si produkty například z eshopu, popíšete je, přidáte fotky a následně přes “call to action” tlačítka pošlete návštěvnost na stránku inzerenta. Výhodou je i to, že můžete retargetingovat a lidi na minisite vracet. V síti najdete u kampaní už hotové minisite, které stačí jen umístit (připravujeme).
Dokonalou kombinací je iframe formulář + minisite + PPC. Přes Google Analytics potom můžete přesně sledovat efektivitu plnění cílů, protože většina kampaní s iframe umožňuje nastavit vlastní “thank you page”. Tím můžete přesně měřit konverze.
Pokud nemáte web a nemáte zkúšenosti s PPC reklamou
Této problematice se věnujeme v samostatném článku „Affiliate marketing pro běžného uživatele„.