5 výhod affiliate sítě proti samostatným programům

5 výhod affiliate sítě proti samostatným programům

Pro nás (a asi i všechny ostatní provozovatele affiliate sítí) jsou nejdůležitější publisheři. Bez nich by síť, tedy Dognet, nebyla. Proč je však i pro publishera lepší pracovat s kampaněmi v síti? Samozřejmě, samostatný affiliate program má svoje výhody a v určitém okamžiku je ij lepší. Ale v drtivé většině je váha nakloněná ve prospěch sítí. Proč?
  1. OCHRANA – síť je tu proto, aby chránila jak inzerenty, tak i publishery. U nás máme s každým jednotlivým inzerentem smlouvu. Podepsanou, orazítkovanou. Žádnou „dohodu přes mail“, přidaný oskenovaný podpis, nebo „posílám sken v příloze“. V případě problémů stojíme za publisherem,  děláme všechno pro to, aby své peníze dostal, i kdyby jsme měli dát ze svého. Nestane se tedy, že program přestane vyplácet, jak se to často stává u samostatných programů.
  2. POHODLÍ – všechno máte v jednom systému, v jedné administraci a vystavujete jednu fakturu. Nemusíte sledovat 300 administrací a čekat na výplatní minimum. V síti se provize agregují mnohem snáze. Také máte jeden přehled, jedno fungování. Nemusíte všechno zkoumat znovu od začátku. Přehled má i affiliate manažer, který  pomůže se vším.
  3. VYŠŠÍ PROVIZE – ano, čtete dobře. Vládne všeobecné přesvědčení, že v síti „musí být menší provize, protože si část z ní síť nechává“. To není pravda. V samostatném programu si inzerent nastavuje provizi sám a často se stává že „zkouší vodu“. Tedy dá 5 % i když může dát 30 %. V síti se tlačí na výšku provize, abychom mohli dát publisherům víc. Hlavně u nás v DOGNETu, kde inzerenti neplatí žádné „feet“ poplatky, manipulační poplatky a podobně. Když nevydělá publisher, nevyděláme ani my. Proto tlačíme provize co nejvýše. Nejednou, ani ne dvakrát nám nabídli 5 % a vytáhli jsme to až na 3násobek. Inzerentům jsme dokonce natočili video o provizích 😀 Také se síti snadněji vyjednává v případě, že už publisheři dělají objemy. V jednotě je síla.
  4. KOMUNIKACE – samostatný program vychází většinou z toho, že inzerent má ambici být samostatný a určovat si pravidla sám. Nakonec však skončí s tím, že nemá čas se věnovat publisherům, jejich „opakujícím se otázkám“ a program upadá. Nakonec upadne úplně a je problém nejen s komunikací, ale i vyplácením. To se v síti stát nemůže. Stále tu je někdo, kdo to všechno řeší a o provize nepřijdete. Také řešíme podporu, na mail odpovídáme často i do několika vteřin. Publisherům je nutné být blízko, proto máme i Facebook skupinu, chat, maily a i telefony. Nejen odpovídáme, ale také aktivně píšeme, zda někdo něco nepotřebuje.
  5. PRAVIDLA – v síti jsou standardní pravidla. Nedovolíme inzerentům, aby si diktovali úplně všechno, co by chtěli. Kampaň je třeba usměrnit, ale ne ji despoticky vést. Proto inzerenty „krotíme“ a usměrňujeme, aby síť byla pro všechny.
Síť, alespoň tu naši, si nepředstavujte jako NONAME korporaci, která chce publishery využít. Jsme jako vaši kamarádi, kteří za vás řeší obchod a kampaně. Nedáváte nám nic, jen kousek ze své provize. A to za tu ochranu, jistotu a pohodlí určitě stojí.
Tolik k tématu. Samozřejmě, samostatný program má výhody, ale pro většinu inzerentů i publisherů je síť lepším řešením.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?