Rozhovor s inzerentem o online Světě koupelen

Rozhovor s inzerentem o online Světě koupelen

Vyzpovídali jsme pana Ladislava Žáka, jednatele společnosti Koupelny Most, provozovatele e-shopů Svet-koupelny.cz a Svet-kupelne.sk a inzerenta Dognetu. Prozradil nám co zákazníci oceňují, jaké jsou TOP produkty a Kategorie a co doporučuje affiliate partnerům.

 

Děkujeme, Ladislave, že jste si našel čas na tento rozhovor. Začněme u vás – jak jste se k podnikání v tomto oboru dostal?

Celé podnikání od začátku řídím a posouvám dál. Dnes víceméně vymýšlím nové nápady a řídím směr firmy. Celé mé podnikání začalo v březnu 1997 v mých 21 letech, kdy jsem se jako obkladač začal živit pod vlastním jménem a postupně jsem se dostal až k online prodejci koupelnového vybavení. Takže celé mé podnikání se točí hlavně kolem koupelen.

Jak dlouho už vaše firma funguje, kolik máte zaměstnanců?

Jak jsem již zmínil, fungujeme od roku 1997 a přes realizace koupelen a provoz značkového kuchyňského studia Sykora / kuchyně nejvyšší kvality jsme se postupně začali soustředit na online prodej koupelnového vybavení. V současné době zaměstnáváme 10 lidí. Naše zázemí má 2500 m2 a rychle se blížíme k obratu 100 milionů ročně.

Jaká je vaše firemní strategie, cíle?

Náš cíl je jasný: udržet vysokou kvalitu komunikace a být pro zákazníka perfektním partnerem pro nákup. E-shop máme od roku 2011 a od té doby jsme zaujali pevné postavení. Dokonce bych řekl, že každý, kdo hledá dodavatele koupelnového vybavení, tak na naše stránky zavítá. Konkurence je samozřejmě veliká, ale snažíme se být stále lepší než ostatní.

V affiliate spolupracujeme v ČR i na Slovensku – pozorujete u vás mezi oběma trhy nějaké rozdíly? Zvažujete expanzi i do dalších zemí?

Celkově nevnímám zásadní rozdíl mezi CZ a SK. Na další trhy se zatím nechystáme, jelikož cca 60 % zboží expedujeme na paletách a doprava do dalších státu je složitá, s tím je omezená i naše kapacita. Po krizi v roce 2008 již nechceme nadměrně růst a zopakovat chyby, které nadměrně rychlý růst přináší.

Jak vnímáte kalendářní rok z pohledu sezónnosti, existují u vás vyloženě silné či slabší měsíce?

U nás se moc na sezóny nehraje, výkyvy mezi měsíci nejsou nějak zásadní. Nejlepší máme dlouhodobě 1.Q v roce, kdy po Vánocích jsou zákazníci ochotni více řešit své bydlení a s tím spojený nákup třeba koupelny.

Jak byste popsal vaše typické zákazníky, co oceňují, preferují, očekávají?

Zákazníci u nás oceňují dobrou kvalitu poradenství a znalost našeho oboru. Přece jen je znát těch cca 20 let, které máme za sebou v realizacích koupelen. Zároveň oceňují komunikaci, dobře zabalenou zásilku, rychlé odeslání a v případě reklamace i rychle vyřízenou reklamaci.

Jak dlouhý je nákupní proces, jaká je frekvence opakovaných nákupů, vrací se zákazníci?

Zákazníci stráví u výběru většinou pár hodin, ale nákupy se často neopakují a spíše máme jednorázové zákazníky. Přece jen koupelna se zase tak často nestaví. Občas se stane, že zákazník nakupuje vybavení do koupelny na vícekrát, takže potom se zákazník vrátí.

Jak loňský rok změnil nákupní chování vašich zákazníků, typy TOP produktů, zda a jak jste naopak vy změnili přístup k zákazníkům?

Jaro bylo velice náročné. Všichni začali kupovat dávkovače mýdel a zásobníky na papírové kapesníky.

Také s ohledem na zavření marketů zákazníci potřebovali drobnosti k různým opravám a byl nával malých objednávek. V současné době se to ustálilo a máme lepší průměr a průměrná cena objednávky se vrátila na hodnotu nad 5 tis/Kč. Nebylo tedy nutné měnit strategii, jen jsme zlepšili skladový systém a zvýšili jsme kapacitu expedic.

Co chystáte pro rok 2021 a dále z pohledu nabídky produktů a služeb zákazníkům v e-shopech?

Jak jsem již zmínil, růst zásadně nechystáme. Spíše se chceme zaměřit na kvalitu naší práce a zejména webu. Momentálně pracujeme i na nové, moderní podobě e-shopu, kterou bychom měli nasadit někdy začátkem nového roku, zatím to vypadá na březen. Takže se zákazníci mají na co těšit. E-shop bude přehlednější a přívětivější, například při komplikovanější kalkulaci ceny za dopravu.

Produkty stále rozšiřujeme a v současné době máme cca 95 tisíc produktů. Z toho cca 15 tisíc produktů skladem. Zásadní je pro nás navyšovat rozsah zboží skladem a zkracovat termíny dodání, které hrají velkou roli v rozhodování zákazníka, kde nakoupí.

Nově jsme zařadili do nabídky značku REA, která je velmi výhodná z pohledu zákazníků – moderní design, nízká cena, dobré zpracování, velký výběr. Už teď se její prodej velmi slibně rozjíždí.

Jaké produkty budou dle vás patřit k nejžádanějším v roce 2021?

V koupelnách se často produkty nemění. Spíše se hledá možnost, jak zákazníkům zjednodušit výběr a minimalizovat chyby při výběru komponentů. Velice povedeným projektem je nabízení kompletních WC setů, kde má zákazník již poskládané produkty a nemusí řešit, jestli komponenty k sobě pasují.

Zároveň teď tak trošku sázíme na produkty výrobce REA, jak už jsem říkal výše. Nyní je velmi žádaná černá barva. Moc zajímavá je černá akrylátová vanavolně stojící baterií nebo například černé sprchové sety.

Celý seznam TOP produktů a kategorií najdete na konci článku.
   

Prozradíte nějaká výkonnostní čísla e-shopu?

Nemáme problém se o čísla rozdělit, jelikož si myslím, že je to pro affiliate partnery lákavé. Například návštěvnost se pohybuje okolo 5000 zákazníků denně, kdy průměrný počet objednávek na den je 55, roční počet objednávek je pak okolo 20 tisíc.  Konverzní poměr máme kolem 1 %. Průměrná hodnota objednávky se pohybuje kolem 5 000 Kč bez DPH.

Poskytnete affiliate partnerům detailní informace o vybraných produktech pro recenze?

Ano, velmi rádi poskytneme zájemcům detailní informace o produktu, jeho funkčnostech, použitých materiálech, poradíme, pro koho je určený a jak jej prezentovat a mnoho dalšího.  Budeme rádi za recenze a zároveň bychom odkazy recenzí mohli využít i na Facebooku nebo Instagramu. 

Kampaně fungují již 2 roky. Jak vnímáte přínos affiliate pro vaše e-shopy?

Je to součást komplexních kampaní, jistě to má své nezastupitelné místo. Dovolte mi alespoň takto poděkovat všem publisherům, kteří jsou s námi. Jejich práci oceňujeme.

Na co by se u propagace měli affiliate publisheři zaměřit?

Pokud jde o propagaci našich e-shopů, pak na kvalitu naší práce a velký rozsah možností nabízeného zboží. Myslím, že je na Heurece vidět, jak dobře děláme svou práci, a zákazníci nás za to oceňují. Pokud jde o konkrétní výrobky a kategorie, ty najdou publisheři jednak na konci článku, průběžně je budeme aktualizovat v popisu kampaně na stránkách Dognetu anebo jim je můžeme zaslat e-mailem.

Závěrem máte nějaký speciální vzkaz pro stávající nebo potenciální nové publishery?

Pojďte s námi do toho. Náš rozsah zboží je ohromný, nabízíme sortiment, který stále potřebuje mnoho zákazníků, a máme zajímavou hodnotu průměrné objednávky. Je to tedy výzva i pro publishery.

Děkuji velice za váš čas a velmi zajímavý rozhovor. Držím palce, ať se vám i nadále daří, a věřím, že Dognet k tomu i nadále bude moci přispět. 🙂

 

TOP produkty a kategorie pro affiliate partnery:

Závěsné WC sety, WC kombi   

Kompletní WC sety patří mezi naše nejprodávanější produkty. V nabídce máme přes 2 000 variant a stále přidáváme.

Mezi nejprodávanější patří set s keramikou Ares, a to buď s nádržkou LINK od Cersanitu, nebo set s nádržkou Geberit

Naopak zákazník, který nemůže mít závěsný set, u nás nalezne výhodný WC kombi Kaskada za nízkou cenu včetně sedátka. Mezi velmi oblíbené a prodávané produkty patří rozhodně invalidní a zvýšený záchod Etiuda.

Umyvadlové skříňky, zejména ty včetně umyvadla

Umyvadlové skříňky včetně umyvadla jsou další velmi oblíbenou a prodávanou kategorií, a to zejména kvůli výhodné ceně.

Mezi top produkty patří série MODUO , LARA s umyvadlem COMO. Mezi ekonomické a cenově velmi výhodné patří skříňky Simplex ECO od výrobce Aqualine.

Vany a Sprchové kouty

Dlouhodobě patří mezi nejprodávanější, protože prostě vanu nebo sprchový kout má doma každý. Mimořádný zájem je i o vany rohové nebo volně stojící, které začínají být velmi oblíbenými.

V naší nabídce naleznete vany rovné, nejpopulárnější je vana LANA , nebo asymetrické, kde nejoblíbenější jsou vana JOANNA a vana Sicilia .

Ne každému ale do koupelny vejde vana a řešením je sprchový kout. Mezi prodávané patří set sprchové zástěny s vaničkou. Nově se nám rozběhl prodej volně stojících zástěn, tzv. WALK IN koutů se velkým výběrem mnoha variant.

Do sprchy zákazníci raději vybírají sprchové sety, které jsou za výhodnější cenu a jsou sladěné.  Například podomítkový sprchový set GINKO nebo sprchový sloup s baterií Claudio.

K nejprodávanějším kategoriím patří dlouhodobě také umyvadlové baterie a vanové baterie. Máme velký výběr opravdu pro každého.

Roman Dobiáš
Roman Dobiáš

Mám na starosti aktivity Dognet v České republice.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?