Rozhovor s Dominikem Bartošem, začínajícím „TOP“ publisherem

Rozhovor s Dominikem Bartošem, začínajícím „TOP“ publisherem

Připravili jsme krátký rozhovor se začínajícím publisherem. Není to „top affilák“, ale má na to dobře „našlápnuto“. 🙂 Ahoj, Dominiku. Dáme si tedy takový standardnější rozhovor s publisherem. 🙂 Zatím nejsi „TOP“ publisher, ale celkem to už začíná dávat smysl. A to je důležité – začít. Jak jsi se k affiliate marketingu dostal? Ahoj, Števo, v první řadě děkuji za zájem. K affiliate marketingu jsem se dostal díky blogu Peťa Chodelku. Dlouho jsem googlil, jak by se dalo vydělat na internetu, ale všechno byly většinou všeobecné rady typu: založ si blog, bloguj – to mě tehdy vůbec nelákalo, ale Péťův blog nic takového neříkal. Byl plný praktických rad. Podle jeho rad jsem si založil první web. Napsal jsem pár textů, pootravoval Katku na podpoře, jak se vytvářejí affiliate linky a můj první web fungoval. 🙂  Web sice vygeneroval nějaké prodeje, ale náklady na PPC reklamu byly mnohem vyšší než prodeje. Jak sis vybral tematickou oblast? Nejdřív jsem si téma vybíral podle výšky provizí, teď si už vybírám podle toho, v čem se  aspoň trochu vyznám. Na mém prvním webu jsem si špatně zvolil téma. Vybral jsem si velmi úzký obor. Můj první recenzní web byl o bio krbech. Byl to velmi úzce zaměřený web a měl jsem problém s trafficem. Další, mnohem větší problém byl ten, že bio krby prodával jen 4home.sk a i oni jich měli jen omezené množství a dál je už neobjednávali. Takže jsem se na ten web vykašlal.
Myslím si však, že je výhodnější si zvolit téma, kde jsou dražší produkty, stačí toho potom prodat méně a celkem to začíná dávat smysl.
Kde nebo ve kterých oblastech ses začal vzdělávat? Na začátku jsem většinu informací čerpal z Peťova blogu, ale velmi mně pomohl i magazín na Dognetu a podpora od Katky. Později jsem objevil i Visiblog, Konverzie.com, blog.paravan.sk, ale i český affilblog.cz. Po čase jsem zjistil, že bez trafficu to nepůjde a že se budu muset zdokonalit v SEO a PPC. Co je podle tebe nejdůležitější na začátku? Podle mě je nejdůležitější se nevzdat. Mně začal “jakž-takž” vydělávat až můj čtvrtý web. Stálo mě to už dost peněz, ale já jsem stále věřil, že budu vydělávat pomocí affiliate marketingu. Ale samozřejmě, je důležité  se vzdělávat v online marketingu a osvojit si aspoň základy SEO a PPC. Také si myslím, že je dobré některé činnosti delegovat. Když jsem dělal všechno sám, stálo mě to hodně času, nebylo to kvalitně udělané a nic jsem nevydělal. Já outsourcuji zejména copywriting, ten mi vůbec nejde. Dají se najít velmi kvalitní lidé, kteří pracují za přijatelné ceny.
Podle mě je nejdůležitější se nevzdat. Mně začal “jakž-takž” vydělávat až můj čtvrtý web.
Weby si děláš sám? Ano, používám WordPress. Když jsem začínal, o WordPressu jsem nevěděl vůbec nic. Postupně jsem procházel různé návody a začal jsem se zdokonalovat. Velmi mně pomohl web wplama.cz.
Ano, používám WordPress. Když jsem začínal, o WordPressu jsem nevěděl vůbec nic.
Jaké kampaně používáš? Většinu mých příjmů tvoří TPD a Insportline, ale mám nasazené i 4Home, Faxcopy, Novynabytok.sk, Temponabytok.sk a jiné. Je nutné hodně investovat? Pokud ano, tak do čeho? Podle mne je nejlepší investice do obsahu. Na začátku jsem investoval do PPC, ale protože je to velmi komplikovaný kanál, tak jsem na tom dost prodělal. Na co je třeba myslet při tvorbě affiliate webu? Podle mne je důležité vhodně si zvolit téma, tedy vybrat si dražší produkty. Čím dražší produkty, tím vyšší provize. Chci tím říct, že je rozdíl získat provizi za vidličku, která stojí 1 €, a za televizor, který stojí 700 €. Dál si myslím, že je důležité mít ”plán B”. Když zainvestuji do webu hodně času a peněz, nechtěl bych být závislý na jednom inzerentovi, tedy aby produkty, které recenzuji, byly minimálně na 2 e-shopech. Děkuji za rozhovor. 🙂 Věřím, že inspiroval. Štefan Polgári

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?