Představujeme inzerenta Marimex SK & CZ
V následujícím článku opět vyzpovídáme jednoho našeho inzerenta. Budeme se ptát Martina Sebíňa, který je koordinátorem online marketingu za e-shop MARIMEX. Věřím, že publisheři načerpají nové informace a inspirace na používání kampaně Marimex.sk a Marimex.cz v síti Dognet.
Dobrý den, Martine. Děkuji, že jste přijal tuto možnost popovídat si o e-shopu Marimex. Co máte ve firmě na starosti, co je vaší náplní práce ve firmě a kolik vás v ní působí?
Dobrý den, jmenuji se Martin Sebíň a ve společnosti Marimex pracuji necelé dva roky. Moje pracovní náplň je koordinování online činností e-shopu a společně s kolegy z marketingového oddělení budovat kvalitní internetový obchod a povědomí o společnosti Marimex jako lídru na trhu v bazénovém segmentu.
Jak vznikl a začal fungovat Marimex?
Společnost Marimex byla založená před více než 27 roky v České republice třemi kamarády, kteří chtěli přinést na trh něco výjimečného a nového. Inspirace sbírali po celém světě, až našli segment, který chyběl nejen v České republice, ale i na Slovensku. Nadzemní bazény byly dírou na trhu, kterou vyplnili.
Po čase Marimex rozšiřoval svůj sortiment. Přibyly Trampolíny, Infrasauny, Vířivky, Dětské hrací sestavy a Nafukovací nábytek, až k dnešní podobě sortimentu.
Co se týká zahraničí, e-shop Marimex je v Česku a na Slovensku, nebo i v jiných zemích?
Marimex působí v obou zemích na trhu hlavně jako velkoobchodní partner. Naše výrobky najdete v různých známých řetězcích jak u nás, tak také v Česku. Velkou radost nám dělá německý trh, kde jsme úspěšní v segmentu trampolín v řetězci Hornbach.
V obou zemích máme kamenné prodejny, které jsou úspěšné hlavně proto, že náš sortiment si může zákazník prohlédnout v areálu nebo showroomu, případně vyzkoušet a také jim náš odborný a zaškolený personál umí vždy poradit.
V obou zemích provozujeme naše e-shopy, kde najdete všechny naše výrobky od bazénů, trampolín, infrasaun, hraček pro děti až po náhradní díly na všechny naše výrobky. Být v online prostředí je nutností už několik let, hlavně proto, že se můžete napojit na různé kanály a oslovovat zákazníky, svoji cílovou skupinu. Také si v online prostředí budujete to nejdůležitější, a to je brand. Dnes už můžeme hrdě říct, že 90 % lidí se při vyslovení značky Marimex spojí obraz bazénu nebo trampolíny.
Aby společnost byla úspěšná, musí procházet neustálými inovacemi a přizpůsobovat se trhu. Marimex si v posledních letech prošel různými progresy jako centralizace skladů, redesign webové stránky nebo zvýšení počtu zaměstnanců v zákaznickém centru pro spokojenost zákazníků.
Kolik je celkově lidí v Marimexu?
Myslím, že kolem 100–110 lidí.
Do budoucna plánujete nějaké rozšíření? Nebo plánujete jen zůstat a upevňovat si pozici v Česku a Slovensku?
Být lídrem na trhu v České a Slovenské republice je pro nás prioritní, ale je také přirozené, že každá společnost chce růst a rozvíjet se. Marimex není výjimkou.
V momentální situaci se dělají analýzy, finanční plány a vyhodnocují se možnosti, které jsou pro společnost nejvýhodnější a nejperspektivnější.
Plán je rozšířit velkoobchodní spolupráci a pokrýt online prostředí nejen v zemích, kde už působíme.
Na začátku jste řekl, čím se MARIMEX liší od jiných obchodů. Vy se úzce zaměřujete jen na bazény. Je však ještě něco, co byste chtěl uvést, čím je MARIMEX jiný oproti ostatním prodejcům bazénů v tomto segmentu?
Naší největší předností je odbornost, široká nabídka či dostupnost náhradních dílů. Každý zaměstnanec v prodejně nebo na zákaznické lince prochází množstvím školení o zboží, neboť každá kategorie je unikátní. Správně poradit, např. v oblasti bazénové chemie, není jediná pomoc, kterou zákazníci od nás vyžadují nebo potřebují. Ať už je to příslušenství k bazénům, nebo koupě trampolíny, případně vhodné infrasauny, u nás dostane zákazník všechny informace, které potřebuje. Komunikovat s naším odborným personálem může zákazník osobně v prodejně, telefonicky nebo e-mailem se zákaznickým oddělením.
Tedy když to shrnu, nabízíte to nejlepší vybavení včetně kvalitního poradenství a pomoci zákazníkovi. Hodnotíte sami sebe jako špičku na česko-slovenském trhu v tomto segmentu?
Tak jak jsem uváděl výše, 90% lidí se při vyslovení značky Marimex spojí bazén nebo trampolína, myslím, že to hovoří samo za sebe. Také i množství prodaného sortimentu nám potvrzuje, že jsme lídrem na česko-slovenském trhu.
Pojďme na ten obchod. 🙂 Jaký je poměr offline a online? Chápu, že řešíte primárně B2B. Ale máte i svoje prodejny, kam může přijít člověk mimo B2B spolupráce.
V České republice máme 300 partnerů, na Slovensku 150, kteří prodávají naše zboží, ať už v kamenných prodejnách, nebo ve svých e-shopech.
Spolupracujeme s řetězci jko Hornbach, Kika, OBI, NAY Elektrodom, Merkury Market a s mnohými dalšími. Je tedy jasné, že naši největší část obratu tvoří velkoobchodní spolupráce a zbytek tvoří prodejny a e-shop. Být v online prostředí je ale pro náš segment důležité. Obě naše kamenné prodejny se nacházejí v hlavních městech obou republik. Co ale víme, je, že zákazníci k nám přicházejí i ze vzdálenějších míst republik, proto je pro nás důležité neustále zlepšovat a inovovat možnosti obou prodejen, ať už v odbornosti personálu, výběru zboží, nebo možnosti osobního odběru e-shopových objednávek.
Tedy online je výrazně menší procento, ale jak významné je pro vás? Není to asi něco zanedbatelného jako kanál, který přináší zákazníky. Snažíte se to stále rozvíjet?
I když je procento nižší, přikládáme mu velký význam. Čísla, která nám ukazují, jak to každým rokem roste, jsou důvodem, proč je nutné stále tento kanál rozvíjet.
Jaké změny pociťujete v prodeji, co se týká i toho uplynulého období – koronakrize? Překlopilo se vám to víc do toho onlinu? Dělali jste si nějaké analýzy? Na co jste přišli za ty poslední měsíce, co se změnilo? A zda se vůbec něco změnilo.
Přestože situace kolem koronakrize nebyla a ještě stále není jednoduchá, společnost nezaznamenala výrazný dopad na prodej našeho sortimentu. Vzhledem k tomu, že lidé budou omezení v cestování do zahraničí, zvolili možnost udělat si dovolenou na zahradě koupí našeho bazénu, případně zkrátit chvíle dětem během uzavření škol skákáním na trampolíně. Výraznější dopad to ale mělo samozřejmě na obě prodejny, které musely být určitou dobu zavřené. Snížený prodej v prodejnách se ale odrazil na zvýšeném počtu objednávek v našich e-shopech.
Tak to je dobré, takže jste byli na té straně hřiště jako lékárny či doplňky výživy.
Díky našemu sortimentu jsme stáli a stojíme na správné straně hřiště.
Co se týká obchodu, prodáváte asi jen vlastní značku, nemáte tam ještě jiné brandy?
V naší nabídce najdete výrobky od různých výrobců, které máme ověřené a za jejich kvalitou si stojíme, proto je můžeme označovat a prodávat pod značkou Marimex.
Jaké jsou nejprodávanější kategorie a produkty? Chápu, že trampolíny, bazény, příslušenství. Je tam ještě něco?
Společnost Marimex je sezónní společnost. To znamená, že nejprodávanější v letní sezóně jsou bazény, vířivky, trampolíny nebo dětská hřiště, příp. dětské vodní hračky, zatímco v zimní sezóně jsou to infrasauny, hračky pro děti nebo vánoční ozdoby.
Pojďme to trošku rozebrat, aby partneři přesně věděli, na co se mohou zaměřit. Jaké konkrétní bazény, trampolíny a infrasauny jsou hitem?
Naší dominantou jsou bazény z kategorie Florida, kde si najde každý ten svůj, ať už rozměr, nebo design. Tento rok máme v nabídce designy jako jsou ratan, cihla nebo novinka tohoto roku – kámen.
Tento rok je zatím nejprodávanější Bazén Florida 3,05 x 0,76 m v modrém provedení.
V rámci trampolín je jednoznačně na prvním místě Trampolína Marimex s průměrem 3,05 m, prodej této trampolíny v tomto roce dělá zatím 44 % z celkově prodaných trampolín Marimex.
Mezi nejprodávanější infrasauny patří Infrasauna Marimex Trendy 2001 L, která je určená pro dvě osoby a je ideální volbou v poměru ceny a kvality.
Dobře, super. Kdy by se měli publisheři zaměřit na promo sezónních produktů? Během korony lidé nakupovali bazény dopředu. Kdy by se měli partneři připravit na prodávání infrasaun?
Začátek letní sezóny by se dal datovat na přelomu měsíců březen a duben. Tento rok je specifický kvůli vzniklé situaci ohledně koronaviru a sezóna začala už začátkem března. Vzhledem k tomu, že po každé sezóně přichází výprodej, kde je obrat opravdu vysoký, promo těchto sezónních produktů má i koncem léta smysl.
Infrasaunová sezóna začíná na přelomu září a října, kdy už zaznamenáváme zvýšenou poptávku.
A jak pociťujete Vánoce? Na Vánoce se nakupuje všechno, nebo stále to jde v té sezónnosti? Je tam nějaký rozdíl?
Vánoce jsou období, kdy chce každý potěšit svoje blízké něčím výjimečným, proto v tomto období je největší prodej infrasaun, potom trampolín a nejméně bazénů. Přece jen, dárek chcete využívat hned a ne čekat na něj půl roku. V tomto období se společnost věnuje hlavně důkladné přípravě na další sezónu.
Plánujete některý sortiment rozšiřovat do budoucna?
Každý rok přicházíme s řadou novinek, ať už v kategorii bazénů, trampolín, nebo příslušenství. U bazénů dbáme na design a kvalitu materiálu, ze kterých se vyrábějí. U trampolín neustále inovujeme materiál, z kterého jsou vyráběné, aby byl kvalitnější a bezpečnější, ale také máme novinky jako např. bezpružinovou trampolínu, která je novinkou tohoto roku.
Takže neustále něco vyvíjíte a zkoušíte nové věci.
Ano, snažíme se být vždy o krok před konkurencí.
Je něco, co byste partnerům doporučili, na co by se měli možná víc zaměřit z toho, co jste zatím viděli.
V kategorii nafukovacích vířivek vidíme prudký nárůst prodejů a předpokládáme u tohoto segmentu i do nejbližších roků dobrý prodejní potenciál. Z tohoto důvodu určitě doporučuji našim partnerům zaměřit se i na tento perspektivní segment.
Když mnoho zákazníků nakupuje vaše produkty právě přes velké řetězce, přes kamenné prodejny Hornbach, OBI, atd… má zákazník nějakou výhodu, když nakoupí přímo od vás? Je tam nějaký rozdíl, nebo se nesnažíte těmto prodejnám konkurovat.
Výhoda nákupu ve společnosti Marimex je v možnosti odborného poradenství, technických rad a v konečném důsledku věrný zákazník je vždy odměněný.
Svoje velkoobchodní partnery nebereme jako konkurenci.
Jsou ještě nějaké produkty, které mají podle vás nenaplněný potenciál, nebo by možná mohly, či měly jít lépe? Jsou v porfoliu takové, které ještě stále nedosáhly svůj peak, který jste odhadovali?
Do této kategorie bych určitě zařadil nafukovací vířivky a dětská dřevěná hřiště. Za poslední roky evidujeme zvýšenou poptávku po tomto segmentu, a proto těmto dvěma kategoriím předpovídáme slibnou budoucnost.
Jak vnímáte spolupráci s affiliate sítí Dognet doposud?
Spolupráce s vámi je od začátku bezproblémová, ať už komunikace, systém ověřování objednávek, nebo možnost analýz z vašeho systému.
Od začátku roku 2019, když jsme začali s vámi spolupracovat, evidujeme zajímavý nárůst tržeb. Podmínky, jako například provize, které se na začátku dohodly, dodržujete, a proto za společnost Marimex můžu tuto spolupráci zhodnotit jako perspektivní.
To nás velmi těší. Ještě něco očekáváte, co byste chtěli od affiliate kampaně? Nebo když to půjde takto dál, tak je to super? 😉
Myslím si, že právě tento rozhovor může pomoci publisherům poznat naši společnost a zvýšit jejich počet.
Mám ještě otázku k recenzím produktů. Často od publisherů dostáváme dotazy na možnost recenze. Je u vás nějaká možnost, že publisher přijde do vašeho showroomu nebo prodejny prohlédnout si produkt, aby udělali recenzi? Předpokládám, že bazény nepošlete někomu domů. 😀
Pokud by byl ze strany publisherů o to zájem, jsme otevření možnosti spolupráce.
Jakých je TOP 10 nejprodávanějších produktů v obchodě?
Bazén Florida 3,66×0,76
Bazén Orlando 3,66×0,91 – bílé
Bazén Florida 3,05×0,76 RATAN
Na samotný konec, je něco, co byste chtěl vzkázat publisherům, kteří vás propagují nebo kteří vás ještě nepropagují?
Brand MARIMEX je úspěšná a hodnověrná značka, která si svoje místo na trhu buduje poctivě už mnoho roků, a proto spojení s úspěšným publisherem může být vzájemně velmi prospěšné.
Perfektní. Moc děkuji, že se nám podařil tak příjemný rozhovor. Věřím, že to bude pro publishery určitě přínosné. Ať se vám i nadále daří.
Děkuji za rozhovor a věřím, že jsem přiblížil společnost MARIMEX publisherům.