Jak dělat obsahové weby postavené na affiliate

Jak dělat obsahové weby postavené na affiliate

Článek níže je překlad rozhovoru s rumunským publisherem Mihai Croitoru, který jsme původně publikovali na RO blogu.

Affiliate v Rumunsku má stále nevyužitý potenciál. Abychom lépe porozuměli, jak funguje, jaké má silné a slabé stránky a co v rámci něho znamená vytvářet kvalitní obsah, oslovili jsme Mihai Croitoru. Rozhovor si přečtete níže.

Na affiliate trhu se pohybuješ více než 15 roků. Jaké to bylo v minulosti?
Affiliate trh, tak jako celá IT a ecommerce sféra, se vyznačuje neustálými změnami a rychlým tempem. Stále musíte být flexibilní a inovativní, abyste dosahovali růstu, vyššího příjmu nebo přidané hodnoty jako publisher.

Proč ses rozhodl v této oblasti setrvat a nevydal ses jiným směrem?
Od doby, kdy jsem objevil affiliate, vychutnávám si svobodu a flexibilitu, kterou mi přináší.

Můžete pracovat prakticky z jakéhokoliv místa a kdykoliv, stačí vám jen připojení na internet. Například, odpovědi na vaše otázky jsem odesílal z pláže na Filipínách, kde je příjemných 28 stupňů. Toto byla pro mně vždy velká motivace, pevný pracovní čas v kanceláři mi nevyhovuje.

Jaké jsou silné a slabé stránky affiliate v Rumunsku?
Jako slabé stránky vnímám nevyspělost trhu a to, že je malý. Plus slabou důvěru některých inzerentů v affiliate jako výhodný marketingový kanál, z něhož mohou profitovat.

Seriózním obchodům, které pochopily, že musí s publishery zacházet jako s partnery, tato forma spolupráce vynáší a také vynášet bude.

Silnou stránkou pro mě je, že mohu vytvářet obsah s tím, že rozumím požadavkům místních zákazníků a jsem si vědomý rostoucí konkurence affiliate sítí s výhodou neustálého růstu, neboť trh ještě není hodně přesycený ani vyspělý.

Obsahový affiliate si vyžaduje čas, kreativitu, ale také správný výběr produktů. Jak to všechno zvládáš?
Vždy se snažím přilákat na moji stránku návštěvníky tím, že jim poskytuji relevantní informace, aby si mohli vybrat ten správný produkt co nejjednodušeji.

U doporučených produktů se snažím vybírat dobrý poměr ceny a kvality, přičemž nekvalitní produkty nedoporučuji, přestože často mají lákavější cenu.

Jak by měl podle tebe vypadat kvalitní obsah?
Podle mého názoru kvalitní obsah by měl být vizuálně přehledný, informativní a dobře strukturovaný. Já vždy píšu pro svoje čtenáře, ne pro vyhledávače. Věřím, že pokud jste upřímní a nabízíte informace k věci, vaše publikum to ocení a vy jim tak pomůžete nakoupit informovaně.

Jak vnímáš affiliate marketing v Rumunsku?
Affiliate marketing v Rumunsku se za poslední roky posunul kupředu. Stále však ještě nedosáhl úrovně vyspělého a profesionálního trhu.

Je třeba zapracovat na férovosti a větším zaangažování na stranách inzerentů, affiliate sítí i publisherů.

Co říkáš na zkušenost s affiliate sítí Dognet? (Co sis myslel na začátku a jak to nakonec dopadlo?)
Ze začátku jsem byl skeptický, byla to přece jen nová síť, ale byl jsem příjemně překvapený skvělými affiliate programy a seriózní prací týmu vůči všem zainteresovaným stranám. Len tak dál!

Jaké jsou silné a slabé stránky spolupráce se sítí Dognet?
Za přednosti sítě Dognet považuji její profesionální přístup a seriózní práci. Jako nevýhodu vnímám poměrně fragmentované a těžkopádné administrační rozhraní, ale v podstatě je funkční a na tom přece v konečném důsledku záleží nejvíc.

Myslíš, že affiliate má v Rumunsku budoucnost?
Samozřejmě. Rumunský ecommerce je na vzestupu a affiliate marketing je skvělým kanálem pro ty, kteří to myslí vážně a chtějí dosahovat dlouhodobé výsledky.

Co bys doporučil těm, kteří se chtějí věnovat obsahovému affiliate?
Pokud se chcete věnovat obsahu, dělejte ho kvalitně a nezapomínejte, že při jeho tvorbě je třeba být trpělivý. Výsledky se dostaví později než při jiné formě promování, ale tato časová investice se vám vrátí. Hodně štěstí!

Jak dělat obsahové weby postavené na affiliate

1 z 1



Dávid Puha

Marketér s otvorenou hlavou, ktorý má rád hmatateľné výsledky. V uplynulých rokoch spolupracoval s desiatkami klientov v rôznych krajinách Európy a spoluvytváral kampane zamerané na konverzie. V Dognete má na starosti expanziu na nové trhy.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?