TOP FEATURE: přesné měření provizí z Google Adwords

TOP FEATURE: přesné měření provizí z Google Adwords
Prostě pro vás děláme všechno, co vám na očích vidíme. Tentokrát jsme pro vás udělali nástroj, kterým můžete pohodlně do Google Adwords dostat informaci, které konverze (transakce v Dognetu) pocházejí přesně ze kterých kliknutí. Takže budete přesně moci optimalizovat PPC kampaně.
SITUACE:
Publisher má nějaký web, na který posílá traffic z PPC. Z webu se odkazuje na inzerenta a publisher inkasuje provize z prodejů lidem, které doručil. Nejde tedy o přímý traffic na web inzerenta, ale na landing page, z níž se následně uživatel proklikává na web inzerenta. Jako například v case study Peťa Chodelku o elektrickýgril.sk.PROBLÉM:
Jak zjistit, ze kterých KW a prokliků lidé zkonvertovali na provizi? Tedy aby publisher věděl, co mu skutečně konvertuje na prodeje. Které kliky má podpořit a které naopak efektivní nejsou.ŘEŠENÍ:
Ve zkratce, potřebujete označit člověka a vědět, z jakého přesně přišel prokliku. To se dělá přes „gclid“. Je to řetězec znaků, který má každý klik z Adwords jedinečný. A co chcete vědět? Který klik přinesl konverzi. A to zjistíme tak, že do „data1=“ parametru z vašeho affiliate linku přidáme ten „gclid“ řetězec. To se musí dít samozřejmě automaticky, protože „gclid“ je vždy jiný. Následně budete mít u kliků a tím pádem i u konverzí v „data1“ parametru zaznamenaný „gclid“. Následně musíte dát vědět systému Adwords, které „gclid“ zkonvertovaly. To uděláte tak, že importujete do Adwords strukturovanou tabulku, a je to. Jak na to?- Aktivujte si „auto-tagging“. Je to pár kliků v Adwords účtu.
- Tím pádem při prokliku Google přidá k URL „gclid“ a tím se dá návštěvník přesně označit.
- Do webu přidáte tento zázračný script, který jsme připravili “ <script src=“//dognet.sk/back/gclid/gclid.min.js“ async></script>“. Ten dejte site-wide před </body>.
- On udělá to, že když se v URL nachází „gclid“, tak ho dosadí do každého linku, který obsahuje „a_aid“ (teda každý affiliate link, který máte na webu). Tedy, pokud máte například astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123 tak se to změní na astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123&data1=<gclid>
- Bohužel, zkracovače nepřenášejí tuto informaci, takže pokud chcete, aby to fungovalo, je nutné odkazovat přímo na web inzerenta.
- Takto se vám do konverze zapíše „gclid“, které musíte dostat do Adwords jako konverze.
- Na to mají pěkný a přehledný článek „Import konverzií do služby AdWords„. Ze zkušenosti – konverze se mohou někdy zobrazit až po 2–3 hodinách.
- Tak dostanete do Adwords data o tom, co a jak konvertuje 🙂