TOP FEATURE: přesné měření provizí z Google Adwords

TOP FEATURE: přesné měření provizí z Google Adwords

Prostě pro vás děláme všechno, co vám na očích vidíme. Tentokrát jsme pro vás udělali nástroj, kterým můžete pohodlně do Google Adwords dostat informaci, které konverze (transakce v Dognetu) pocházejí přesně ze kterých kliknutí. Takže budete přesně moci optimalizovat PPC kampaně.

SITUACE:

Publisher má nějaký web, na který posílá traffic z PPC. Z webu se odkazuje na inzerenta a publisher inkasuje provize z prodejů lidem, které doručil. Nejde tedy o přímý traffic na web inzerenta, ale na landing page, z níž se následně uživatel proklikává na web inzerenta. Jako například v case study Peťa Chodelku o elektrickýgril.sk.

PROBLÉM:

Jak zjistit, ze kterých KW a prokliků lidé zkonvertovali na provizi? Tedy aby publisher věděl, co mu skutečně konvertuje na prodeje. Které kliky má podpořit a které naopak efektivní nejsou.

ŘEŠENÍ:

Ve zkratce, potřebujete označit člověka a vědět, z jakého přesně přišel prokliku. To se dělá přes „gclid“. Je to řetězec znaků, který má každý klik z Adwords jedinečný. A co chcete vědět? Který klik přinesl konverzi. A to zjistíme tak, že do „data1=“ parametru z vašeho affiliate linku přidáme ten „gclid“ řetězec. To se musí dít samozřejmě automaticky, protože „gclid“ je vždy jiný.  Následně budete mít u kliků a tím pádem i u konverzí v „data1“ parametru zaznamenaný „gclid“. Následně musíte dát vědět systému Adwords, které „gclid“ zkonvertovaly. To uděláte tak, že importujete do Adwords strukturovanou tabulku, a je to. Jak na to?
  1. Aktivujte si „auto-tagging“. Je to pár kliků v Adwords účtu.
  2. Tím pádem při prokliku Google přidá k URL „gclid“ a tím se dá návštěvník přesně označit.
  3. Do webu přidáte tento zázračný script, který jsme připravili “ <script src=“//dognet.sk/back/gclid/gclid.min.js“ async></script>“. Ten dejte site-wide před </body>.
  4. On udělá to, že když se v URL nachází „gclid“, tak ho dosadí do každého linku, který obsahuje „a_aid“ (teda každý affiliate link, který máte na webu). Tedy, pokud máte například astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123 tak se to změní na astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123&data1=<gclid>
  5. Bohužel, zkracovače nepřenášejí tuto informaci, takže pokud chcete, aby to fungovalo, je nutné odkazovat přímo na web inzerenta.
  6. Takto se vám do konverze zapíše „gclid“, které musíte dostat do Adwords jako konverze.
  7. Na to mají pěkný a přehledný článek „Import konverzií do služby AdWords„.  Ze zkušenosti – konverze se mohou někdy zobrazit až po 2–3 hodinách.
  8. Tak dostanete do Adwords data o tom, co a jak konvertuje 🙂
Enjoy & love DOGNET 🙂

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?