Cookie-less tracking, ITP 2.0 a jiné chuťovky

Cookie-less tracking, ITP 2.0 a jiné chuťovky

Apple se ve velkém snaží zamezit sledování svých uživatelů. Přichází s novinkami jako ITP 2.0, které blokuje externí cookies v prohlížeči Safari, nebo dokonce chce v připravovaném iOS11 kompletně zamezit vytváření cookies.

Cookie-less tracking

Na toto téma se v poslední době vyjádřilo více sítí, ale všude to bylo o tom samém – IP tracking a User Agent.

Nemluví o ničem jiném než IP a UserAgent trackování. Akorát je to celé zabalené ve zlatém pozlátku a opsané jako nevím jaká super novinka 🙂 Takže toto už dávno máme.

Martin Slašťan, Quality Unit (Post Affiliate Network)

Jak to řešíme v Dognetu

V Dognetu sledujeme uživatele a zapisujeme provize na základě těchto parametrů (přesně v tomto poradí):

  • Unikátní kód kupónu influencera – unikátní kód vygenerovaný inzerentem pro konkrétního publishera je na prvním místě. Nikdy proto nekopírujte kódy kupónů z jiných webů nebo soc. sítí. Víc o kuponovém trackingu
  • Pevně zadané ID publishera – používá se při integraci S2S (postback URL). Například při trackingu kampaně Zaloz.ma, kde lead je sice zapsaný klasicky přes JavaScript, ale inzerent si uloží ID publishera k leadu, a když dojde ke kompletnímu vyplnění profilu zákazníka, tak následnou provizi 7,70 € zapíše přes postback URL
  • 1st a 3rd party cookies – při kliknutí na publisherský odkaz (ať už přímý, nebo redirectový) se vytvoří 1st a 3rd party cookies v prohlížeči. Cookies jsou vázaná na konkrétní prohlížeč a dají se jednoduše vymazat
  • HTML5 Web Storage cookies – HTML5 cookies jsou uložená v local storage a není tak jednoduché je vymazat
  • Flash cookies – Flash cookies už nejsou specifikovaná na prohlížeč, a tedy Flash cookies vytvořená ve Firefoxu, jsou platná i na Chrome, IExplorer, Opera atd.
  • User Agent a IP adresa – typ a verze prohlížeče zákazníka v kombinaci s IP adresou
  • IP adresa – čistě jen IP adresa zákazníka

Ve většině kampaní sledujeme IP adresu 24 hodin od prokliku. Tato funkcionalita u nás běží už více než 2 roky. V některých kampaních je tento IP tracking dokonce prodloužený.

Cookie-less tracking nevyžaduje od publishera žádné úpravy na jeho stránkách.

Na cookie-less tracking jsme tedy připravení. 😉

Apple’s Intelligent Tracking Prevention 2.0 (ITP 2.0)

Ve zkratce: Safari na iOS bude blokovat externí cookies. Víc info v článku What Does ITP 2.0 Mean for You? [EN].

Jak to vypadá u nás v Dognetu s ITP 2.0:

Náš dogneťácký tracking se dá na web inzerenta nasadit různě. Problém s ITP 2.0 nastane tehdy, když tracking na webu inzerenta je nasazený pomocí HTML pixel SALE trackingu a zároveň publisher používá přímé odkazy na web inzerenta (tedy proklik se zapíše pomocí JavaScript CLICK tracking kódu).

  • Příklad přímého odkazu: https://www.tpd.sk/?utm_source=dognet&utm_medium=odkaz&utm_campaign=affiliate&a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=a033ab47

JavaScript CLICK tracking totiž kvůli ITP 2.0 vytvoří 1st party cookies a HTML pixel SALE tracking umí číst jen 3rd party cookies. Provize se v tomto případě může zapsat jen na základě IP trackingu (default 24 hodin, v některých kampaních prodloužený).

U nás v Dognetu vždy preferujeme JavaScriptovou verzi SALE trackingu, pokud je to možné. Proto kampaní s HTML trackingem je v Dognetu skutečně málo.

HTML pixel SALE tracking máme aktuálně nasazený na:

  • Autorohoze.sk
  • Bevmarket.sk
  • ColostrumShake.cz
  • Creditportal.cz
  • Digislovakia.sk
  • Erex24 sk/cz
  • Esat.sk
  • Menox45.sk
  • Mojalinia.sk
  • Najzlato.sk
  • Protein sk/cz
  • Spartoo.sk (v kampani jsou redirectové odkazy)
  • Trendovo sk/cz
  • Vivaeshop.sk

Pokud chcete být Safari friendly, v těchto kampaních vám doporučujeme přejít na redirectový odkaz.

Druhým možným problémem je, pokud zákazníka přivedete na doménu A, ale prodej provede na doméně B. V těchto případech opět doporučujeme použít redirectový odkaz.

Kampaně, kde je velká pravděpodobnost, že něco takového nastane, jsou:

  • ADVANCE nutraceutics (pro každý produkt mají landing page na samostatné doméně)
  • eFarby.sk (pokud posíláte traffic na akcia.efarby.sk)

Tento článek budeme postupně aktualizovat o další chuťovky, které si na nás Apple či Evropská unie připraví.

PS: Mezi 2.9. a 3.10. 2018 jen 0,66 % zákazníků kliklo na odkaz publishera z prohlížeče Safari

Cookie-less tracking, ITP 2.0 a jiné chuťovky

Líbil se ti článek?



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?