
Cookie-less tracking, ITP 2.0 a jiné chuťovky
Apple se ve velkém snaží zamezit sledování svých uživatelů. Přichází s novinkami jako ITP 2.0, které blokuje externí cookies v prohlížeči Safari, nebo dokonce chce v připravovaném iOS11 kompletně zamezit vytváření cookies.
Cookie-less tracking
Na toto téma se v poslední době vyjádřilo více sítí, ale všude to bylo o tom samém – IP tracking a User Agent.
Martin Slašťan, Quality Unit (Post Affiliate Network)
Jak to řešíme v Dognetu
V Dognetu sledujeme uživatele a zapisujeme provize na základě těchto parametrů (přesně v tomto poradí):
- Unikátní kód kupónu influencera – unikátní kód vygenerovaný inzerentem pro konkrétního publishera je na prvním místě. Nikdy proto nekopírujte kódy kupónů z jiných webů nebo soc. sítí. Víc o kuponovém trackingu
- Pevně zadané ID publishera – používá se při integraci S2S (postback URL). Například při trackingu kampaně Zaloz.ma, kde lead je sice zapsaný klasicky přes JavaScript, ale inzerent si uloží ID publishera k leadu, a když dojde ke kompletnímu vyplnění profilu zákazníka, tak následnou provizi 7,70 € zapíše přes postback URL
- 1st a 3rd party cookies – při kliknutí na publisherský odkaz (ať už přímý, nebo redirectový) se vytvoří 1st a 3rd party cookies v prohlížeči. Cookies jsou vázaná na konkrétní prohlížeč a dají se jednoduše vymazat
- HTML5 Web Storage cookies – HTML5 cookies jsou uložená v local storage a není tak jednoduché je vymazat
- Flash cookies – Flash cookies už nejsou specifikovaná na prohlížeč, a tedy Flash cookies vytvořená ve Firefoxu, jsou platná i na Chrome, IExplorer, Opera atd.
- User Agent a IP adresa – typ a verze prohlížeče zákazníka v kombinaci s IP adresou
- IP adresa – čistě jen IP adresa zákazníka
Ve většině kampaní sledujeme IP adresu 24 hodin od prokliku. Tato funkcionalita u nás běží už více než 2 roky. V některých kampaních je tento IP tracking dokonce prodloužený.
Na cookie-less tracking jsme tedy připravení. 😉
Apple’s Intelligent Tracking Prevention 2.0 (ITP 2.0)
Ve zkratce: Safari na iOS bude blokovat externí cookies. Víc info v článku What Does ITP 2.0 Mean for You? [EN].
Jak to vypadá u nás v Dognetu s ITP 2.0:
Náš dogneťácký tracking se dá na web inzerenta nasadit různě. Problém s ITP 2.0 nastane tehdy, když tracking na webu inzerenta je nasazený pomocí HTML pixel SALE trackingu a zároveň publisher používá přímé odkazy na web inzerenta (tedy proklik se zapíše pomocí JavaScript CLICK tracking kódu).
- Příklad přímého odkazu: https://www.tpd.sk/?utm_source=dognet&utm_medium=odkaz&utm_campaign=affiliate&a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=a033ab47
JavaScript CLICK tracking totiž kvůli ITP 2.0 vytvoří 1st party cookies a HTML pixel SALE tracking umí číst jen 3rd party cookies. Provize se v tomto případě může zapsat jen na základě IP trackingu (default 24 hodin, v některých kampaních prodloužený).
HTML pixel SALE tracking máme aktuálně nasazený na:
- Autorohoze.sk
- Bevmarket.sk
- ColostrumShake.cz
- Creditportal.cz
- Digislovakia.sk
- Erex24 sk/cz
- Esat.sk
- Menox45.sk
- Mojalinia.sk
- Najzlato.sk
- Protein sk/cz
- Spartoo.sk (v kampani jsou redirectové odkazy)
- Trendovo sk/cz
- Vivaeshop.sk
Pokud chcete být Safari friendly, v těchto kampaních vám doporučujeme přejít na redirectový odkaz.
Druhým možným problémem je, pokud zákazníka přivedete na doménu A, ale prodej provede na doméně B. V těchto případech opět doporučujeme použít redirectový odkaz.
Kampaně, kde je velká pravděpodobnost, že něco takového nastane, jsou:
- ADVANCE nutraceutics (pro každý produkt mají landing page na samostatné doméně)
- eFarby.sk (pokud posíláte traffic na akcia.efarby.sk)
Tento článek budeme postupně aktualizovat o další chuťovky, které si na nás Apple či Evropská unie připraví.
PS: Mezi 2.9. a 3.10. 2018 jen 0,66 % zákazníků kliklo na odkaz publishera z prohlížeče Safari