Co znamenají informace na detailu kampaně?

Co znamenají informace na detailu kampaně?

Po kliknutí na název nebo logo kampaně v našem přehledu všech kampaní se dostanete na detail kampaně, kde najdete bližší informace o podmínkách či dostupných reklamních prvcích. Co znamenají jednotlivé informace?

Základní informace

  • Provize – provize je výška odměny pro publishera za zprostředkovaný nákup
  • Délka cookie – cookies je údaj, který identifikuje návštěvníka webu i publishera, který ho tam přivedl. Je to dočasný soubor, který se ukládá v prohlížeči návštěvníka. Tím pádem umíme přiřadit provizi publisherovi. Cookies zabezpečuje i to, aby publisher dostal provizi, i když se návštěvník po několika dnech na web vrátí
  • Délka IP trackingu – pokud zákazník klikne na odkaz publishera přes mobil a potom se přesune na počítač, kde udělá nákup (tedy na jiné zařízení, kde není cookie z prokliku), provize se zapíše na základe IP trackingu, kde sledujeme uvedený čas
  • Délka schvalování – určuje maximální počet dní, kolik může trvat schválení nebo zamítnutí čekající provize. V některých e-shopech může zákazník vrátit zboží bez udání důvodu do 30 dní nebo i déle. Popřípadě si zákazník mohl zakoupit produkt, který je na objednávku, a vyřízení trvá delší čas než u ostatních nákupů. Víme, že vyhodnocení provize je důležitý faktor a inzerenti se proto snaží schvalovat provizi hned jak je to možné. Ve výjimečných situacích se však může stát, že na uzavření budete čekat uvedený počet dní

Inzerenti vyhodnocují 90 % konverzí v měsíci záznamu, nejpozději na počátku následujícího měsíce. Zbytek jsou neuzavřené konverze, které inzerent nemůže vyhodnotit, neboť se čeká na zboží, na převzetí zboží a podobně.

  • Dostupné trhy – určuje, na jaké země je kampaň cílená

Prvky k dispozici

Hovoří o tom, jaké prvky a možnosti máte k dispozici v dané kampani.

  • Bannery – grafické bannery najdete v každé kampani. Snažíme se pro vás získat co nejširší nabídku rozměrů. V případě, že v nabídce nenajdete potřebný rozměr, kontaktujte nás
  • iFrame – iframe je formulář, který je možné si vložit na vlastní web. iFrame nejčastěji najdete u leadových kampaní (např. finance)
  • PR články – tyto články můžete v plném rozsahu uveřejnit na vašem blogu nebo magazínu
  • Kupony – slevové kupony, které můžete použít při propagaci kampaně na vašem webu. Ať už si z něho vytvoříte vlastní banner, nebo ho uvedete v textové formě, nebo jinak, je už na vás
  • Influenceři – hovoří o tom, zda je v kampani možné trackovat na základě unikátního kódu kuponu. Víc informací najdete ve zvláštním článku
  • XML feed – stále aktuální soubor na webové URL adrese, který obsahuje informace o všech produktech e-shopu. XML feed je možné naimportovat na web a vytvořit pomocí něho katalog produktů
  • E-mail šablony – e-mailové šablony jsou HTML kód, který můžete v plném rozsahu použít jako newsletter pro vaši databázi kontaktů
  • BANEA – BANEA je dynamický generátor bannerů. V něm si můžete vyklikat banner pro váš web. Vybrat si můžete velikost, počet produktů v banneru, kampaně, barvy…

Povolení pro publishery

Hovoří o tom, jaké typy publisherů mohou kampaň propagovat. 

  • Cash-back – Cashbackový publisher je publisher, který část své odměny dává někomu jinému (většinou samotnému zákazníkovi)
  • Obsah – Obsahový publisher je publisher, který tvoří nějaký obsah (blogy, magazíny, Facebook příspěvky, Instagram, Youtube videa, XML katalogy…)
  • Kuponové weby – Kuponový publisher je publisher, který kampaně propaguje pomocí slevových kuponů. Pokud v kampani publisher nemá k dispozici slevový kód, využívá aktuálně běžící akce na e-shopu nebo stránce kampaně
  • E-mailing – Publisher, který má vlastní e-mailovou databázi, může v případě povoleného e-mailingu propagovat kampaň přes vlastní newslettery
  • Přímé PPC – PPC-čkový publisher je publisher, který tvoří placené reklamy, které směřují přímo na web kampaně. Tyto reklamy financuje ze svých peněz a vydělává na odměnách

Všechny typy publisherů máme podrobněji rozepsané v samostatném článku.

Co znamenají informace na detailu kampaně?

Líbil se ti článek?



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?