Představujeme inzerenta United Fashion Group

Představujeme inzerenta United Fashion Group

Pokračujeme s dalším dílem naší nové série článků. Dnes vám představíme dalšího z inzerentů naší sítě Dognet, který provozuje e-shopy Topankovo.sk, Botovo.cz, Cipofalva.hu, Saxana.sk a Secretavenue.cz.

V našem rozhovoru jsme si povídali s Head of Marketing Department – Marcelem Milem ze společnosti  United Fashion Group, s. r. o., pod kterou tyto e-shopy spadají.

Dnes se vám pokusíme přiblížit především e-shop Topankovo.sk, abyste měli lepší přehled o tom, co nabízí stejnojmenná kampaň. 🙂

Ráda bych představila Marcela Mila, který zastřešuje pozici Head of Marketing Department. Marcel, zkus mi popsat, jak jsi se dostal do firmy. Ve zkratce popiš stručnou historii a možná nám prozraď také něco o firmě. Jak začínala, jak se vyvíjel e-shop?

Do Topánkova jsem se dostal možná trošku netradičně. Věděl jsem, že majitelé firmy hledají člověka na tuto pozici, a tak jsme se setkali a probrali možnost, že bych tím člověkem mohl být právě já. 🙂 Nastoupil jsem v průběhu minulého roku – tedy v roce 2018, kdy se zároveň uskutečnila celková změna týmu. 

Nastoupil jsem právě v roce, kdy TOPANKOVO oslavovalo svoje už desáté narozeniny. Topankovo začínalo ještě na Vajnorské, až později jsme změnili prostory. UFG-čko odstartoval projekt Saxana, až o rok později přibylo TOPANKOVO. Ukázalo se, že má větší tržní potenciál a tak následně po dvou letech jsme expandovali i do Čech, kde fungujeme jako BOTOVO a další dva roky trvalo, než jsme vstoupili také na maďarský trh – s projektem CIPOFALVA. Doposud “poslední muzikou” bylo spuštění projektu Secret Avenue, což je česká entita Saxany.

 

Říkal jsi, že z Vajnorské jste se přestěhovali sem na Sliačskou a teď sídlíte tady. Jde jen o showroom, nebo prostor slouží zároveň i jako centrála Topánkova?

Ano, na Sliačské se aktuálně nachází celý náš office a což je skvělé, v budově máme i sklad. Ten je napojený na náš showroom, což je nesmírně praktické, zejména když zákazník potřebuje po odzkoušení například vyměnit pár bot za větší číslo.

 

Takže to jsou jediné prostory, které máte na Slovensku?

Ano. S tím, že česká a maďarská entita zatím nemá vlastní showroom. Avšak i to je věc, kterou bychom do budoucna chtěli řešit.

To jsem se také chtěla zeptat. Showroomy zatím v zahraničí nejsou, ale pravděpodobně v blízké době budete nějaké otevírat.

V blízké době je skutečně velmi relativní pojem. Osobně si myslím, že nejdříve příští rok o tom začneme reálně uvažovat.

 

A sklady v zahraničí?

Bratislava má ideální polohu v tom, že je blízko k západu, což je výhodné, když k nám proudí zboží z přístavu. Také má blízko do České republiky a přirozeně i kousek do Maďarska. Dopravci to mají tak, že jezdí přímo na ty lokální entity k nám, takže nemusí jít ještě přes nějakého jiného zprostředkovatele.

 

Nemluvě o tom, že tak velký skladový prostor, s jakým disponujeme, je naší bezkonkurenční výhodou. 

Máte výbornou polohu, že?

Přesně tak. Kromě jiného, protože jsme prakticky na skok také od tramvajové trati, to k nám naši zákazníci mají opravdu blízko. Tento sklad nám zatím dokonale stačí.

  

 

Dobře, postupně bych se dostala k samotnému e-shopu.  Topánkovo není jen takový typický prodej obuvi – je něčím specifický, zkus nám to přiblížit.

My jsme dost specifičtí svým zaměřením. Aktuálně se orientujeme už jen na dámské zboží, pokud nepočítám pár kusů pánských modelů, které jsou ve většině případů i tak ve výprodeji. Profilujeme se jako fast fashion prodejce.

 

To, co nás odlišuje, je, že hodně našich produktů máme na slovenském trhu opravdu jen my a v Maďarsku také. V Česku je to trošku jiné, ale stále jsme v tomto výjimeční, a to zvláště naší nabídkou v rámci spektra fast fashion. Od vysloveně fashion záležitostí po základní kusy na každodenní nošení. 

 

Všimla jsem si, že tam máte kromě bot, tak jak říkáš, také oblečení, nějakou dámskou módu, módní doplňky. Boty jsou asi základem, ale jaké procento toho,  na co se zaměřujete, tvoří tato dámská móda?

Jasné, základem jsou u nás určitě boty. Avšak stejně tak, jak umíme přinášet typ módy, který není běžný, není možné ho mít přes někoho jiného, umíme přinášet pro naše zákazníky víc. Proto jsme našli příležitost v tom, že i konkrétně u dámského oblečení je mnoho produktů, které vidíme na výstavách v Asii, v Paříži, v Itálii a tak dál. Je mnoho kvalitní módy, která se k nám vůbec nedostává. Navíc je za celkem rozumnou cenu a v rozumné kvalitě.

Takto bychom to chtěli udržet i nadále. Naše zboží je velmi módní a zároveň je za přijatelnou cenu, kterou si může dovolit zaplatit tak studentka, jako i vydělávající žena. Samozřejmě, máme i určité značky obuvi a oblečení, které jsou dražší, ale to jde ruku v ruce s kvalitou. Vždy se snažíme zachovat poměr ceny a kvality co nejlepší.

 

Máte nějaké konkrétní zdroje, jsou to nějaké konkrétní značky, které objednáváte, máte více značek, nebo jak?

Značkovou obuv ve smyslu nadnárodních korporací neprodáváme. Spíše se snažíme našim zákazníkům přinést něco, co jinde nenajdou. Něco, co když si člověk obuje, bude trendy a zároveň jedinečné.

 

Dokonce jsme jednu dobu měli (a plánujeme to i do budoucna) vlastní kolekce. Je to samozřejmě navázané i na jiné věci a procesně to je náročnější.

 

Máte objednávky, hlavně asi online, jsou případy, že sem lidé chodí i přímo?

99,9 % objednávek je udělaných online. Může se stát, že zákazník je v showroomu a něco mu padne do oka, protože je to vystavené, tak to si může koupit. Ale na začátku bývá právě ta online objednávka. Pravděpodobně to je setina procenta lidí, kteří jen tak přijdou do showroomu s tím, že nemají nic objednané. Samozřejmě umíme obsloužit i tyto zákazníky.

 

Dělají to zákazníci tak, že si zboží objednají a vyzvednou si ho v showroomu?

Ano, slouží na vyzvednutí a vyzkoušení zboží.

Můžeš mi říct, jaké jsou vaše nejlepší typy produktů aneb co je vaše TOP 5 například u oblečení?

Je to velmi sezónní. Když se stane u nás nějaký produkt trhákem, jak tomu bylo v létě s neonovými sandály na podpatku, tak je doskladňujeme i dodatečně. Čekali jsme, že po nich bude velká poptávka, a také se tak stalo a vyprodaly se doslova okamžitě. Potom jsme se to snažili doskladňovat jak se jen dalo. Takže skutečně to závisí na sezóně, přes léto jsou to sandály, lodičky. Přes zimu je to klasika – holínky. Tento rok jsou velmi silné tenisky. Řekněme, že ženy, které nosily elegantní věci, se dnes “odváží” i v rámci formálního stylu si obout tenisky – a je to zcela akceptovatelné. 

 

Z oblečení můžeš vybrat nějaké nejprodávanější kusy?

Z oblečení jsou to šaty, stále. Elegantní šaty, ty jsme měli velmi pěkné. Tam jsme samozřejmě limitovaní předobjednáním a dalšími faktory. Pokud se můžu zastavit u Saxany, tak je to specifické tím, že my máme široké spektrum spodního prádla. Ale řekl bych, že to nejsou jen basic kusy, ale ženy si u nás kupují spodní prádlo na slavnostní příležitosti. V tomto segmentu jsme velmi silní. Také poměr ceny, kvality a, přirozeně, vzhledu máme velmi dobrý.

Plavky máte i v rámci Saxany, nebo tam máte pouze spodní prádlo?

Plavky máme na Topánkovu i na Saxaně.

Odlišuje se nějak to plavkové zboží?

Ne, je to plus mínus to samé a také i profil toho prodeje v rámci projektů je stejný, také bych vypíchl jedinečnost. Dnes se sice těžko říká, že je máme jako jediní, protože kdokoliv ze Slovenska si může objednat zboží klidně i z Ameriky. Ale například jednu konkrétní americkou značku děláme jediní na Slovensku a to byl náš prodejní hit.

 

V podstatě co se plavek týká, nám se sezóna trochu přelévá ze spodního prádla, když skončí Valentýn, pomalu nastupuje sezóna plavek. Specifické je, že míváme druhou sezónu plavek v zimě, pro zákazníky, kteří jedou na dovolenou do exotiky. Také jsme jeden z mála prodejců, kteří drží skladem i přes zimu letní obuv. Takže tento typ zákazníků si umí u nás nakoupit.

 

Co bys doporučil publisherům, na co se zaměřit?

Ono je třeba si uvědomit, že boty a celkově oblečení je vizuální produkt. Proto je extrémně důležité se zaměřit na obrázek, ten prodává.  Když se podívají na náš web, u nás neuvidí klasickou produktovou fotku bot na bílém pozadí. Máme interní fotografy, máme vlastní ateliér, fotíme boty na modelkách, fotíme je v různých situacích – nazýváme to instagramový styl focení. Je to vždy vyfocené tak, jak by se chtěla žena vyfotit na svůj Instagram. Zákaznice si umí víc představit, jak to vypadá v reálu. To je jedna věc k doporučení. Druhá věc je, že naše produkty jsou hodně dostupné. Může si je dovolit téměř každý, proto zákazník nemusí tolik zvažovat a prioritizovat. Častokrát zákazník naše boty nepotřebuje, ale prostě chce. Dokazuje to fakt, že máme zákaznice, které si koupí ten samý model i ve 3–4 barvách.

 

Odlišujete nějak řešení e-shopu pro český trh?

Toto je věc, které se aktuálně věnujeme. Dosud to bylo v podstatě „copy-paste”. Chápeme, že zákazník v Maďarsku přemýšlí jinak než zákazník v Česku – jsou pro něj zajímavé jiné produkty. Slováci a Maďaři mají velmi rádi pestré věci, kterými se dokážou odlišit. Čeští zákazníci jsou spíše střídmější. Tam převládají v top produktech tmavé barvy. Zvlášť černá barva je velmi oblíbená. Takže ano, komunikaci upravujeme, ale jsme na začátku této cesty. Určitě má smysl i v Maďarsku i Česku dívat se na trhy jinak.

 

Zajímavé, napadají tě ještě nějaké další odlišnosti při prodeji v rámci těchto zemí?

V Maďarsku a na Slovensku umíme prodat i velmi extravagantní věci. V Česku to je velmi sporadické, tam se nám to stává spíše v případech, když si žena jde fotit například book, ale na běžné nošení si to neobleče. Kdežto na Slovensku nebo v Maďarsku si žena častokrát i do společnosti obleče něco extravagantního.

Je něco, co byste chtěli do e-shopu zařadit, co tam není nebo možná to není ještě tak rozvinuté, něco co byste chtěli podporovat v rámci prodeje?

Máme vytvořenou spolupráci s vícerými influencerkami, hodně z nich vytvoří „outfit podle..“. Vyskládají outfit od hlavy po paty z našich produktů. Častokrát se takto dostáváme i do magazínů, kde jsou vyfocené modelky a u bot je uvedeno boty z Topánkova.

 

Topánkovo už několik měsíců spolupracuje s Dognetem, můžeš to nějak zhodnotit, co tato spolupráce zatím přinesla?

Affiliate se v našem marketingovém mixu objevil před rokem a jeho zařazení se ukázalo jako dobrá volba. Tento marketingový kanál nám postupně přináší víc a víc objednávek. Co je ale důležité, velmi dobře slouží k akvizici nových zákazníků. Proto doporučuji Dognet e-shopům každé velikosti.

 

My dáváme do kampaně vždy nějakých TOP 10 produktů, které se nejvíc prodávají, jenže vy stále měníte produkty. 

Chápu, ale u nás je tak rychlý pohyb produktů, že se vlastně ani nedá vypíchnout TOP 10.  

Stává se, že prodáte nějaké boty a potom už nemáte ty samé?

V fast fashion je to běžné. Avšak i tady jsou typy bot, jako například Converse, které budeme mít “snad” navždy. 🙂

Mohl bys prozradit aspoň TOP10 nosných produktů, které zaujmou zákazníky?

Stabilně silná kategorie jsou lodičky. V zimní sezóně holínky a v létě sandály

 

Chtěl bys něco vzkázat publisherům?

Ceníme si jejich práce, přináší nám to byznys a jsme si toho vědomí. Nejvíc, o co máme zájem ze strany publisherů, za čím se skrývá zároveň nejvíc práce, je hodnotný content, který oni umí připravit a toho si ceníme. Jsme otevření povídat si s publishery napřímo i přes vás. Máme zájem udělat nějakou speciální kampaň, která bude mít i jinou výšku provize, pokud bude obsah specifický.

Děkuji Ti, Marceli, za Tvůj čas. Byl to velmi příjemný rozhovor. Věřím, že se bude líbit i našim publisherům. Ať se Ti daří.

Petronela Pivarčiová
Petronela Pivarčiová

Group Business Manager

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?