Netradiční traffic, strašák zvaný GDPR či Bitcoin affiliate – jak bylo na prvním ročníku AFFILHERO CONF.?

Netradiční traffic, strašák zvaný GDPR či Bitcoin affiliate – jak bylo na prvním ročníku AFFILHERO CONF.?

Jak postavit funkční online katalog? Dá se vydělávat bitcoinem i přes affil? Přežijí affiliate projekty GDPR? I o těchto tématech se diskutovalo minulou sobotu v Brně na první česko-slovenské konferenci pro affiliate publishery, kterou společně zorganizovalo osm affiliate sítí, včetně Dognetu. Pro ty, kteří nestihli přijít, jsme sepsali krátký sumář.

Přes sto affiliate publisherů a nadšenců si našlo čas v sobotu, aby si popovídali o novinkách, trendech, tipech a tricích v oblasti affiliate. Den byl rozdělený do dvou částí, v první polovině byly workshopy pro úzkou skupinu přihlášených, po obědě se pokračovalo přednáškami v plném sálu. Celkově se konference zúčastnilo asi 120–130 lidí. 

Všechny fotky najdete v albu na Facebooku

Práce s WP All Import, levný traffic a jak na obsahový plán

Konferenci otevíral Jaroslav Janíček s detailním návodem, jak na práci s pro verzí pluginu WP All Import, od nastavení filtrů při importu až po rozběhnutí cronů. Původně plánovaný workshop Michala Majgota se ze zdravotních důvodů nemohl uskutečnit, takže ho zaskočil náš Štefan s tématem low-quality trafficu. Štefan nám představil všechny možné zdroje trafficu od adultu až po Taboolu – poučením je, že můžeme získat sice ohromný traffic za relativně málo peněz, ale návštěvy z těchto zdrojů jsou vhodné jen pro velmi specifické projekty. Také musíme dopředu myslet na capping, abychom peníze nespálili za pár sekund. Sérii workshopů ukončil Peťo Chodelka, který se podělil o zkušenosti s tvorbou obsahového plánu a řízení externistů – zajímavý byl příklad z maďarského trhu, kde Peťo spolupracuje s dvěma externisty, kteří se navzájem kontrolují.

Všechny fotky najdete v albu na Facebooku

Od cashbacků až po bitcoiny

Ondra Hájek nám přinesl detailní statistiky o překrytí kupónových webů a cashbacků s ostatními zdroji affiliate trafficu. Podle těchto statistik byl reálný překryv jen někde na úrovni 6 %. Na přednášku na místě reagoval i Ondřej Martinek, který měl sice jiné zkušenosti, každopádně se shodli na tom, že k programům je třeba přistupovat individuálně.

Všechny fotky najdete v albu na Facebooku

Nejbouřlivější diskusi během dne vyvolala jednoznačně přednáška o GDPR od Petry Dolejšové, která velmi záživným a věcným přístupem nás seznámila s hrozbami (ne)zavedení GDPR do praxe. Shrnout by se to dalo tak, že od příštího roku budete muset uživatele dopředu seznámit se vším, co plánujete s jeho údaji dělat, kde a jak je budete uchovávat a hlavně všechno byste měli mít do detailu zdokumentované. Je třeba mít jednoduše PAPÍR.

Štefanova téma bylo zajímavé zejména pro ty, kteří plánují v budoucnosti svůj projekt prodat. Kromě způsobu valuace projektu jsme se mohli seznámit například i s Jožou, který může být ve firmě buď extrémně důležitý a nenahraditelný, nebo úplně zbytečný – ani jednoho, ani druhého Jožu bychom zaměstnávat neměli, zejména pokud firmu chceme prodat.

Na závěr jsme se podívali do budoucnosti, o které jsme se na konci dozvěděli, že je to už celkem i přítomnost. Karel Fillner nám totiž ukázal hned pár příkladů, jak kryptoměny využít v affilu, neboť už teď existuje pár programů (i když značně okrajových), které si na svoje fungování vystačí s kryptoměnami.

Všechny fotky najdete v albu na Facebooku

Nasledovala už jen zasloužená afterka spojená s networkingem do pozdní noci, kde se živě diskutovalo (nejen o affilu). Pokud je něco, co vás zaujalo, co byste vylepšili nebo co vám na konferenci chybělo, napište nám, budeme rádi za inspiraci do druhého ročníku 🙂

Další fotky z akce najdete tady.

Profilový obrázek
Dávid Puha

Head Of Business Development

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?