Jak vypadá pracovní den affiliate manažera

Jak vypadá pracovní den affiliate manažera
Tento článek je psaný z pohledu první osoby – naší affiliate manažerky Katky. Článek psala celý den, aby vám mohla ukázat, co představuje takový běžný pracovní den, a na nic nezapomněla.
Pokračujeme tedy v pondělí. Do té doby si publisher promyslí, co vlastně chce importovat.
Jednomu publisherovi posílám XML feedy a dávám nějaké rady ohledně webu a pro druhého zjišťuji od inzerenta, zda by nebyl nějaký kupónek.
Mezitím mi Nela posílá screenshot s textem „zabav se“:
Už to budou skoro 2 roky, co jsem v Dognetu, a toto je stále ještě slabý odvar toho, co jsou schopní inzerenti napsat do vstupního formuláře.
Štefan (můj šéf) ví, že moje kreativita je na bodě mrazu a že mám problém vymyslet, co napsat do newsletteru, takže mi píše rovnou i celý obsah a nadpisy 😉 Exportuji tedy seznam publisherů z adminu a importujim do našeho mailing listu. Skočila jsem si ješte na záchod, kde jsem vyluštila jedno sudoku – abych těch čísel v této performance firmě náhodou neměla málo. 😀
Připravený newsletter posílám šéfovi na kontrolu a čekám. Zatím si vyměňuji e-maily s budoucími inzerenty.
Každý newsletter dělám s pomocí kopie toho předešlého. Zapomněla jsem odtud teď vyhodit poslední větičku. Upravuji, posílám znovu test šéfovi a po schválení zasílám publisherů.
Štefan zjišťuje, co dělám na tomto článku 🙂
PS: Ano, dnes mám narozeniny.
Třikrát týdně musím dát Štefanovi přehled, v jakém stavu jsou maďarské kampaně. Pokud to ještě nevíte, tak budeme spouštět maďarský Dognet – eDognet.hu. Podávám přehled a chci otestovat nasazení kódu první maďarské kampaně. Na to si však musím vytvořit publisherské konto. Registrace publishera mně přeposlala na nějakou divnou thank you page, takže dávám task našemu vývojáři a Štefanovi, ať se na to podívají.
Přišel mi e-mail „[PANEL] SalesLog Notifier„. Je to to stejné jako „[PANEL] ClicksLog Notifier“ ale na provize. V každé kampani mám nastavené, jak dlouho může NEPŘIJÍT konverze. Pokud je tento čas delší, přijde mi to všechno v tomto automatickém e-mailu a potom dělám testovací objednávky.
Jeden inzerent píše, že mu nejde schvalování provizí – „kolečko se dlouho točí“. Schvaluji tedy místo něho.
Publisher mi píše, že chce slevový kód na kampaň, která ještě není ani spuštěná 😀 Nuž, info o kupónu jsem už stihla dát do sdíleného Google Docs.
Budoucí inzerent se mě ptá, jak mají vypadat bannery, a mně už začíná kručet v žaludku.
Tasky na dnes se mi už pomalu krátí, e-maily už přestávají chodit, konečně jsem si našla čas a zapnula online chat. V poslední době jsem na něj moc času neměla a zapínám ho až k večeru.
Mám tu ještě task: „MAM CLEAR INBOX – můžeš to zkontrolovat“. Toto je takový alternativní vesmír by Štefan 😀
Mixuji si soylent. To je takové jídlo v prášku, na kterém sem tam fičím posledního půl roku. Pro víc info klikněte zde. Podle statistik newsletteru Fitlist – 80 % z vás klikne na odkaz „klikněte zde“ a 20 % klikne na „soylent“. Klikněte „zde“ prostě stále funguje 😀
9 h
Vyměňuji si e-maily s Astratexem. Změnily se podmínky kampaně a jsou automaticky zamítané ty provize, které přišly z více zdrojů. Avšak máme tu pár publisherů, kterým toho bylo zamítnuto opravdu mnoho a sem tam byl sale jen pár minut po posledním prokliku. Inzerent dělal revizi, našel pár provizí, které neměly být zamítnuté, a budou dělat novou, lepší verzi systému na kontrolu UTM. Posílám šéfovi info, že mi došla SMS od O2, že nezaplatil fakturu. Vyměňuji si ještě pár e-mailů s inzerenty ohledně integrace budoucích kampaní. Kontroluji e-mail „[PANEL] ClicksLog Notifier„, který náš dvorní programátor naprogramoval s pomocí API. V e-mailu jsou všechny kampaně, které nezaznamenaly proklik za posledních 24 hodin. Dělám tedy testovací proklik z mého účtu a čekám, zda se zapíše. Sem tam se totiž stane, že inzerent redesignuje web nebo programátor si vymyslí, že tento kus kódu není třeba a vypadne tracking. Proto máme nastavený monitoring na prokliky i na provize. Šéf mi oznamuje, že v 11 h bude muset jít vozit kočárek. IT Ocko jak se patří.
10 h
Píše mi publisher na Facebooku kvůli tomu, že se mu při XML importu nenahrávají obrázky. Během týdne jsem si s ním vyměnila desítky e-mailů, až jsme zjistili, že má přeplněný hosting. Po vyčištění hostingového prostoru problém přetrvává. Procházím s ním PHP nastavení hostingu, verzi PHP a memory limity v wp-config.php. Publisher nevěděl, jak se přihlašuje na FTP a s hostingem měl minimální zkušenosti. Než jsme se dostali k samotnému importu XML, bylo 11:40. No, zasekli jsme se hned při prvním kroku:
12 h
S naší sales manažerkou Nelou si vyměňuji zprávy ohledně spuštění tří kampaní. Někteří inzerenti si myslí, že můžeme spustit kampaň bez nasazení trackingu, jiní zase, že to spustíme bez smlouvy. Holt, nespustíme.

13 h
Konečně se dostávám k tomu, že mám vlastně i nějaké tasky na dnes. Otvírám naše podio.com. Zjišťuji, že naše brigádnice dokončila task na přidání bannerů do kampaně Tipsport.sk a můžu tedy kampaň spustit. Jak vypadá spuštění kampaně:- otestuji tracking (to jsem udělala předevčírem),
- zkontroluji, zda jsou v adminu bannery a klasický textový odkaz,
- od Štefana si vyžádám upravené logo na potřebný rozměr a náhledový obrázek pro Facebook (Štefan je offline – asi vozí kočárek. Ale naštěstí jsem si to od něho vyžádala už včera),
- napíšu popis kampaně na naši stránku www.dognet.sk a zároveň i popis do affil administrace,
- zkontroluji podmínky kampaně,
- pokud má kampaň XML feed, přidám ho na stránku XML feedů,
- zkontroluji, jestli máme v našem interním podio.com všechno vyplněné (výšky provize, smlouva…),
- publikuji novou kampaň, v administraci přepnu kampaň na veřejnou,
- dám Štefanovi task, aby to zavěsil na soc. sítě.
14 h
Je pátek a já mám homeoffice. To znamená, že tu není Štefan, který by mně už od 11 h plakal, že má hlad a pojďme na oběd. Takže jsem dnes ještě nič nejedla a leju do sebe druhou kávu. Konverze fičí, musím i já. Jdu se kouknout na Facebook, jestli mi zase někdo něco nepíše. Jasně, že ano. Típek chce jít speakovat na WordCamp – posílám mu odkaz na formulář pro speakery. Další se mě ptá: „jaká je podle tebe nejlepší reklama?“. Tak se ho ptám: „jaké je podle tebe nejlepší auto?“. A doplňuji to tím, že to se nedá takto všeobecně určit – je třeba poznat cílovku, budget, možnosti… Zpět k taskům. Musím poslat newsletter o našem novém BANEA systému.


15 h
Jdu na další task: