Jak vypadá pracovní den affiliate manažera
Jak vypadá pracovní den affiliate manažera
Tento článek je psaný z pohledu první osoby – naší affiliate manažerky Katky. Článek psala celý den, aby vám mohla ukázat, co představuje takový běžný pracovní den, a na nic nezapomněla.
9 h
Vyměňuji si e-maily s Astratexem. Změnily se podmínky kampaně a jsou automaticky zamítané ty provize, které přišly z více zdrojů. Avšak máme tu pár publisherů, kterým toho bylo zamítnuto opravdu mnoho a sem tam byl sale jen pár minut po posledním prokliku. Inzerent dělal revizi, našel pár provizí, které neměly být zamítnuté, a budou dělat novou, lepší verzi systému na kontrolu UTM. Posílám šéfovi info, že mi došla SMS od O2, že nezaplatil fakturu. Vyměňuji si ještě pár e-mailů s inzerenty ohledně integrace budoucích kampaní. Kontroluji e-mail „[PANEL] ClicksLog Notifier„, který náš dvorní programátor naprogramoval s pomocí API. V e-mailu jsou všechny kampaně, které nezaznamenaly proklik za posledních 24 hodin. Dělám tedy testovací proklik z mého účtu a čekám, zda se zapíše. Sem tam se totiž stane, že inzerent redesignuje web nebo programátor si vymyslí, že tento kus kódu není třeba a vypadne tracking. Proto máme nastavený monitoring na prokliky i na provize. Šéf mi oznamuje, že v 11 h bude muset jít vozit kočárek. IT Ocko jak se patří.10 h
Píše mi publisher na Facebooku kvůli tomu, že se mu při XML importu nenahrávají obrázky. Během týdne jsem si s ním vyměnila desítky e-mailů, až jsme zjistili, že má přeplněný hosting. Po vyčištění hostingového prostoru problém přetrvává. Procházím s ním PHP nastavení hostingu, verzi PHP a memory limity v wp-config.php. Publisher nevěděl, jak se přihlašuje na FTP a s hostingem měl minimální zkušenosti. Než jsme se dostali k samotnému importu XML, bylo 11:40. No, zasekli jsme se hned při prvním kroku: Pokračujeme tedy v pondělí. Do té doby si publisher promyslí, co vlastně chce importovat.12 h
S naší sales manažerkou Nelou si vyměňuji zprávy ohledně spuštění tří kampaní. Někteří inzerenti si myslí, že můžeme spustit kampaň bez nasazení trackingu, jiní zase, že to spustíme bez smlouvy. Holt, nespustíme. Jednomu publisherovi posílám XML feedy a dávám nějaké rady ohledně webu a pro druhého zjišťuji od inzerenta, zda by nebyl nějaký kupónek. Mezitím mi Nela posílá screenshot s textem „zabav se“: Už to budou skoro 2 roky, co jsem v Dognetu, a toto je stále ještě slabý odvar toho, co jsou schopní inzerenti napsat do vstupního formuláře.13 h
Konečně se dostávám k tomu, že mám vlastně i nějaké tasky na dnes. Otvírám naše podio.com. Zjišťuji, že naše brigádnice dokončila task na přidání bannerů do kampaně Tipsport.sk a můžu tedy kampaň spustit. Jak vypadá spuštění kampaně:- otestuji tracking (to jsem udělala předevčírem),
- zkontroluji, zda jsou v adminu bannery a klasický textový odkaz,
- od Štefana si vyžádám upravené logo na potřebný rozměr a náhledový obrázek pro Facebook (Štefan je offline – asi vozí kočárek. Ale naštěstí jsem si to od něho vyžádala už včera),
- napíšu popis kampaně na naši stránku www.dognet.sk a zároveň i popis do affil administrace,
- zkontroluji podmínky kampaně,
- pokud má kampaň XML feed, přidám ho na stránku XML feedů,
- zkontroluji, jestli máme v našem interním podio.com všechno vyplněné (výšky provize, smlouva…),
- publikuji novou kampaň, v administraci přepnu kampaň na veřejnou,
- dám Štefanovi task, aby to zavěsil na soc. sítě.