Zpracování URL pomocí zkracovače a přesměrování
Zpracování URL pomocí zkracovače a přesměrování
Pokud chcete využít vlastní prvek na propagaci kampaně nebo „prohnat“ URL přes zkracovač či tracking system, dávejte si pozor, na jakou URL odkazujete.
Aktuálně jsme řešili pár případů nefunkčního trackingu publisherů. Stížnosti přicházely hlavně proto, že se jim nezaznamenávají kliky, a tak ani prodeje. Všechny tyto problémy měly společný základ – chybnou URL.
Publisher si vygeneroval HTML kód banneru a převzal z něho jen část, a to URL adresu. Tu umístil na web přes zkracovač nebo nějaký nástroj na počítání kliků. To je však chyba!
HTML kód obsahuje „amp;“, což znefunkčňuje adresu, pokud je použitá jinak než v HTML kódu. „amp;“ reprezentuje znak „&“ pro určité typy HTML kódů. Vygenerovaný kód funguje 100% správně, pokud ho umístíte do HTML kódu beze změny. Vygenerovaná URL, která obsahuje „amp;“, funguje pouze v případě, kdy je umístěná v HTML kódu. Samostatně NEFUNGUJE! Více o „amp;“ najdete zde:
Proto pokud chcete použít zkracovač, nějaké počítadlo kliků nebo cokoliv jiné než jen standardní nasazení kódu stylem „copy/paste“, použijte „Klasický textový odkaz“.
Stejně tak platí, že při nasazení si na odkaz párkrát sami klikněte a pokud se objeví v seznamu kliknutí (Administrace > Přehledy > Seznam všech kliknutí), tak je všechno v pořádku. Zpoždění mezi klikem a zobrazením kliku v administraci je cca 20–30 minut. Případně nás kontaktujte a funkčnost prověříme. Jsme tu pro vás.