Kuponové weby musí hrát férově směrem k inzerentům i k návštěvníkům
Kuponové weby mají svoje pevné místo v rámci affiliate marketingu. Dokážou přinést přidanou hodnotu konverzi, návštěvníkovi a také inzerentovi. Připravili jsme k tomu dokonce i několik článků a videí v magazíní, či na Ecommerce Bridge.
SEO válka, která ničí trh
Aktuálně se ale v rámci konkurence mezi kuponovými weby rozhořela “válka” o to, kdo bude mít víc kuponů, nebo “akcí”, bez ohledu na přidanou hodnotu této aktivity. Dělají všechno pro to, aby měly toho “víc” a Google je posunul výše. A proto jako síť musíme zasáhnout. Pokud bychom to neudělali, celý segment kuponových publisherů by dál upadal a inzerenti by ho stále častěji zakazovali.
Musíme být fér jak vůči publisherům, tak inzerentům. Síť stavíme na kvalitě a podpoře obou stran. Proto musí “kvazi” akce na kuponových webech skončit. Není to fér vůči inzerentům a ani návštěvníkům webu.
Kuponové weby mají povolené zobrazovat:
- Reálné kupony pocházející z administrace sítě
- Proklik na podstránku, kde jsou velké, reálné a významné výprodeje
- Informaci, kdy je doprava zdarma
- Odkomunikovat slevu při registraci do e-shopu/newsletteru
- Krátkodobé výprodeje konkrétního produktu/značky (s proklikem na konkrétní podstránku e-shopu)
- Pokud to inzerent povoluje, používat “externí kupony”, které publisher najde na webu, v e-mailingu nebo sociálních sítích
Všeobecně se mohou používat věci, které mají přidanou hodnotu a nejsou tam jen proto, aby člověk klikl.
Kuponové weby mají zakázané zobrazovat:
- Akce typu “Slevy až 70 % v sekci XXX” a argumentovat tím, že někde mezi 1000 produkty v té sekci je nějaký, který má slevu 70 %. Toto není fér vůči návštěvníkovi a je to clickbait.
Zakázané je dávat podobné akce „jen aby byly“, tj. nekomunikuje je inzerent, nedohodl si to publisher přímo s inzerentem, nejsou časově ohraničené a jsou na kuponovém webu jen proto, aby tam bylo co nejvíc akcí. Tehdy to je vymyšlená akce, která není akceptovaná a je proti pravidlům.
- Vymyšlené nebo nefunkční kupony
- Neaktuální kupony – jestli “nestíháte” kontrolovat aktuálnost, nebo není známá platnost kuponu (kromě dlouhodobých kuponů), tak ho prostě nezobrazte. Ani jedna z těchto věcí není výmluva.
- Kupony, které nejsou určené na affiliate marketing.
- Přebírat kupony z jiných kuponových webů (často jsou určené pouze konkrétnímu publisherovi).
- Externí kupony (získané mimo sítě), pokud to inzerent nepovoluje.
V případě, že bude kuponový web nadále komunikovat zakázanými způsoby, bude ve smyslu VOP pokutovaný a v případě opakovaného porušení vyloučený z celé sítě. A víte, že Dognet v tomto drží slovo – nemáme zájem spolupracovat, když jedna strana nehraje fér a porušuje podmínky.