Kuponové weby musí hrát férově směrem k inzerentům i k návštěvníkům

Kuponové weby musí hrát férově směrem k inzerentům i k návštěvníkům

Kuponové weby mají svoje pevné místo v rámci affiliate marketingu. Dokážou přinést přidanou hodnotu konverzi, návštěvníkovi a také inzerentovi. Připravili jsme k tomu dokonce i několik článků a videí v magazíní, či na Ecommerce Bridge

SEO válka, která ničí trh

Aktuálně se ale v rámci konkurence mezi kuponovými weby rozhořela “válka” o to, kdo bude mít víc kuponů, nebo “akcí”, bez ohledu na přidanou hodnotu této aktivity. Dělají všechno pro to, aby měly toho “víc” a Google je posunul výše. A proto jako síť musíme zasáhnout. Pokud bychom to neudělali, celý segment kuponových publisherů by dál upadal a inzerenti by ho stále častěji zakazovali. 

Musíme být fér jak vůči publisherům, tak inzerentům. Síť stavíme na kvalitě a podpoře obou stran. Proto musí “kvazi” akce na kuponových webech skončit. Není to fér vůči inzerentům a ani návštěvníkům webu. 

Nebudeme dále tolerovat “clickbait” akce typu “Výprodej v sekci XXX až 70 %” a podobné věci, které nemají pro uživatele žádnou přidanou hodnotu.

Kuponové weby mají povolené zobrazovat:

  • Reálné kupony pocházející z administrace sítě
  • Proklik na podstránku, kde jsou velké, reálné a významné výprodeje
  • Informaci, kdy je doprava zdarma
  • Odkomunikovat slevu při registraci do e-shopu/newsletteru
  • Krátkodobé výprodeje konkrétního produktu/značky (s proklikem na konkrétní podstránku e-shopu)
  • Pokud to inzerent povoluje, používat “externí kupony”, které publisher najde na webu, v e-mailingu nebo sociálních sítích

    Všeobecně se mohou používat věci, které mají přidanou hodnotu a nejsou tam jen proto, aby člověk klikl. 

    Kuponové weby mají zakázané zobrazovat:

    • Akce typu “Slevy až 70 % v sekci XXX” a argumentovat tím, že někde mezi 1000 produkty v té sekci je nějaký, který má slevu 70 %. Toto není fér vůči návštěvníkovi a je to clickbait.

    Akce typu „Slevy až 80 % v sekci sport“ může být i reálná akce, která na kuponovém webu může být. Tedy jestli to takto komunikuje inzerent, je to na webu / sociálních sítích / mailingu inzerenta, je to časově omezené. Takto je to reálná dočasná komunikace akce/výprodeje ze strany inzerenta, a pokud to komunikuje (má na webu nebo to časově omezil), tak to může mít nasazené i kuponový web.

    Zakázané je dávat podobné akce „jen aby byly“, tj. nekomunikuje je inzerent, nedohodl si to publisher přímo s inzerentem, nejsou časově ohraničené a jsou na kuponovém webu jen proto, aby tam bylo co nejvíc akcí. Tehdy to je vymyšlená akce, která není akceptovaná a je proti pravidlům.
    • Vymyšlené nebo nefunkční kupony
    • Neaktuální kupony – jestli “nestíháte” kontrolovat aktuálnost, nebo není známá platnost kuponu (kromě dlouhodobých kuponů), tak ho prostě nezobrazte. Ani jedna z těchto věcí není výmluva. 
    • Kupony, které nejsou určené na affiliate marketing.
    • Přebírat kupony z jiných kuponových webů (často jsou určené pouze konkrétnímu publisherovi).
    • Externí kupony (získané mimo sítě), pokud to inzerent nepovoluje.

    V případě, že bude kuponový web nadále komunikovat zakázanými způsoby, bude ve smyslu VOP pokutovaný a v případě opakovaného porušení vyloučený z celé sítě. A víte, že Dognet v tomto drží slovo – nemáme zájem spolupracovat, když jedna strana nehraje fér a porušuje podmínky. 

    Víme, že jiné sítě jsou v tomto benevolentní, ale my ne. Od 1. 9. 2020 se tedy striktně kontrolují všechny aktivity a řeší ve smyslu pravidel. Je to v zájmu všech stran – inzerentů, návštěvníků i publisherů – pokud si chtějí udržet možnost získávat a propagovat nové kampaně.
    Štefan Polgári
    Štefan Polgári

    V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

    Další články, které by tě mohly zajímat

    Které inzerenty u nás najdete?