Zařazení affiliate kampaně do atribučního modelu v procesu objednávání

Zařazení affiliate kampaně do atribučního modelu v procesu objednávání

Je mnoho scénářů, jak se může zákazník dostat k objednávce. Může nakoupit přímo – chce nový parfém, napíše název domény do prohlížeče, najde parfém a udělá objednávku. Je jasné, že existuje daleko více možností, jak se k objednávce dostane a možnosti přibývají s počtem zařazených marketingových nástrojů v atribučním modelu. Při zařazení vícero marketingových kanálů je důležité právě zamyslet se nad všemi výdaji, které ovlivňují online nákup. Ne každý inzerent si je toho vědomý a správně odhadne výšku provize u výdajů na ostatní online-marketingové nástroje.

Jak se zapojují do nákupního procesu i jiné online-marketingové nástroje na zvýšení prodeje?

Zákazník hledá jarní boty. Vyhledá je pomocí google, něco najde, avšak nechá si to projít hlavou. Pár dní ho nahání retargeting. Později klikne na publisherův magazín, kde se chce dozvědět o jarních módních vychytávkách a proklikem nakonec udělá objednávku v e-shopu. Tak je do atribučního webu zapojeno několik marketingových kanálů.
Důležité je si uvědomit, že všechny se podílely na zprostředkování prodeje plnohodnotně. Do nákupního procesu se v tomto případě zapojil Google Adwords, retargeting a také affiliate kampaň.

Jak se vyplácí provize v affiliate kampani v takovémto případě?

Provize v affiliate kampani je dohodnutá v předem stanovené výšce. Pokud se affiliate dostane mezi jeden z bodů v atribučním modelu, je nutné počítat s tím, že takováto výška bude vyplacená. Nebude nijak redukovaná, protože affiliate marketing svoji práci udělal. Stejně jako např. retargeting nebo jiný nástroj.

Co má tedy udělat inzerent, aby bylo všechno správně nastavené?

V affiliate je jedno, kde byl zákazník před tím, než přišel na web publishera. Publisher navigoval zákazníka na e-shop, kde byla udělaná objednávka. Každý z bodů v atribučním modelu udělal svoji práci, za kterou bude plnohodnotně odměněný.
Provizi je nutné dopředu propočítat, aby zůstal v rámci marže prostor na její zaplacení v případě zapojení všech dostupných kanálů, které má inzerent k dispozici a které používá.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?