Využijte kuponové weby na zvýšení hodnoty košíku a up-sell

Využijte kuponové weby na zvýšení hodnoty košíku a up-sell

Kuponové weby v sobě skrývají potenciál, který se využívá velmi málo a dokáže dramaticky zvýšit hodnotu nákupního košíku v e-shopu. V rámci affiliate sítě Dognet pracujeme hlavně s obsahovými publishery, ale nemalé procento konverzí tvoří i tzv. kuponové weby. Jak s nimi pracovat, aby to bylo efektivní pro obě strany? 

Případ e-shopu Kytary.cz

Na Ecommerce Bridge jsem publikoval článek, kde rozebírám špatně nastavenou kampaň Kytary.cz. Bohužel generovala jen náklady, a to přesně z důvodu špatně nastavených spoluprací s kuponovými weby.  Správně nastavená affiliate kampaň má málokdy „flat“ provizi, tedy stejné podmínky pro všechny typy publisherů. 

V affiliate kampani je potřebné zohlednit přínos publisherů pro konverzi. Proto je „flat“ odměňování nereálné a málokdy se ukáže jako správné.

Okamžik na zvýšení hodnoty košíku

Přidaná hodnota kuponového webu je právě to, že dokáže oslovit zákazníka právě v okamžiku, kdy může něco do košíku „přihodit„. Když se nachází v objednávkovém procesu, vidí políčko „slevový kód“ a následně se snaží najít nějaký kupón přes vyhledávač. To je přesně ideální okamžik na to, kdy lze ukázat možnost, jak si sáhnout na slevu výměnou za vyšší nákup.

Zdroj: Ecommerce Bridge

VEZMĚME SI REÁLNÝ PŘÍKLAD:

  1. Zákazník nakupuje a na konci nákupu vidí políčko “kupón”.
  2. Zadá do Google “kupón eshop.cz”, vidí výsledky a kliká na první kuponový web, na který natrefí.
  3. Objeví se nezávislý zdroj kuponů.
  4. V košíku má nákup za 30 €, ale průměrná objednávka na e-shopu je 50 €.
  5. Správně nastavenou affiliate kampaní se na kuponovém webu vyskytne kupón “5 € kupón při nákupu nad 70 €”.
  6. Člověk klikne na kupón, získává ho a prostě si přihodí věci do košíku, aby měl 5€ slevu.

E-shop získal vyšší objednávku a kuponový web reálně vytvořil přidanou hodnotu. Samozřejmě je třeba reálně přepočítat nákladovost a zohlednit strategické cíle e-shopu.

Druhy kuponů pro „vytěžení“ košíku

  • Kupón „XXX“ na poštovné zdarma při nákupu nad XXX€
  • Kupón „XXX“ na sortiment značky YYY
  • Kupón „XXX“ na dárek k nákupu nad XXX€
  • Kupón „XXX“ na 3letou záruku u značky YYY
  • Kupón „XXX“ na slevu při nákupu nad XXX€
  • Kupón „XXX“ na MAXI slevu při nákupu nad XXXX€
  • Kupón „XXX“ na pojištění proti krádeži pro značku YYY

Stále je třeba myslet na to, co umíte jako e-shop nabídnout navíc, co potřebujete a hlavně si to přepočítat a nasimulovat.

V síti máme vyškolené affiliate manažery i relationship manažery, kteří našim inzerentům rádi poradí i s nastavením kuponových webů. Jsme tu pro vás 🙂
Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?