
Využijte kuponové weby na zvýšení hodnoty košíku a up-sell
Kuponové weby v sobě skrývají potenciál, který se využívá velmi málo a dokáže dramaticky zvýšit hodnotu nákupního košíku v e-shopu. V rámci affiliate sítě Dognet pracujeme hlavně s obsahovými publishery, ale nemalé procento konverzí tvoří i tzv. kuponové weby. Jak s nimi pracovat, aby to bylo efektivní pro obě strany?
Případ e-shopu Kytary.cz
Na Ecommerce Bridge jsem publikoval článek, kde rozebírám špatně nastavenou kampaň Kytary.cz. Bohužel generovala jen náklady, a to přesně z důvodu špatně nastavených spoluprací s kuponovými weby. Správně nastavená affiliate kampaň má málokdy „flat“ provizi, tedy stejné podmínky pro všechny typy publisherů.
Okamžik na zvýšení hodnoty košíku
Přidaná hodnota kuponového webu je právě to, že dokáže oslovit zákazníka právě v okamžiku, kdy může něco do košíku „přihodit„. Když se nachází v objednávkovém procesu, vidí políčko „slevový kód“ a následně se snaží najít nějaký kupón přes vyhledávač. To je přesně ideální okamžik na to, kdy lze ukázat možnost, jak si sáhnout na slevu výměnou za vyšší nákup.
Zdroj: Ecommerce Bridge
VEZMĚME SI REÁLNÝ PŘÍKLAD:
- Zákazník nakupuje a na konci nákupu vidí políčko “kupón”.
- Zadá do Google “kupón eshop.cz”, vidí výsledky a kliká na první kuponový web, na který natrefí.
- Objeví se nezávislý zdroj kuponů.
- V košíku má nákup za 30 €, ale průměrná objednávka na e-shopu je 50 €.
- Správně nastavenou affiliate kampaní se na kuponovém webu vyskytne kupón “5 € kupón při nákupu nad 70 €”.
- Člověk klikne na kupón, získává ho a prostě si přihodí věci do košíku, aby měl 5€ slevu.
Druhy kuponů pro „vytěžení“ košíku
- Kupón „XXX“ na poštovné zdarma při nákupu nad XXX€
- Kupón „XXX“ na sortiment značky YYY
- Kupón „XXX“ na dárek k nákupu nad XXX€
- Kupón „XXX“ na 3letou záruku u značky YYY
- Kupón „XXX“ na slevu při nákupu nad XXX€
- Kupón „XXX“ na MAXI slevu při nákupu nad XXXX€
- Kupón „XXX“ na pojištění proti krádeži pro značku YYY
Stále je třeba myslet na to, co umíte jako e-shop nabídnout navíc, co potřebujete a hlavně si to přepočítat a nasimulovat.