V síti je pro nás ochrana a kvalita trafficu na prvním místě
V síti Dognet máme nastavené velmi citlivé procesy a algoritmické roboty na kontrolu kvality trafficu. Celý affiliate marketing je založený na důvěře. Proto si v síti zakládáme na tom, abychom udělali maximum pro to, aby se na nás mohl spolehnout inzerent i v oblasti ochrany a kvality trafficu.
Děláme e-commerce affiliate marketing a ten tvoří určité spektrum publisherů. Nepracujeme s takovými, kteří prioritně dělají pop-up traffic, gambling či porno. Nemáme zájem o jejich typ trafficu. Máme zájem o poctivé publishery, kteří pro návštěvníky tvoří obsah nebo služby s reálnou hodnotou.
Prvky ochrany sítě Dognet
Síť je od začátku projektovaná tak, aby byla chráněná před nežádoucími publishery. Než se publisher dostane ke kampani, musí projít vícerými kontrolními body. Všechno záleží jen na tom, jak chce inzerent řešit vstup publishera do kampaně.
Kontrolní body:
- Registrace do sítě – probíhá schvalovací proces, kdy zkoumáme kvalitu publishera hned při vstupu. Pokud jde o zahraničního publishera, má nedokončený web nebo pochybné registrační údaje, vždy žádáme další informace, na jejichž základě ho buď zamítneme, nebo vykomunikujeme. Pokud s ním nejsme spokojení a jeho aktivity není možné zkontrolovat, hned ho zamítneme.
- Vstup do kampaně kontrolovaný sítí – pokud je kampaň uzavřená, musí publisher popsat, jak chce kampaň propagovat. Pokud popis není dostačující, komunikujeme, dokud nemůžeme 100% rozhodnout o tom, zda je pro síť a kampaň vhodným publisherem.
- Vstup do kampaně kontrolovaný inzerentem – schvalování si může řešit i sám inzerent a rozhodovat o tom, koho vpustí a koho ne.
- Neustálá průběžná kontrola – síť kontrolujeme jak ručně, tak algoritmickým robotem 365 dní v roce, několik tisíckrát denně. A je jedno, jestli publishery schvaluje inzerent, síť, nebo je kampaň otevřená.
Proaktivní a nekompromisní kontrola
Jak je mezi publishery známé, jsme vcelku nekompromisní v kontrole a správě trafficu, který doručujeme inzerentům. Když něco nesedí, většinou komunikujeme s publisherem ještě dříve, než si inzerent čehokoliv všimne. A je to fér, protože i v tomto by se měl moci inzerent do velké míry spolehnout na síť. Je alibistické, když nějaká síť řekne, že: „Je to věc inzerenta, koho si do kampaně pustí. My jsme jen technické řešení.“
Poskytovat jen technické řešení není naše cesta. Poskytujeme affiliate kampaň jako službu a přidanou hodnotu. A proto musíme stát za tím, co doručujeme inzerentům.
Algoritmický robot Qtracker nahrazuje desítky lidí
V roce 2019 jsme do chodu uvedli novinku, a to algoritmický systém Qtracker, který dohlíží na anomálie v síti, které se při velkých kampaních ručně ani nedají pokrýt. Neustále kontroluje, zda se „neděje něco“ co by bylo nutné prošetřit. Obsluhuje desítky scénářů, které odhalují neobvyklé chování a aktivity v síti.
Co například?
- Když někdo začne mít příliš mnoho prokliků – to může být příznak nekvalitního trafficu například z redirectů nebo pop-up traffic. Ten je v síti absolutně tabu a při jeho použití je publisher okamžitě vyhozený ze sítě bez nároku na jakékoliv provize. Umíme to identifikovat a vyřešit řádově v hodinách a ne v týdnech „až by si toho někdo všiml“.
- Když někdo začne mít příliš mnoho konverzí nebo naopak – když někdo nasadí kampaň a začne mít anomálně mnoho konverzí, kontrolujeme nasazení kampaně. Zda je všechno OK, zda je to správné a přínosné pro inzerenta. To samé naopak, když klesnou počty konverzí, řešíme, proč se tak děje. Snažíme se zjednat nápravu ve prospěch inzerenta.
- Když někomu chybí jednoznačný zdroj trafficu – když u konverzí chybí „refferer“, tedy URL odkud se člověk proklikl. Dbáme na to, abychom věděli, odkud traffic pochází a když tento údaj chybí, Qtracker to hlásí a affiliate manažeři to řeší. Chybějící refferer je často příznakem toho, že se publisher snaží něco skrýt. A to není v síti tolerované, protože hrajeme otevřenou hru jak s publishery, tak s inzerenty.
- Když někdo pošle e-mailing – většina kampaní má podmínku, že e-mailing je nutné posílat na schválení. Pokud zaznamenáme rozeslání e-mailingu, umíme prověřit, zda je to v pořádku, nebo ne. Pokud šlo o porušení pravidel, publishera okamžitě konfrontujeme.