V anketě mezi publishery jasně zvítězily lokální sítě nad globálními

V anketě mezi publishery jasně zvítězily lokální sítě nad globálními
V červenci 2017 se uskutečnila mezi publishery anketa, která jasně ukázala lepší pozici lokálních affiliate sítí v porovnání s globálními hráči.
Anketa probíhala online a zúčastnilo se jí 252 slovenských a českých publisherů. Propagovaná byla přes Twitter, LinkedIn, Google+, přes zájmové skupiny na Facebooku a také newslettery. Celkově publisheři odpovídali na 6 otázek, z nichž 4 byly přímo předmětem výzkumu. Anketa byla distribuovaná maximem možných kanálů. Jak ankteta vypadala, se můžete podívat v článku.
Více než polovina respondentů se dá považovat za aktivní publishery, kteří mají minimálně 1 konverzi týdně. 34 % má dokonce minimálně jednu konverzi za den. Při srovnání různých cílových skupin se data lišila jen minimálně. Data a grafy proto vycházejí z celkových výsledků.

Publisherům se lépe komunikuje s lokální sítí
První otázka jasně ukazuje dominanci lokálních sítí při komunikaci s publishery. A to se týká jak začátečníků, tak pokročilých publisherů. Bohužel, globální sítě často poskytují jen technické řešení a komunikace je pro ně sekundární – nemají na ni tolik prostoru. Lokální sítě jim poskytují lepší support, což vyjádřilo až 65 % ze zúčastněných publisherů.
Vyplácení je podobné
Při vyplácení to nebylo až tak jednoznačné. 40 % zúčastněných vnímá jistoty při vyplácení provizí stejně v lokálních i globálních sítích. 49 % cítí větší jistotu u lokální sítě.
Publisheři mají raději lokální sítě
Stejně tak v rámci stability jsou lokální sítě na tom lépe. Důvodem je právě to, že lokální síť se snaží inzerenta usměrnit, vysvětlit problematiku a už při spuštění kampaně mu poskytuje informace, které pomůžou efektivitě kampaně. U globálních sítí systém umožňuje libovolně měnit podmínky a nezkušený inzerent tak může přijít o spolupracující publishery. Lokální síť umí dát inzerentovi lepší podporu. Péče nekončí u dobití kreditu. Proto až 60 % publisherů cítí v lokální síti větší stabilitu.
Jednoznačný výběr
Poslední otázka je nejjednoznačnější. Pokud si má publisher vybrat, lépe se mu spolupracuje s lokální než globální sítí. Publisheři jsou ti, kteří vytvářejí efektivitu a konverze, proto je velmi důležité naslouchat jejich názoru.