V červenci 2017 se uskutečnila mezi publishery anketa, která jasně ukázala lepší pozici lokálních affiliate sítí v porovnání s globálními hráči.
Anketa probíhala online a zúčastnilo se jí
252 slovenských a českých publisherů. Propagovaná byla přes Twitter, LinkedIn, Google+, přes zájmové skupiny na Facebooku a také newslettery. Celkově publisheři odpovídali na 6 otázek, z nichž 4 byly přímo předmětem výzkumu. Anketa byla distribuovaná maximem možných kanálů. Jak ankteta vypadala, se můžete podívat
v článku.
Více než
polovina respondentů se dá považovat za
aktivní publishery, kteří mají minimálně 1 konverzi týdně.
34 % má dokonce minimálně jednu konverzi za den. Při srovnání různých cílových skupin se data lišila jen minimálně. Data a grafy proto vycházejí z celkových výsledků.
Publisherům se lépe komunikuje s lokální sítí
První otázka jasně ukazuje dominanci lokálních sítí při komunikaci s publishery. A to se týká jak začátečníků, tak pokročilých publisherů. Bohužel, globální sítě často poskytují jen technické řešení a komunikace je pro ně sekundární – nemají na ni tolik prostoru.
Lokální sítě jim poskytují lepší support, což vyjádřilo až
65 % ze zúčastněných publisherů.
Vyplácení je podobné
Při vyplácení to nebylo až tak jednoznačné. 40 % zúčastněných vnímá jistoty při vyplácení provizí stejně v lokálních i globálních sítích.
49 % cítí větší jistotu u
lokální sítě.
Publisheři mají raději lokální sítě
Stejně tak v rámci
stability jsou
lokální sítě na tom
lépe. Důvodem je právě to, že lokální síť se snaží inzerenta usměrnit, vysvětlit problematiku a už při spuštění kampaně mu poskytuje informace, které pomůžou efektivitě kampaně.
U globálních sítí systém umožňuje libovolně měnit podmínky a nezkušený inzerent tak může přijít o spolupracující publishery. Lokální síť umí dát inzerentovi lepší podporu. Péče nekončí u dobití kreditu. Proto
až 60 % publisherů cítí v lokální síti větší stabilitu.
Jednoznačný výběr
Poslední otázka je nejjednoznačnější. Pokud si má publisher vybrat, lépe se mu spolupracuje s lokální než globální sítí. Publisheři jsou ti, kteří vytvářejí efektivitu a konverze, proto je velmi důležité naslouchat jejich názoru.
Vybírejte opatrně a prověřujte si čísla
Proto je důležité vybírat poskytovatele affiliate řešení nejen podle velikosti a údajů, které deklaruje. Data se často a ráda míchají. Například se často stává, že
globální sítě deklarují ve svých lokálních pobočkách
extrémně vysoký počet aktivních publisherů. Samozřejmě, tento počet je
platný pro celou globální síť a nejen pro daný trh.
Ze zkušenosti víme, že uváděný počet je i 10–15krát vyšší, než je realita. A nejhorší je, že tyto „počty“ jsou uváděné ve statistikách lokálního trhu, takže inzerent jasně připisuje toto číslo k danému trhu a ne ke globálnímu. Tím sítě jasně
zavádějí potenciální
inzerenty. Proto si dobře ověřte čísla.
Jak ukazuje výzkum, pro vaši kampaň může být „menší“ lokální síť lepší volbou. Jaké má naše síť extra věci? Máme pro vás speciální článek s rozšířeným popisem.
Chcete sa zapojiť? Sme tu pre vás