V anketě mezi publishery jasně zvítězily lokální sítě nad globálními

V anketě mezi publishery jasně zvítězily lokální sítě nad globálními

V červenci 2017 se uskutečnila mezi publishery anketa, která jasně ukázala lepší pozici lokálních affiliate sítí v porovnání s globálními hráči.

Anketa probíhala online a zúčastnilo se jí 252 slovenských a českých publisherů. Propagovaná byla přes Twitter, LinkedIn, Google+, přes zájmové skupiny na Facebooku a také newslettery. Celkově publisheři odpovídali na 6 otázek, z nichž 4 byly přímo předmětem výzkumu. Anketa byla distribuovaná maximem možných kanálů. Jak ankteta vypadala, se můžete podívat v článku.

Více než polovina respondentů se dá považovat za aktivní publishery, kteří mají minimálně 1 konverzi týdně. 34 % má dokonce minimálně jednu konverzi za den. Při srovnání různých cílových skupin se data lišila jen minimálně. Data a grafy proto vycházejí z celkových výsledků.

Publisherům se lépe komunikuje s lokální sítí

První otázka jasně ukazuje dominanci lokálních sítí při komunikaci s publishery. A to se týká jak začátečníků, tak pokročilých publisherů. Bohužel, globální sítě často poskytují jen technické řešení a komunikace je pro ně sekundární – nemají na ni tolik prostoru. Lokální sítě jim poskytují lepší support, což vyjádřilo až 65 % ze zúčastněných publisherů.

Vyplácení je podobné

Při vyplácení to nebylo až tak jednoznačné. 40 % zúčastněných vnímá jistoty při vyplácení provizí stejně v lokálních i globálních sítích. 49 % cítí větší jistotu u lokální sítě.

Publisheři mají raději lokální sítě

Stejně tak v rámci stability jsou lokální sítě na tom lépe. Důvodem je právě to, že lokální síť se snaží inzerenta usměrnit, vysvětlit problematiku a už při spuštění kampaně mu poskytuje informace, které pomůžou efektivitě kampaně.

U globálních sítí systém umožňuje libovolně měnit podmínky a nezkušený inzerent tak může přijít o spolupracující publishery. Lokální síť umí dát inzerentovi lepší podporu. Péče nekončí u dobití kreditu. Proto až 60 % publisherů cítí v lokální síti větší stabilitu. 



Jednoznačný výběr

Poslední otázka je nejjednoznačnější. Pokud si má publisher vybrat, lépe se mu spolupracuje s lokální než globální sítí. Publisheři jsou ti, kteří vytvářejí efektivitu a konverze, proto je velmi důležité naslouchat jejich názoru.

Vybírejte opatrně a prověřujte si čísla

Proto je důležité vybírat poskytovatele affiliate řešení nejen podle velikosti a údajů, které deklaruje. Data se často a ráda míchají. Například se často stává, že globální sítě deklarují ve svých lokálních pobočkách extrémně vysoký počet aktivních publisherů. Samozřejmě, tento počet je platný pro celou globální síť a nejen pro daný trh.

Ze zkušenosti víme, že uváděný počet je i 10–15krát vyšší, než je realita. A nejhorší je, že tyto „počty“ jsou uváděné ve statistikách lokálního trhu, takže inzerent jasně připisuje toto číslo k danému trhu a ne ke globálnímu. Tím sítě jasně zavádějí potenciální inzerenty.  Proto si dobře ověřte čísla.

Jak ukazuje výzkum, pro vaši kampaň může být  „menší“ lokální síť lepší volbou. Jaké má naše síť extra věci? Máme pro vás speciální článek s rozšířeným popisem

Chcete sa zapojiť? Sme tu pre vás

V anketě mezi publishery jasně zvítězily lokální sítě nad globálními

Ohodnoťte tento příspěvek



Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?