Hlídáte si u affiliate kampaně zdroje trafficu?

Hlídáte si u affiliate kampaně zdroje trafficu?

Stále se setkáváme s tím, že inzerenti zapomínají na kontrolu zdrojů trafficu, které jim affiliate kampaně přinášejí. Potom od publisherů slyšíme, že “tam to neřeší, tam jim je to jedno”. “Tam” myslí jiné affiliate sítě, které všechnu zodpovědnost za kvalitu trafficu hážou na inzerenty a nijak to proaktivně neřeší.

Přenesení zodpovědnosti

Je velmi důležité, aby konverze, které přicházejí přes affiliate kampaň, měly i reálnou přidanou hodnotu. Od publisherů víme, že je jiné sítě vyplácejí i za konverze, které nejsou úplně čisté. Prostě síť neřeší publishery a háže to na inzerenta a jeho zodpovědnost. Inzerent si má sám hlídat, koho pustí do kampaně a co se v kampani následně děje. Síť prodává technické řešení a ne službu.

Hlídání kvality

V síti Dognet kvalitu proaktivně řešíme. Každý den globálně kontrolujeme konverze a jejich původ. Pokud tam vidíme nějaké nejasnosti, hned kontaktujeme publishera a řešíme to s ním. Samozřejmě, i nám se párkrát stalo, že nám něco uniklo. Ale denně vylepšujeme procesy tak, abychom tomu co nejvíc bránili a chránili kvalitu.

Chceme a poskytujeme affiliate program jako službu inzerentovi. Nejen jako technické řešení, které musí ovládat a hlídat inzerent sám.
Představte si, že byste si u inzerce v obsahové síti Google museli samostatně kontrolovat weby, kde se zobrazuje vaše reklama. To samozřejmě  dělat nemusíte, protože i Google to řeší za vás.

Vyloučení publisheři

Nechceme čekat, až se inzerent ozve s problémem. Přesně to nám publisheři píšou, že je máme “nechat být”, než na to nepřijde inzerent. To je ale špatné řešení a žádná affiliate síť by to dopustit neměla. Prostě to není fér. Realita je ale trochu jiná. Zaměřujeme se na kvalitní traffic od obsahových publisherů s jasnou přidanou hodnotou. 

Co je hlavní problém?

  • Redirect traffic z domén, který nepřináší přidanou hodnotu
  • Bidding na značková klíčová slova v rámci PPC. Nejčastěji kupónové weby a cashback systémy inzerují na klíčová slova jako “NázevEshopu kupón”, “NázevEshopu zleva”  a podobně. To není správné a je to parazitování na značce. V naší síti to netolerujeme, ale jiné sítě s tím problém nemají. Prostě čekají, až na to inzerent přijde sám.
  • Neznámý traffic skrytý za přesměrováním. Musí být zcela jasné, odkud traffic pochází. Inzerenti platí za stovky konverzí, které reálně affiliate kampaň nepřinesla nebo jen s minimálním podílem. U nás máme přehled o tom, co kdo dělá, i když refferal ve statistice chybí. Známe publishery, a pokud je něco „podezřelé“, řešíme to. 

Hledejte službu a ne technické řešení

Mít ve firmě full-time kolegu, který by měl 100% znalosti affiliate marketingu, je náročný úkol. Delegujte správu a dělejte jen nejnevyhnutelnější kroky při správě programu. Uděláme maximum pro to, abychom vám kvalitu trafficu uhlídali. A to je standardní služba, kterou od nás dostanete. Nemusíte si za to připlácet ani o ni žádat.

Jsme tu pro vás.

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?