
Affiliate je a bude pro e-shopy i nadále ideální zdroj objednávek
Uzavření většiny kamenných prodejen přesunulo nákupy na internet. A to i u těch oborů, jejichž prodejny i nadále fungují. V Dognet vidíme skokový nárůst počtu objednávek o 15-50 % dle jednotlivých e-shopů. Online nakupují i ti, kteří to doposud odmítali nebo nakupovali jen sporadicky.
Pozitivem tak může být skutečnost, že po opětovném otevření prodejen mnozí zákazníci u nakupování na internetu již zůstanou.
Na druhou stranu mnoho e-shopů řeší problém s dodávkami zboží a kapacitami expedice. V obou případech přijímají různá opatření v podobě prodloužení dodací lhůty, omezení sortimentu a výdajů. Častokrát již management řeší snižování nákladů, restrukturalizaci investic včetně posuzování efektivity útrat do online reklamy s výhledem do budoucna.
Jaký je očekávaný vývoj investic do online reklamy
Podle agentury Acomware již došlo k poklesu výdajů na online reklamu v průměru o 42 %, očekává se pokles až o 65 %. To se však netýká affiliate. V Dognet nezaznamenáváme žádné omezování kampaní, spíše naopak. Výjimkou jsou online lékárny, kde nestíhají pokrýt až dvojnásobnou poptávku. Ale i zde přes zastavení investic do jiných reklamních kanálů affiliate kampaně pokračují, jen s menšími či většími omezeními.
Celý článek o vývoji a očekávání investic do online reklamy od Acomware
Proč je a bude affiliate marketing optimální zdroj objednávek
Na rozdíl třeba od PPC či RTB, v affiliate platíte jen za skutečně doručenou a zákazníkem zaplacenou objednávku. Pokud tedy nedostanete od zákazníka zaplaceno, a to z jakéhokoliv důvodu, nic vás reklama v affiliate nestojí. Zobrazení reklamy na našich partnerských webech i návštěvnost od nich získáváte stále zdarma. Náklady na objednávku máte pod kontrolou a v pevně stanovené výši, kterou si sami stanovíte dle možností a cílů.
U Dognet navíc platíte provize fakturou až po skončení období, nechceme žádný kredit předem. Tedy platíte až v okamžiku, kdy máte již většinu objednávek od zákazníků zaplacených. Affiliate se tak z většiny financuje sám, bez dopadů do cash flow. Dovedete si představit, že byste třeba Google nebo Seznam požádali, ať vám utracený kredit vrátí, protože třetinu sortimentu nebo lidí ve skladu nemáte momentálně k dispozici? Anebo že zaplatíte za reklamu až vám zaplatí zákazník?
Držíme vám palce!