11 agentur a 11 školení affiliate marketingu během 6 týdnů
V létě se nám podařilo dohodnout a zrealizovat v průběhu 6 týdnů až 11 školení pro marketingové agentury i přes dovolenkovou sezónu. Velmi si vážíme, že si na nás našli čas desítky lidí. Setkávali jsme se, jak nám situace dovolila – online, ale i osobně, což bylo ještě příjemnější. 🙂
Celé to začalo požadavkem Michala Dedinského z Performics, který chtěl pro svoje lidi udělat širší diskusi o tom, jak vlastně affiliate funguje. To bylo ještě v říjnu 2020 a dávalo to smysl nejen jim, ale i nám.
V Dognetu se od začátku zaměřujeme na edukaci trhu, většinou však směrem k publisherům. Možná jste už zachytili i nedávno vydanou knihu Tvorba vydělávajícího webu – Krok za krokem. Proto jsme byli rádi, že se k nám tento požadavek dostal ze strany agentury, a tedy jsme se mohli podělit o informace tentokrát směrem k inzerentovi. O to jsme byli raději, že tento požadavek vzešel z jejich vlastní iniciativy. Jsme rádi, že i přes jejich velké zkušenosti hledají nové informace a že hledají přímo u zdroje.
Na zimu nás však všechny zastihla korona. Opět. Od října uběhlo několik měsíců, a než se našel čas, byla polovina dubna. Nechtěli jsme jít však do toho jen s úsměvem a dobrou náladou. Samozřejmě že to chtělo trochu víc přípravy, koncept a prezentaci tak, aby tam bylo co nejvíc informací, ale zkonzumovatelných za 1–1,5 hodiny. Stále jsme na to hleděli jako na jednorázovou záležitost. Ale nakonec se toho chytil náš šéf, Štefan Polgári. Měl výborný nápad. A tedy, proč nenabídnout tato individuální školení i do jiných agentur?
První až jedenácté školení
2. června jsme tedy měli první školení a v polovině července to jedenácté. Mysleli jsme, že to v okurkové sezóně bude efektivně strávený čas a také byl. Jen ta okurková sezóna nebyla. 😀 Práce stejně a ještě i něco extra. Musím říct i za kolegyni Júlii, že to byl náročný měsíc. Tímto pozdravujeme a obdivujeme všechny školitele, kteří to denně zvládají. 😉
V každém případě určitě nelitujeme ani jednoho z těchto školení. Byl to vždy velmi příjemně strávený čas s novými lidmi, s novými otázkami a novými názory.
Setkali jsme se i s nováčky, kteří jsou na stáži, ale i se zkušenými online marketingovými lidmi, kteří působí v segmentu dlouhé roky. Vždy jsme se dostali k zajímavé diskusi, kde jsme zase mohli poznat i jejich pohled na věc.
Věřím, že v této naší snaze lidé z agentur našli nové informace a pomohli jsme tak opět rozšířit povědomí o fungování affiliate marketingu na Slovensku, v Česku i v zahraničí.
Tak jako celý online marketing, tak také affiliate marketing se rychle vyvíjí a mění. Dnes to už nejsou „jen půjčky a bannery“. Affiliate dokáže být už plnohodnotný zdroj návštěvnosti, i když stále je doplněk do mixu online marketingových nástrojů. Důležité je s ním umět správně pracovat a nastavit ho tak, aby dával e-shopu přidanou hodnotu. Naším cílem bylo vysvětlit, jak se dá k tomu co nejvíc přiblížit a jak široké možnosti affiliate v rámci svých nastavení nabízí.
Pokud byste měli zájem možná otevřít širší diskusi o affiliate marketingu, klidně napište na pivarciova@dognet.sk a něco vymyslíme. 🙂
Řekli o nás:
Naše setkání s dámami z Dognetu u nás ve Visibility bylo jedno z nejkonstruktivnějších setkání s partnery za velmi dlouhé období. Mně osobně, protože pracuji na digitálních strategiích, dala prezentace vynikající vhled do praktického fungování affiliate marketingu na Slovensku a v sousedních zemích. Měli jsme si možnost upřímně popovídat o možnostech affilu a vhodnosti při různých scénářích a jak vypadá celý proces od vyhodnocení, zda je affiliate marketing vhodný pro daný projekt, až po měření a reporting. Díky, Dognete!
Ján Andrejko
Strategy Director, Visibility
V první řadě velmi děkuji za čas, který jste s námi strávili. Myslím, že mně i kolegyním to dalo více nových poznatků, které, věřím, že zužitkujeme co nevidět v praxi. 🙂
Pokud dojde z naší strany k nějakým otázkám nebo konkrétní značce, tak vás velmi rádi oslovíme a pustíme se do spolupráce.
Tomáš Šmelko,
Account Director, Promiseo
Ľubomír Šimko
Director, KreativGang