🚀 Nový systém Dognet 2.0 jako jediná administrace sítě od 1.10.2025 Více v článku

15 argumentů, proč jsou CSS partneři pro vaši kampaň vhodná volba

15 argumentů, proč jsou CSS partneři pro vaši kampaň vhodná volba

S příchodem AI Search (SGE) od Googlu se mění způsob, jakým se zobrazují výsledky vyhledávání. Mnohé obsahové weby a SEO publisheři zaznamenali pokles návštěvnosti, protože generativní AI často nahrazuje klasické odkazy vlastními odpověďmi.

 

Co to znamená pro e-shopy?

Tradiční formy organické propagace (obsahové články, recenze, SEO projekty) mohou v následujících měsících a letech ztrácet na efektivitě. Samozřejmě stále budou hrát v affiliate marketingu důležitou roli. Už dnes je ale důležité hledat nové možnosti získávání návštěvnosti z affiliate kampaní.

 

Proč jsou CSS publisheři odpovědí na tuto změnu?

  • CSS reklama zůstává v Shopping boxu – tedy mimo přímý zásah AI odpovědí.
  • Placené formáty mají prioritu – Google je neobchází ani ve výsledcích generovaných AI.
  • Výkonnostní model zajišťuje návratnost – i když jiné kanály ztrácejí spolehlivost, CSS je měřitelný, kontrolovatelný a garantuje výkon.

V době, kdy se digitální svět mění, je CSS affiliate kanál stabilním bodem v marketingovém mixu. A dokáže pokrýt nejen Google Shopping, ale i Microsoft Ads (Shopping), který je součástí výsledků v ChatGPT.

 

1. Vaše produkty v Google Shoppingu více než 1x – a to bez konkurence s vlastními kampaněmi

CSS partneři vstupují do aukce samostatně přes vlastní Merchant Center a kampaně, takže nesoutěží s interními kampaněmi e-shopu. Naopak – doplňují je a zvyšují pokrytí výsledků vyhledávání, čímž se zvyšuje šance na zobrazení produktů bez navýšení vlastního CPC. Výsledek? Ve vyhledávání jste viditelnější než konkurence.

Více o tomto tématu píše přímo Google.

Affiliate kampaně (např. přes CSS) neovlivňují přímo CPC e-shopu a kampaně si nekonkurují. Google zobrazuje tu nabídku, která je pro uživatele nejrelevantnější, takže e-shop může díky affiliate partnerům získat více prostoru bez navýšení vlastního rozpočtu.  Barbora Kučerová, Account manager, Winnero.Shopping s.r.o.
Affiliate CSS není konkurencí, ale rozšířením. Zaměřujeme se na jiný sortiment, jiná publika nebo jiné bidding strategie. Google navíc zajišťuje, že mezi partnery neprobíhá cenová válka ve stejné aukci. CPC se vám tedy nezvýší. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

2. Nulové riziko – platba jen za výsledky

Affiliate CSS partneři pracují na výkonnostním modelu – e-shop platí jen za reálné konverze. Neexistují žádné fixní poplatky, rozpočty si partneři hradí sami. Inzerent platí pouze za skutečné konverze. Za návštěvnost, která nevede k nákupu, neplatí a má ji zdarma.

Z provizí platíte pouze za realizované objednávky. Žádná rizika dopředu, žádné zbytečné náklady. Pokud partner nepřinese prodej, nic neplatíte. Barbora Kučerová, Account manager, Winnero.Shopping s.r.o.
V affiliate modelu platíte jen za skutečně přivedený výsledek, tedy za prodej. Pokud konverze nenastane, neplatíte nic. Navíc si lze nastavit limity PNO nebo tROAS, čímž se hlídá návratnost. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro
Není potřeba se obávat žádných skrytých poplatků nebo závazků. Spolupráci s CSS navíc můžete kdykoliv ukončit, a to rychle a jednoduše, bez složitých procesů. Díky tomu si zachováváte plnou svobodu a flexibilitu. Nicméně je dobré takové změny plánovat s rozmyslem a vždy doporučujeme probrat situaci s CSS partnerem, aby nedošlo k nežádoucím výkyvům ve výkonu kampaní. Martin Bětík, Yield Manager, Expandeo

 

3. Nepředražuje vlastní kampaně v Google Shopping

Všichni CSS partneři (včetně vlastních kampaní) vstupují do jedné aukce. Google však nikdy nezobrazí více než jednu reklamu na stejný produkt od jednoho e-shopu. To znamená, že affiliate CSS partneři vám nezvyšují vlastní CPC, ale mají šanci doplnit výkon tam, kde vaše kampaně právě nejsou konkurenceschopné. Neodkazují na svůj web, ale na web inzerenta. Proto je Google nevnímá jako konkurenci. V rámci jedné aukce Google nikdy nezobrazí více reklam na stejný produkt od jednoho obchodníka, i když je inzerován přes různé CSS partnery.

Pokud však má e-shop více relevantních produktů, může se ve výsledcích Google Shopping zobrazit vícekrát – každá reklama může pocházet od jiného CSS partnera.

Díky tomu můžete získat více zobrazení pro jeden e-shop, aniž byste si konkurovali na úrovni jednoho produktu.

Více o tomto tématu píše přímo Google.
Video přímo od Google Ads: https://www.youtube.com/watch?v=WyQpbjQLu6Y

Obava je pochopitelná, ale v praxi k tomu nedochází. Naše kampaně běží z jiného účtu, jiného Merchant Center, s vlastní bidding strategií, ale protože používáme váš produktový feed a propagujeme stejnou doménu, Google nás nikdy nezařadí do aukce přímo proti sobě. To znamená, že si vzájemně nenavyšujeme cenu za proklik. Místo přetahování spíš doplňujeme výkon tam, kam vaše kampaň už nedosáhne. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

4. Rozšíření dosahu a testování nových strategií

Každý CSS partner využívá vlastní bidding, segmentaci a styl cílení. Díky tomu mohou oslovit jiné publikum, testovat nové přístupy a doplnit výkonnost tam, kde interní kampaně nedosáhnou. Jde o možnost porovnat a optimalizovat výkon různých přístupů.

Spolupracujeme s partnery Google CSS (jako je ShopForward), protože je to účinný způsob, jak zlepšit výkonnost našich klientů. Během klíčových kampaní tento přístup pomáhá zvýšit viditelnost produktů, přilákat relevantnější návštěvníky a v konečném důsledku dosáhnout lepších výsledků. ShopForward přináší přidanou hodnotu v podobě nárůstu tržeb, a to navíc k kampani Google Shopping, kterou provozujeme. Naše spolupráce přináší hodnotu nejen v krátkodobém horizontu, ale také přispívá k dlouhodobému růstu. Navíc oceňujeme transparentní a konstruktivní poradenství, které nám pomáhá dodávat našim klientům co nejlepší výsledky. Srod Fathulla, Performance Marketer, i0

 

5. Žádné technické zásahy ani sdílení přístupů

CSS partneři nevyžadují přístup do Google Ads ani do Google Merchant Center inzerenta. Pracují pouze s produktovým feedem (např. přes affiliate síť), ze kterého si vše nastavují sami. Díky tomu nevznikají žádná rizika spojená s bezpečností nebo ztrátou kontroly nad účty.

Přístup do GMC partner nepotřebuje. Kampaně běží z jeho vlastního CSS účtu, odděleně od inzerenta. Barbora Kučerová, Account manager, Winnero.Shopping s.r.o.
CSS partner nemá přístup do žádné jejich služby. CSS si pro každý e-shop musí založit vlastní Google Merchant účet a produkty propaguje skrze vlastní Google Ads. Jediné data e-shopu, které CSS vidí jsou produktová data – typicky XML feed, který e-shop skrze affiliate síť poskytne k propagaci. Miroslav Zpěvák, Midovo
Využíváme vlastní Merchant Center, vlastní CSS účet. Jediné, co potřebujeme, je souhlas se zpracováním feedu a produktových dat. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

6. CSS partneři využívají zkušenosti z tisíců kampaní a zaplňují mezery ve výkonu

CSS partneři spravují kampaně pro desítky až stovky e-shopů napříč různými segmenty, trhy a sezónami. Díky tomu dokážou rychle rozpoznat příležitosti, které váš interní tým nebo agentura nemusí zachytit – například nevyužitá časová okna, výkonnostní mezery v konkrétních kategoriích či segmentech publika. Jejich expertiza pomáhá doplnit výkon kampaní tam, kde e-shop aktuálně ztrácí potenciál.

Více CSS partnerů automaticky neznamená soupeření. V affiliate modelu cílíme jinak, máme vlastní strategie a do kampaní ostatních partnerů nevidíme. Můžeme tak přivést jiný typ zákazníků, kteří by se k vám jinak nedostali. Zároveň tak získáte možnost otestovat i výkonnost stávajícího CSS partnera. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

7. Jednoduchý start a možnost otestovat si spolupráci

CSS partnera lze zapojit testovací formou – například na konkrétní segment nebo kategorii produktů. Testovací kampaň lze spustit do 48 hodin, přičemž doporučený čas na vyhodnocení je 2 – 3 měsíce. Inzerent tak získá reálná data bez závazku.

Testovací období je možné – s nastavenými podmínkami a vyhodnocením. Barbora Kučerová, Account manager, Winnero.Shopping s.r.o.
Pro CSS partnera stačí produktový feed a povolení, o vše se již postará sám a kampaň může být do 48 hodin reálně spuštěna (Google nejprve musí produkty k propagaci schválit, proto ta prodleva). Ale aby měl test nějaké relevantní výsledky, doporučuji alespoň 2-3 měsíce.. Miroslav Zpěvák, Midovo
Testy děláme běžně. Lze začít s konkrétní kategorií nebo segmentem, omezit rozpočet či cílové ROAS, a po 30 – 60 dnech vyhodnotit výsledky. Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

8. Snížení rizika závislosti na jednom kanálu či partnerovi

Spolupráce s více CSS partnery je jako mít více obchodních zástupců – každý může oslovit jinou skupinu zákazníků. Zároveň si e-shop dokáže porovnat výkonnost jednotlivých partnerů a rozhodnout se, kterého ponechá, případně kterému navýší provizi.

 

9. Výhodné i pro agenturou řízené kampaně

Affiliate CSS nezasahuje do práce agentury – jde o doplňkový kanál, který běží nezávisle. Může dokonce agentuře uvolnit ruce, protože partner přebírá zodpovědnost za část výkonnostní kampaně bez potřeby navyšovat rozpočet.

Některé agentury s affiliate nemají zkušenost, případně ho vnímají jako konkurenci. Reálně však může affiliate CSS fungovat paralelně a přinášet dodatečné výsledky bez ohrožení vlastní kampaně. Barbora Kučerová, Account manager, Winnero.Shopping s.r.o.
Ačkoliv s e-shopem táhneme za jeden provaz, tak další CSS partner či agentura je pro nás konkurence. Z pohledu e-shopu může být výhodnější „vsadit“ na víc koní. Dvě stejné identické kampaně na dvou různých účtech mohou mít rozdílné výsledky. Záleží také na velikosti e-shopu – u menšího obchodu pravděpodobně jedno CSS vykryje všechny segmenty, u větších může být více CSS mnohem více prospěšné. Miroslav Zpěvák, Midovo
To se stává, často jde o neznalost nebo obavu ze ztráty kontroly. My ale běžně spolupracujeme s agenturami – nastavíme jasná pravidla (ROAS, rozpočty, segmentace) a pracujeme zcela odděleně. Naopak to může agentuře uvolnit ruce pro jiné aktivity. Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

10. Pomoc s expanzí do zahraničí

Mnoho CSS partnerů má pokrytí ve více zemích EU a dokáže využít lokalizované know-how, jazykové znalosti a zkušenosti s místním trhem k podpoře kampaní mimo Slovensko nebo Česko. Díky tomu vám pomohou efektivněji oslovit nové zákazníky v zahraničí.

CSS máme aktuálně aktivní ve více než 20 zemích Evropy, což nám umožňuje sledovat výkonnost kampaní napříč trhy, vytvářet relevantní benchmarky a rozpoznat, co kde funguje a co naopak ne. Díky tomu víme, na co si dát při expanzi pozor a co může být v jednotlivých zemích slabým místem. Jsme tak skvělým parťákem pro e-shopy, které chtějí růst do zahraničí. Umíme jim pomoci s přípravou, lokalizací i optimalizací kampaní pro konkrétní trhy. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro
E-shopy propagujeme napříč celou Evropou a také v USA, kde máme aktivní kampaně přes Bing. Každý trh má svou dynamiku, konkurenci i nákupní zvyklosti. Využíváme lokální znalosti a zkušenosti s tím, co funguje v Polsku, co zabírá v Německu a jak upravit strategii pro Maďarsko nebo Rumunsko. Pomáháme klientům co nejrychleji dosáhnout výsledků – ať už chtějí jen otestovat jeden trh nebo plánují dlouhodobý růst v celé Evropě. Dodávám, že v žádném případě nejde řící, že affiliate partneři za vás vybudují brand na novém trhu. Mohou vám však pomoci prošlapat cestičku. Martin Bětík, Yield Manager, Expandeo

 

11. Pracují s vlastní technologií

CSS partneři využívají vlastní biddingové systémy, automatizované skripty a optimalizační nástroje, které e-shop nebo agentura často nemají k dispozici. Díky vlastním technologiím dokážou rychle reagovat na vývoj trhu a zajistit efektivnější správu kampaní.

Při správě kampaní pracujeme s velkým množstvím dat – např. o výkonu produktů, chování zákazníků, konkurenčních nabídkách i sezonních výkyvech. Využíváme vlastní optimalizační systémy a biddingové algoritmy, které jsou řízené pomocí AI, díky nim upravujeme kampaně dynamicky v reálném čase. Martin Bětík, Yield Manager, Expandeo

 

12. Zvládají intenzivní období (Black Friday, Vánoce…)

V náročných obdobích s vysokou konkurencí dokážou CSS partneři rychle spustit paralelní kampaně, které reagují na změny v chování zákazníků – bez potřeby měnit vaše původní nastavení. Umožňují tak pružně škálovat výkon.

 

13. Porovnatelnost výsledků

Spolupráce probíhá prostřednictvím affiliate sítě, kde je možné transparentně sledovat konverze, tržby, PNO (podíl nákladů na obratu) a výkonnost každého partnera. Díky tomu máte jasný přehled o přínosu CSS kampaní. V administraci si můžete porovnat ceny za kliknutí z vlastních Google Shopping kampaní a z kampaní affiliate publisherů.

Vlastně můžete považovat CSS publisery za malé výkonné agenturu, které vám mohou přinésti požadovaný výkon a to bez dalších požadavků. Můžete jejich služeb využít obratem, stačí mít spuštěný affiliate program s přiměřenou privizí a validní XML feed. Martin Bětík, Yield Manager, Expandeo

 

14. Neubírá konverze z brandového vyhledávání

V rámci affiliate spolupráce má CSS partner zakázáno používat klíčová slova obsahující název vaší značky. Jsou uvedena ve vylučujících klíčových slovech. Nedochází tedy k „kanibalizaci“ brandového vyhledávání a partner se soustředí výhradně na akviziční (nový) traffic. Oslovuje zákazníky, kteří by se jinak o vaší značce nedozvěděli.

Brandová ochrana není jen technická záležitost, ale klíčový prvek důvěry mezi námi a klientem. Vyloučení brandových klíčových slov nám zároveň umožňuje lépe vyhodnocovat skutečný akviziční přínos kampaně. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

 

15. Podpora remarketingových kampaní

Zákazníci, které přivede CSS partner, často nenakoupí ihned. Víme, že zpravidla jde o 15 – 20 % konverzí, které nenastanou okamžitě. Tito uživatelé však vstupují do vašeho remarketingového publika, které následně můžete cíleně oslovit vlastními remarketingovými kampaněmi (interními nebo agenturními). I když se další konverze už technicky nepřipíše CSS partnerovi, stále se podílí na růstu prodejů v pozdějších fázích nákupního procesu.

Přivedením nového návštěvníka CSS partner nehraje roli jen v okamžité konverzi, ale zapojuje se do širšího nákupního cyklu. Tito uživatelé vstupují do remarketingových publik, se kterými může e-shop dál strategicky pracovat napříč kanály. CSS tak přirozeně zapadá do omnichannel přístupu, kdy místo jednorázového výkonu přináší dlouhodobou hodnotu v podobě nových leadů a posílení dalších marketingových aktivit. Kristýna Gröbnerová, Affiliate & Partnership Manager, Selltoro

CSS kampaně dokážou vhodně doplnit váš marketingový mix a získat více z Google či Microsoft Ads. A je možné to vyzkoušet. Stačí se ozvat – jsme tu pro vás.

Affiliate marketing pro e-shopy
E-book zdarma

Affiliate marketing pro e-shopy

Už jste jen jeden krok od e-booku, který vám pomůže získat klíčové informace o správném natavení a fungování vaší affiliate kampaně

Další články, které by tě mohly zajímat

Které inzerenty u nás najdete?