
Květnové novinky pro publishery
Květen, lásky čas, venku je cítit jarní počasí. Pojďme se podívat v další části novinek pro publishery na data a statistiky ze sítě Dognet.
Novinky z Dognetu budou stále vycházet ve formě článku, videa ale také jako podcast. Květnové novinky pro publishery Vám ve videu přináší Veronika a Juraj. 🙂
V Dognetu máme novou posilu
Juraj Čupáni je náš nový kolega, který do Dognetu nastoupil jako Junior Relationship Manager pro spolupráci s influencery. Na starosti má akvizici nových influencerů, ale také péči o stávající, kterým pomáhá a radí při propagaci kampaní a jak vytěžit z jejich sociálních sítí maximum.
Zastoupení trhů v dubnu 2022

Na zastoupení trhů se v dubnu udály malé změny. Slovenský a maďarský trh v dubnu oproti březnu klesly o 1% na celkovém počtu konverzí, český a polský trh naopak narostly o 1%. Rumunský trh zůstal beze změny.
Shrnutí měsíce duben 2022
- Počet konverzí – 69 314
Vyplacené provize publisherem – 317 303 €
Celkový obrat e-shopů – 6 307 813 €
Zastoupení segmentů v dubnu 2022
Nejsilnějším lídrem mezi segmenty je dlouhodobě segment Bydlení a nábytek, který si v dubnu oproti březnu polepšil na podíly na celkovém počtu konverzí i výši provizí. V dubnu má zásluhu až na 54 % na celkové výši vyplacených provizí.
Ve všech ostatních segmentech se uskutečnily jen mírné změny.
Změny v segmentech duben 2022 vs. březen 2022
V dubnu jsme zaznamenali každoroční standardní pokles výkonu. Je to způsobeno jarním teplejším počasím, ve kterém lidé přirozeně nakupují méně a spíše tráví čas venku, což se samozřejmě odráží i v affilu.
Segment, který si v dubnu polepšil je Bydlení a nábytek. Všechny ostatní segmenty si jemně pohoršily, ale tento pokles není dramatický.
Průměrná hodnota objednávky podle segmentů
Průměrná hodnota objednávky v dubnu nadále napříč většině segmentů nadále roste.
Nejvýrazněji v segmentech Bydlení a nábytek, Zdraví a výživa a Elektro, ve kterém narostla až o 13 €. S minimálním poklesem je v segmentech Móda a krása, Sport a Ostatní a v segmentu Finance zůstala beze změny.
Průměrná hodnota provize podle segmentů
Společně s nárůstem průměrné hodnoty objednávky, roste také průměrná hodnota provize, která nejvíce narostla v segmentu Bydlení a nábytku.
Skokani
Skokani jsou kampaně, které procentuálně nejvíce rostly při srovnání dubna s březnem. Pro relevanci výsledků bereme v úvahu jen kampaně, které měly v březnu alespoň 50 a více konverzí.
- Kinekus.sk +147 %
- Alensa.sk + 78 %
- Sportby.sk + 73 %
- Mobilfox.sk + 67 %
- Miadresses.sk + 67 %
- eFarby.sk + 63 %
- Blancheporte.cz +62 %
- Moebelix.sk + 60 %
- Butorpiac.hu + 59 %
- Mobilfox.hu + 54 %
- Blancheporte.sk + 54 %
- Nessisport.cz + 49 %
- Moebelix.cz + 43 %
- Rovus.sk +40 %
- Alensa.hu + 38 %
- ENdisc.cz + 34 %
- CZ – Sinsay.com 31 %
- SklenenyShop.cz +28 %
- Kokiskashop.cz + 27 %
- Klarstein.sk +27 %
Na prvním místě v žebříčku Skokanů se umístila slovenská kampaň Kinekus.sk ze segmentu Bydlení a nábytek, která si polepšila o 147 %.
Druhé místo obsadila kampaň Alensa.sk, Alensa.sk, která nabízí sortiment kontaktních čoček a polepšila si o 78 % a na třetím místě je sportovní kampaň Sportby.sk, která si polepšila o 73 %.
Kampaně s největšími výdělky v dubnu 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla24.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4home.cz
- Svetla.sk
- Decathlon.sk
- 4home.sk
- Andreashop.sk
V seznamu TOP kampaní s největšími výdělky se v dubnu udály jen malé změny pořadí. Prvních šest míst v žebříčku zůstaly beze změny a obsadily je stejné kampaně jako v březnu.
Kampaň Svetla.sk, která v březnu obsadila 9. místo, se v dubnu posunula na 7. místo, a tím předběhla kampaně Decathlon.sk a 4home.sk, které se pohoršily pozice o jedno místo.
Na 10. místě se nachází kampaň AndreaShop.sk, která ze seznamu vyřadila kampaň Euronics.hu a obsadila její místo.
Nejlepší výdělky publisherů za duben 2022
Typ | Počet prodejů | Provize |
Obsah | 3987 | 26 760 € |
Ostatní | 2523 | 21 840 € |
Obsah | 3649 | 17 146 € |
Ostatní | 1746 | 16 103 € |
Ostatní | 3843 | 11 498 € |
Obsah | 1302 | 10 656 € |
Obsah | 3864 | 10 321 € |
Obsah | 1531 | 9 355 € |
Ostatní | 2636 | 7 446 € |
Ostatní | 676 | 6 500 € |
Ostatní | 2069 | 5 993 € |
Ostatní | 1494 | 4 499 € |
Obsah | 482 | 4 347 € |
Obsah | 638 | 3 856 € |
Obsah | 475 | 3 775 € |
“Na žádost publishera se v tabulce nenachází jeden cashback/voucher portál. „Ostatní“ zahrnuje cashback, voucher i CSS partnery.”
Tip na květen
Outdoorové sporty jsou v teplejším období mimořádně oblíbenou sportovní aktivitou. Užíváte si pohledu na krásnou barevnou přírodu, čerstvý vzduch, odreagujete se od svých povinností a budete se cítit lépe.
Přinášíme Vám tipy na kampaně nabízející sportovní potřeby pro cyklistiku, turistiku, sportovní oblečení, ale také sportovní elektroniku.
Sportovní potřeby pro venkovní sporty naleznete v oblíbené kampani Mastersport.sk / Mastersport.cz nebo Exisport.com/sk.
Funkční oblečení a doplňky naleznete v kampaních Sportby.sk / Sportby.cz nebo Gamisport.sk / Gamisport.cz.
Zaměřte se na sportovní elektroniku, držáky na kolo, sluchátka, a také na smart hodinky, které nabízejí kampaně Mobilego.sk / Mobilego.cz, Mobilonline.ska další, které naleznete v samostatném článku v našem magazínu spolu s dalšími informacemi o kampaních.