Co je to affiliate marketing a jak s ním můžete začít vydělávat?

Co je to affiliate marketing a jak s ním můžete začít vydělávat?

Affiliate marketing je netradiční marketingová taktika, která vám může generovat online příjem. Představte si, že změníte práci: vytvoříte web stránku, přidáte na ni reklamu a díky tomu budete vydělávat peníze kdykoliv a odkudkoliv – dokonce i když spíte? Zní to dobře, že? Může se vám to podařit, když se stanete affiliate publisherem a začnete využívat affiliate marketing. Co je to affiliate marketing a jak s ním můžete začít vydělávat, se dozvíte v tomto článku. 

Co je affiliate marketing?

kdykoliv a odkudkoliv – dokonce i když spíte? Zní to dobře, že? Může se vám to podařit, když se stanete affiliate publisherem a začnete využívat affiliate marketing. Co je to affiliate marketing a jak s ním můžete začít vydělávat, se dozvíte v tomto článku.

Publisher jednoduše vyhledá produkt, který se mu líbí, potom tento produkt propaguje a získá část zisku z každého prodeje, který uskuteční. Prodeje se sledují prostřednictvím speciálních provizních odkazů z webové stránky publishera na e-shop inzerenta. Pokud máte webovou stránku či stránku na sociálních sítích a chcete na ní začít vydělávat, affiliate marketing je pro vás skvělou příležitostí

Affiliate marketing je reklamní model, v němž společnost kompenzuje partnery za obchod vytvořený na základě marketingové taktiky affiliate partnera.

Základní pojmy affiliate marketingu 

  • Inzerent – firma/společnost, která si chce zvýšit prodej. Může se jednat o e-shop, poskytování půjček nebo jiné služby na internetu (např. 4home.sk). 
  • Kampaň – inzerent má vlastní affiliate kampaň, kde jsou informace o inzerentovi, výška provize, jakož i další podmínky propagování kampaně (např. kampaň 4home.sk). 
  • Publisher – osoba nebo firma, která si chce vydělat na internetu propagováním jiných firem/služeb. Může jít o blogera, majitele webové stránky nebo influencera, který má vlastní stránky na sociálních sítích. 
  • Affiliate link (partnerský odkaz) – jedinečná URL adresa, kterou získá publisher v kampani. Pomocí tohoto odkazu přivádí publisher návštěvnost na web inzerenta a získává provize. Je to jedinečná „adresa“, přes kterou když se návštěvník proklikne, tak e-shop, aj Dognet, ví, že návštěvník pochází od konkrétního publishera a umí mu připsat provizi. 
  • Affiliate síť – affiliate síť sdružuje více různých kampaní v jednom systému. Je takovou spojnicí mezi affiliate publisherem a inzerentem. My, Dognet, jsme affiliate síť. Najdete u nás stovky různých kampaní. 
  • Cookies – cookies je údaj, který identifikuje návštěvníka webu i publishera, který ho tam přinesl. Je to dočasný soubor, který se ukládá v prohlížeči návštěvníka. Tím pádem umíme přiřadit provizi publisherovi. Cookies zajišťuje i to, aby publisher dostal provizi, i když se návštěvník po několika dnech na web vrátí.

    Jak funguje affiliate marketing?

    Affiliate marketing propaguje produkty jiných lidí výměnou za malou provizi za každý prodej. Tento provizní princip funguje stovky let a pouze se přenesl do online prostředí. Díky tomu, že publisher dostane odměnu pouze za uskutečněný nákup, je to win-win situace. E-shop platí jen za reklamu, která mu přinesla zisk, publisher dostává odměnu. 

    Musí člověk okamžitě koupit? Jak e-shop zjistí, že člověka jste přinesli vy? Na obě otázky jsou odpovědí soubory cookies. Když přivedete návštěvníka do obchodu, díky souborům cookies, které jsou uložené standardně 30 dní, může e-shop určit, že návštěvníka jste přivedli přes váš provizní odkaz vy. Návštěvník na webu nemusí okamžitě nakoupit. Stačí, když se poprvé proklikl přes váš provizní odkaz a potom, pokud se na e-shop vrátil, třeba po týdnu,  získáte odměnu – provizi.

    Doba uložení souborů cookies je standardně 30 dní. Tato doba může být delší nebo kratší – záleží na konkrétní kampani. Např. kampaň Bistro má trvání jen 1 den. Nejčastěji je to však 30 dní.

    Jednoduchý princip affiliate marketingu

    1. Publisher (majitel webové stránky/stránky na sociálních sítích) se zaregistruje v affiliate síti (registrace, jakož i používání sítě Dognet, je bezplatné). 
    2. Z administrace si vybere reklamní prvky, které obsahují jeho identifikátor (identifikátory jsou přidávané automatizovaně). 
    3. Umístí reklamní prvky na svoje stránky podle vlastního uvážení (bannery, odkazy, produkty…). 
    4. Může vytvářet také alternativní zdroje příjmů v podobě newsletterů a podobně. 
    5. Jakmile se uživatel proklikne z banneru nebo jiného prvku na web inzerenta (například e-shop) a provede akci (například nakoupí zboží), tak se na základě toho, přes který link zákazník přišel, zaznamená a připíše se publisherovi provize

    4 strany zapojené do affiliate marketingu

    Úspěch affiliate marketingu závisí na vztahu čtyř zapojených stran. 

    1. Affiliate inzerent
    2. Affiliate Publisher
    3. Spotřebitel
    4. Affiliate síť

      Prodejce, e-shop, tvůrce produktu. Produktem může být fyzický předmět, například zboží pro domácnost, nebo služba, například založení živnosti online. Inzerent spustí na svůj produkt affiliate kampaň. Nejčastěji to e-shopy dělají prostřednictvím affiliate sítě, ale mohou mít i svoje vlastní řešení.

      Príklady affiliate kampaní zo siete Dognet

      Příklady affiliate kampaní ze sítě Dognet

      2. Affiliate publisher (například blog)

      Publisher přichází do hry, když má e-shop spuštěnou kampaň v síti. Právě tam si najde provizní odkazy, pomocí kterých propaguje produkt inzerenta a pomocí kterých síť může trackovat, že právě on zprostředkoval nákup na e-shopu inzerenta. 

      Affiliate publisher propaguje produkt na svém webu nebo sociálních sítích tak, aby přesvědčil spotřebitele, že produkt je pro ně prospěšný, a přesvědčil je, aby si produkt koupili. 

      3. Spotřebitel

      Velmi důležitá součást celého marketingu je právě spotřebitel, který na e-shopu inzerenta nakoupí a kterého publisher na nákup přesvědčil. Bez spotřebitelů by to nešlo. Ať už to spotřebitelé vědí, nebo ne, oni (a jejich nákupy) jsou hybnou silou affiliate marketingu. 

      Když spotřebitelé koupí produkt, prodejce (inzerent) a publisher si rozdělí zisk. Spotřebitel nezaplatí vyšší cenu za produkt, protože náklady na affiliate síť jsou už zahrnuté v maloobchodní ceně.

      4. Affiliate síť (Dognet)

      Samotná affiliate síť je stejně důležitá součást této rovnice. Ačkoliv mají některé obrovské e-shopy svůj vlastní affiliate systém, pro většinu e-shopů je affiliate síť perfektním řešením. Právě affiliate síť je pojítkem mezi inzerentem a publisherem. Pro publishery je síť databází kampaní, které mohou využívat na svých webech. Naopak pro e-shopy je síť databází publisherů, kteří budou propagovat jejich produkty. Dognet.sk je jedna ze slovenských affiliate sítí. 

      Výhody a nevýhody affiliate marketingu pro publishery

      Affiliate marketing je hlavně o trpělivosti, snaze učit se nové věci a neustálé práci. Pokud někteří říkají, že jsou to snadno vydělané peníze, nevěřte mu. Začátky jsou poměrně náročné a trvá velmi dlouho, než získáte první provizi. Vyplatí se však zamakat si a vydržet. Později se z toho může stát váš vedlejší, nebo dokonce hlavní příjem. 

      Největší výhodou affiliate marketingu je, že na začátku nevyžaduje skoro žádné výdaje. Když chcete psát, můžete tak udělat na bezplatných blogovacích stránkách, založit si profil na sociálních sítích zdarma nebo utratit pár eur a vytvořit si web na vlastní doméně (doporučujeme!). Práce na vašem projektu je často flexibilní a můžete pracovat, kdy a kolik chcete. Neomezuje vás to ve vaší hlavní práci. 

      Další výhodou je, že tady nepracujete na vytváření produktu, ale jen na jeho prodeji. Navíc na internetu jsou miliardy lidí, takže každý web či profil na sociálních sítích si najde svoje publikum.  

      Hlavní nevýhodou je, že dosažení výsledků si vyžaduje čas. Jako publisher jste placený pouze tehdy, když zprostředkujete nákup. Aby se tak stalo, potřebujete publikum lidí a chvíli trvá, než si ho vybudujete. Může se tedy stát, že budete několik měsíců pracovat bez odměny. Vaše úsilí se však určitě vyplatí.

      Jak začít vydělávat prostřednictvím affiliate marketingu?

      Začít s affiliate marketingem je jednoduché a zvládne to opravdu každý. Když budete dostatečně šikovní, může se váš projekt přeměnit na full time job. 

      Krok 1: Vytvořte si web nebo založte sociální sítě

      Pokud chcete vydělávat peníze prostřednictvím affiliate marketingu, potřebujete online prostor, kde budete produkty inzerentů propagovat. Vyberte si téma, které vás zajímá a kterému se věnujete. Zkontrolujte nabídku kampaní affiliate sítě. Pokud je pro vaše téma dostatek produktů na propagaci, vytvořte web stránku nebo si založte profil na sociálních sítích s touto tematikou a pravidelně přidávejte obsah, abyste získali publikum. 

       

      Pro začátečníky v affiliate jsme vytvořili knihu Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem,  a dozvíte se, jak vybudovat úspěšný vydělávající online projekt. Pokud se chystáte začít vydělávat prostřednictvím affiliate, tato kniha vám pomůže. 

      Koupit knihu

      Krok 2: Zaregistrujte se v affiliate síti

      Abyste získali přístup ke kampaním, potřebujete se zaregistrovat do affiliate sítě. Na Slovensku působí několik affiliate sítí a využívat můžete, samozřejmě, také zahraniční affiliate programy. 

      Vyzkoušejte například: 

      • Dognet.sk
      • Affial.com
      • eHub.com

      Registrace do affiliate sítě Dognet

      Pro registraci do affiliate sítě Dognet stačí vyplnit formulář, který najdete na úvodní stránce Dognet.sk. Registrace je rychlá a zdarma.

       

      Do sítě se můžete zaregistrovat, i když nemáte živnost – stačí vybrat možnost formulář pro fyzické osoby. Při registraci se vyžaduje zadat jednu web stránku (nebo Facebook stránku, YouTube kanál či profil na Instagramu), kde chcete používat affiliate kampaně. Pokud web nemáte nebo ho teprve tvoříte, netrapte se. Stačí to napsat a vaše registrace bude schválená i tak.

      Krok 3: Používejte provizní odkazy a vydělávejte

      Teď máte přístup k affiliate provizním odkazům. Stačí se přihlásit do administrace Dognetu  https://login.dognet.sk/affiliates/panel.php  

      Používejte je a pravidelně publikujte obsah, kde zahrnete i provizní odkaz. Odkazy můžete vkládat například do svých článků, příspěvků na Facebooku, do stories na Instagramu nebo do infoboxu pod YouTube videa. Nezapomeňte odkazy pravidelně kontrolovat a aktualizovat – může se stát, že vaše kampaň bude vypnutá – nepoužívejte zbytečně nefungující affiliate odkazy a raději je nahraďte novou kampaní.

      Kdy publisher získává provizi? 

      1. Za zprostředkování prodeje

      Publisher získává odměnu nejčastěji za zprostředkování prodeje na e-shopu. Když se někdo proklikne přes provizní odkaz a nakoupí, publisher dostane % z hodnoty nákupu. Provize může být i fixní suma, například když spotřebitel využije službu inzerenta. Odměna se liší podle kampaně. 

      1. Za dokončení akce 

      Další způsob odměny je na základě konverze potenciálních zákazníků. Publisher musí přesvědčit spotřebitele, aby navštívil webovou stránku obchodníka a dokončil požadovanou akci – ať už je to vyplnění kontaktního formuláře, přihlášení se na zkušební verzi produktu, přihlášení se k odběru newsletteru a podobně.

      Nejčastější typy affiliate publisherů

      1. Influenceři

      Influencer je jednotlivec, který má moc ovlivňovat nákupní rozhodnutí velké části populace a tento svůj vliv může využít i na affiliate marketing. Influencer marketingové kampaně jsou obzvlášť populární na Instagramu, kde se značky spojují s influencery, kteří jsou vnímaní jako odborníci nebo autority ve svých specifických oblastech. 

      2. Blogeři, recenzní weby a majitelé magazínů

      Díky schopnosti psát přirozené a dobré SEO články blogeři vynikají ve výsledcích organického vyhledávání a to je jejich silná stránka. Bloger například otestuje produkt nebo službu a potom napíše komplexní recenzi, která poutavým způsobem propaguje produkty a pomáhá dosahovat konverze. 

      3. Mikrostránky zaměřené na konkrétní kampaň

      Mikrostránky jsou odlišné tím, že nabízejí cílenější a relevantnější obsah konkrétnímu publiku, vedou ke zvýšení konverzí díky jejich jednoduché a přímé výzvě k akci s provizním odkazem.

      4. Newsletter

      E-mailový marketing je stále životaschopným zdrojem příjmů z affiliate marketingu. Posílejte svému publiku  e-mailové informační bulletiny, které obsahují provizní odkazy na produkty, a vydělejte si tak provizi po tom, když si spotřebitel produkt koupí.

      5. Webové stránky velkých médií

      Tyto stránky jsou navržené tak, aby neustále vytvářely obrovské množství návštěvnosti, a zaměřují se na budování statisícového publika. Tyto webové stránky propagují produkty širokému publiku pomocí bannerů a kontextových přidružených odkazů.

      6. Katalogy produktů

      Oblíbenou formou jsou i web stránky, které shromažďují produkty z jedné kategorie, ale z různých e-shopů. Například katalogy nábytku, oblečení, dětských hraček a podobně. 

      Pro zapojení se do affiliate marketingu nepotřebujete mít složitý projekt nebo být velký influencer. Stačí vám blog, kde budete například: 

      • prezentovat vlastnosti propagovaného produktu
      • ukazovat různé případy použití propagovaného produktu
      • hovořit o výhodách a nevýhodách propagovaného produktu
      • hovořit o své zkušenosti s produktem
      • pomůžete svými tipy lépe využít produkt
      • porovnávat různé propagované produkty
      • vytvářet seznamy podobných produktů a služeb

      … a to všechno s použitím provizních odkazů. 

      Jak používat provizní odkaz v affiliate kampani?

      Kampaň může mít různé podoby a ta finální je jen na vás. Nejlepší způsob, jak propagovat affiliate kampaň přes web stránku, je návštěvníkům doporučit produkt/kategorii inzerenta. Najít problém, který návštěvníci řeší, a nabídnout východisko v podobě produktu s provizním odkazem. Je velká pravděpodobnost, že se vaši čtenáři prokliknou a nakoupí.

       

      1. Můžete ho vložit do textu

      Super strategie je otevřít nějaké téma a přímo doporučit řešení. Tedy například napište článek o tom, jaké polštáře vybrat do domácnosti. Vyberte pár vašich tipů a doporučte inzerenta čtenáři. Nejenže přinesete zajímavý obsah, ale můžete získat i čtenáře z Google, kteří vyhledávají vaše téma a jsou připravení nakupovat. 

      Nejlépe fungují různé návody, recenze, doporučení, srovnávačky produktů nebo „10 tipů“. Kampaně si vyberte dopředu a tomu přizpůsobte formu článku. 

      Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/

      Naše tipy jak použít affiliate odkazy v textu:

      • Uveďte produkty ve svém nejčtenějším příspěvku.
      • Vytvořte článek o produktu.
      • Udělejte soutěž o produkt, na který odkážete přes affiliate odkaz.
      • Srovnávací příspěvek.
      • Když bude mít produkt inovace, vytvořte aktuální příspěvek.
      • Vytvořte příspěvek alternativních produktů (např. Alternativy luxusního make-upu).
      • Napište příspěvek o tom, proč jste přešli z X na Y.
      • Vytvořte stránku odkazů (např.: moje oblíbené knihy).
      • Vytvořte článek a nabídněte lidem slevový kupón.

      2. Můžete ho vložit do tlačítka CTA

      Call to action (výzva k akci) je  prvek (např. tlačítko), kterým vyzýváte návštěvníky k provedení vámi požadované akce. Například: Kupte si tuto knihu. Nebo: napište mi.

       

      Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/

      3. Můžete ho vložit do tlačítka

      Je na vás, jakou formu bude mít tlačítko, nemusí to být výzva k akci, může to být obyčejné tlačítko s názvem produktu a e-shopu. Odkaz v tlačítku by měl být provizní.

      Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/

      4. Můžete ho přidat na obrázek 

      I z obrázku na webu může směřovat affiliate odkaz. Snažte se však vybrat související odkaz. Například z obrázku udice ať jde odkaz na produkt udice na obrázku. 

      5. Můžete ho přidat na banner

      Přímo v administraci affiliate sítě najdete množství reklamních bannerů. Můžete je přidat na svůj web a odkázat z nich affiliate odkazem.

      6. Můžete ho sdílet na sociálních sítích

      Sdílejte produkt i s affiliate linkem přes sociální sítě. Ať už jako odkaz, nebo přidejte obrázek a proklik například přes zkracovač jako bit.ly. (Provizní odkazy jsou velmi dlouhé). Dejte si ale pozor, abyste nebyli za spamery. Aktuálně je možné přidávat affiliate odkazy i do stories na Instagramu. Tam je zkracovat nemusíte. 

       


      Příklad affiliate na Facebooku: 

      Zakázané praktiky v affiliate marketingu

      1. Uměle vyplňovat formuláře nebo objednávky
      2. Rozesílat SPAM nebo praktikovat jiné aktivity, které by mohly být brány jako SPAM
      3. Obtěžování na fórech a v komentářích
      4. Používat brand kampaně v PPC reklamách
      5. Redirectovat celé domény přes affiliate odkaz

      Nejlepší formáty článků pro affiliate marketing

      Pokud jste se rozhodli tvořit online magazín, existuje 5 základních forem článků, které z hlediska affiliate marketingu velmi dobře fungují a prodávají. Vyzkoušejte je.

      1. Recenze produktu/služby

      Recenze produktů nebo služeb patří k nejoblíbenějším formátům. Lidé často před nákupem hledají recenze a zkušenosti jiných. Je velká pravděpodobnost, že se přes odkaz ve vaší recenzi prokliknou do e-shopu a nakoupí. 

      Pokud existuje produkt nebo služba, kterou používáte, o které si myslíte, že by prospěla vašim čtenářům, napište svoje zkušenosti. Připomeňte všechny benefity i nevýhody daného produktu a vybudujte si tak u čtenářů důvěru. Čtenáři určitě ocení rozsáhlé recenze, kde uvedete i negativa daného produktu a pomůžete jim opravdu se rozhodnout při nákupu. Výhodou je, když máte vlastní fotky nebo video produktu.

      2.  Porovnání produktů

      Kromě recenzí jednotlivých produktů mají lidé velmi rádi také srovnávačky. I v tomto případě je velká pravděpodobnost, že čtenáři vašeho článku u vás nakoupí – ti, kteří mají zájem přečíst si porovnávací recenzi, jsou obvykle už připravení na nákup, ale nejsou si jistí, který produkt si vybrat. Vytvoření článku, který je povzbudí k nákupu jednoho z produktů, vám dává velkou šanci získat provizi.

      Porovnání matrací může vypadat takto:

      Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/

      3. Seznam produktů, nástrojů nebo služeb

      Každé odvětví má nějaký druh nástrojů nebo služeb. Udělejte seznam a pravidelně ho aktualizujte. Například: Seznam e-shopů s přírodní kosmetikou nebo Seznam knih o druhé světové válce. Při tvorbě seznamů se opět řiďte analýzou klíčových slov a udělejte seznamy toho, co lidé opravdu hledají. 

      4. Žebříčky produktů/služeb

      Lidé milují žebříčky. Ohodnoťte několik produktů nebo služeb a udělejte žebříček nejlepších.

      5. Návody

      Články s postupy se vždy těší oblibě a fungují dobře na propagaci přidruženého produktu. Tyto návody jsou nejen užitečné, ale také vám pomohou zlepšit hodnocení vyhledávacích nástrojů. Články „Jak na to“ mají ve vyhledávačích vždy vynikající výkon.

      Například, když je váš produkt technický, ještě dříve, než ho budete moci použít, potřebujete pokyny. Proto můžete napsat návod, jak ho správně používat. Nebo můžete přidat recept a odkázat na použité nádobí. Možností je hodně.

      Tipy, které vám pomohou se stát úspěšným affiliate marketérem

      Úspěch vašeho projektu závisí na výběru správné strategie. Máme pro vás několik tipů, které vám pomohou se stát úspěšným publisherem a vydělávat. 

      1. Staňte se odborníkem 

       Tím, že se stanete odborníkem v jedné oblasti místo propagace velkého množství produktů, budete moci propagovat konkrétní produkty a zvládnete cílit na publikum, které budou produkty zajímat, které si produkt koupí s největší pravděpodobností.

      2.  Vsaďte na osobní zkušenost

      Pokud můžete, propagujte produkty, kterým věříte a můžete lidem přinést osobní zkušenost. Z vašich příspěvků to bude cítit, budou uvěřitelnější a čtenáři budou mít větší chuť prokliknout se na e-shop inzerenta. Právě osobní přístup je silná stránka malých blogerů, která výborně funguje. 

      Budování důvěry u vašeho publika je v affiliate marketingu prvořadé a nejrychlejší způsob, jak ztratit důvěru, je doporučit produkty, které jste ještě nepoužívali nebo které nejsou vhodné pro vaše publikum.

      3. Použijte více kampaní

      Do svého obsahu zahrňte odkazy na víceré produkty nebo služby. Zvýšíte tak pravděpodobnost, že na jeden z nich lidé kliknou. Vyberte si více kampaní ve vaší oblasti a propagujte širokou škálu produktů.

      4. Neustále testujte 

      Zkoušejte různé formáty, různé nadpisy, různé formy CTA. Neustále věci testujte a hledejte, co vám bude fungovat nejvíc. Porovnejte výsledky a použijte tyto údaje pro zpřesnění vaší strategie. 

      5. Zaměřte se na SEO

      SEO je stále důležité, a pokud ho budete mít dobré, získáte návštěvnost zdarma z vyhledávače. Články, které řeší nějaký problém a přinesou odpověď v podobě produktu, jsou skvělým formátem pro affiliate. Z vyhledávače dostanete na web relevantní návštěvnost, kterou zajímá obsah vašeho článku, a když vyřešíte jejich problém, s největší pravděpodobností získáte provizi. 

      Máte e-shop? Vyzkoušejte affiliate marketing jako jeden ze způsobů online reklamy a staňte se inzerentem

      Affiliate marketing nabízí e-shopům možnost zvýšit svoje prodeje. Je to zajímavá forma reklamy, neboť inzerent (e-shop) platí affiliate síti za reklamu až po uskutečnění prodeje. Neplatí teda „pouze“ za kliknutí, jako je tomu u jiných reklamních systémů. Návratnost investice je v případě affiliate marketingu velmi vysoká. 

      Management affiliate marketingu si vyžaduje software i čas 

      Když chcete pro svůj e-shop affiliate, můžete si vytvořit vlastní affiliate program nebo koupit tzv. krabicové řešení. Nejjednodušší je zapojit se jako inzerent do affiliate sítě, která už má technické řešení hotové. Kromě toho vám poskytne zázemí, technickou podporu a odbřemení vás od komunikace s publishery. 

      Výhody affiliate marketingu pro e-shopy 

      Hlavní výhodou je, že inzerent platí pouze za skutečné prodeje, které přes affiliate dosáhl, platíte jen za kvalitní návštěvnost a ne za reklamy na stránkách, které vlastně nepřinášejí zisk. Některé affiliate sítě vyžadují paušální měsíční poplatek, my v affiliate síti Dognet účtujeme pouze fee ze zprostředkovaného prodeje. Provizi schválíte až v případě, když nákup proběhne bez problémů a zákazník vám zboží nevrátí. 

      Všechno je velmi dobře měřitelné, a tak si můžete být jistí, že platíte pouze za skutečné výsledky. Díky šikovným publisherům přijde na váš web nová návštěvnost. Protože publisheři často řeší velmi dobré SEO obsahové weby, návštěvnost, kterou vám pošlou, často přesně zacílí a je velká pravděpodobnost, že vám posílají nového zákazníka. 

      Nevýhodou je, že pokud je váš e-shop velmi malý nebo má chyby v designu, affiliate marketing vám nedokáže zaručit zvýšení prodejů. Nákupní rozhodnutí je v konečném důsledku na návštěvníkovi vašeho webu. Je proto dobré zlepšit UX design a pracovat na celkovém marketingu vaší značky. 

      Kromě prodejů může mít affiliate marketing vliv i na zvýšení důvěryhodnosti vaší značky. Publishery jsou různé magazíny, blogy i influenceři, kteří začnou o vaší značce tvořit pozitivní obsah (protože chtějí zprostředkovat prodej). Povědomí o vaší značce se tak zvýší a osloví větší publikum. 

      Je pro váš e-shop vhodný affiliate marketing? 

      Úspěšné spuštění affiliate programu vašeho e-shopu ovlivňuje několik faktorů. Před spuštěním affiliate programu byste si měli položit několik otázek:

      • Dokážete spravovat program sami, nebo se obrátíte na affiliate síť?
      • Máte síť blogerů, které můžete oslovit, nebo využijete databázi affiliate sítě?
      • Máte vypracovanou provizní strategii, která odpovídá vašemu rozpočtu?
      • Máte připravené podklady (PR články, bannery)?
      • Jaké je vaše publikum, dokáže ho oslovit tvorba online obsahu?

      S odpovědí na tyto otázky vám rádi pomohou specialisté affiliate sítě Dognet. Vyplňte vstupní formulář pro inzerenty a my vás budeme kontaktovat. 

      Každý e-shop se dostane do stavu, kdy se už víc spendovat v PPC, RTB nebo víc tlačit na Facebook nevyplatí. Právě tehdy je ta správná doba sáhnout po affiliate marketingu, který otevírá nové příležitosti. Zapojením se do affiliate sítě získáte přístup k tisícům nových médií, které byste jinak oslovit nedokázali, resp. mohli jen velmi těžko.

      Kolik zaplatí e-shop za affiliate měsíčně? 

      Měli byste si uvědomit, že i měsíčná suma, kterou zaplatíte za affiliate kampaň, se může lišit. Působí na ni množství publisherů zapojených do programu, nákupní chování lidí během sezóny, a tedy finální počet zprostředkovaných prodejů. Během vánoční sezóny mají e-shopy zpravidla vyšší prodeje, tedy logicky se zvýší i počet zprostředkovaných konverzí, a tedy vy zaplatíte víc než například během léta, kdy mívají e-shopy útlum. 

      Vyzkoušejte affiliate marketing v síti Dognet

      Přes affiliate kampaně jsme našim 831 inzerentům zvýšili obrat až o 30 %. Dodnes jsme zajistili 3 066 981 konverzí s celkovým obratem více než 196 204 211 €. Přes síť oslovíte tisíce magazínů, blogů, katalogů a influencerů. A to všechno na provizním principu bez plateb za kliknutí nebo zobrazení.

      Závěr

      Affiliate marketing je skvělý způsob, jak zpeněžit váš obsah a vybudovat si online příjem. 

      Jak se časy mění, affiliate marketing se vyvíjí. Kdysi byly bannery na webu a newslettery hlavním způsobem sdílení affiliate odkazů. Dnes roustou na popularitě sociální sítě a články si stále drží svoje místo. 

      Bez ohledu na způsob, který si vyberete, ujistěte se, že produkty, které sdílíte, jsou relevantní pro vaše publikum, a vyhýbejte se jakýmkoliv pochybným praktikám. Affiliate marketing je skvělý způsob, jak zvýšit prodeje na e-shopu. Pro inzerenty poskytuje vysokou návratnost investicí. Neplatí za zbytečná kliknutí, pouze za uskutečněné prodeje. 

       

      Štefan Polgári
      Štefan Polgári

      V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

      Další články, které by tě mohly zajímat

      Které inzerenty u nás najdete?