Změnili jste kategorizaci či název produktu? Nastavte redirecty správně!

Změnili jste kategorizaci či název produktu? Nastavte redirecty správně!
Změna struktury e-shopu či názvu produktu je častý jev na velkých e-shopech. Není to nic špatného, ale je třeba k tomu přistupovat zodpovědně.
Abyste nepřišli o všechen traffic z Google Search, který směruje na zaindexované adresy, je potřebné po změně URL adres nastavit redirecty.
Častokrát se však střetáváme s tím, že při těchto redirectech se nepřenášejí parametry v URL (trackovací údaje pro náš script). Toto je obrovský problém, neboť publisheři, kteří vytvořili článek a odkazují na váš produkt, nezískávají provize, protože nepřenášíte parametry v URL při redirectu.
Publisher nedokáže kontrolovat všechny svoje obsahové články a odkazy v nich. Je nereálné očekávat od publisherů, že okamžitě zareagují na změnu vašich URL adres a změní si odkazy na svých stránkách.
Příklad:
- původná adresa produktu: https://www.nejakyeshop.sk/539/eliptical-atlanta
- nová adresa produktu: https://www.nejakyeshop.sk/539/elipticky-trenazer-atlanta
- Návštěvník webu je automaticky přesměrovaný z adresy https://www.nejakyeshop.sk/539/eliptical-atlanta?a_aid=123456 na https://www.nejakyeshop.sk/539/elipticky-trenazer-atlanta
- Při redirectu se ztratily parametry v URL a tím pádem se nezapíše publisherovi proklik a ani případná provize
Řešení
Tvar redirectů má na starosti váš e-shop nebo server. Vždy se proto poraďte s vaším vývojářem. Nejjednodušším řešením je použít mod_rewrite.c v .htaccess:<IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_URI} !# RewriteCond %{REQUEST_URI} !(.*)/$ RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?moj-eshop.sk [NC] RewriteRule ^(.*)(moj-stary-produkt-1)(/.*)$ https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-1$3 [L,QSA] RewriteRule ^(.*)(moj-stary-produkt-2)(/.*)$ https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-2$3 [L,QSA] </IfModule>Toto přesměruje:
- moj-eshop.sk/moj-stary-produkt-1 -> https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-1
- www.moj-eshop.sk/moj-stary-produkt-1 -> https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-1
- moj-eshop.sk/moj-stary-produkt-2 -> https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-2
- www.moj-eshop.sk/moj-stary-produkt-2 -> https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-2
# toto je nevyhovující přesměrování Redirect 301 /moj-stary-produkt-1 https://www.moj-eshop.sk/moj-novy-produkt-1Většina e-shopů ale používá přesměrování ve zdrojovém kódu. V momentu přesměrování je potřebné přenést celý query string do nové URL:
// ziskame si $newProductURL z databáze a doplníme za ni query string $newProductURL .= !empty($_SERVER['QUERY_STRING']) ? '?' . $_SERVER['QUERY_STRING'] : NULL; // pošleme hlavičku Location s novou URL, což způsobí přesměrování browsera header("Location: " . $newProductURL . "n");Hlavním cílem je, aby se po změně URL přenášely affiliate parametry. Jakmile se zjistí, že inzerent neprovedl potřebná opatření, je možné proti tomu zasáhnout i penalizací nebo řešením kompenzace podle smlouvy. Nejdůležitější ale je poskytnout publisherům 100% funkční kampaň, což není možné, pokud se po přesměrování nepřenesou parametry.